Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Tomasz Defratyka: Jeszcze w tym roku ruszamy z kolejnymi inwestycjami

  • Autor: Anna Raducha-Romanowicz
  • 30 cze 2014 10:27
Tomasz Defratyka: Jeszcze w tym roku ruszamy z kolejnymi inwestycjami
Tomasz Defratyka, Deftrans / fot. Deftrans
Tomasz Defratyka: Jeszcze w tym roku ruszamy z kolejnymi inwestycjami
Tomasz Defratyka: Jeszcze w tym roku ruszamy z kolejnymi inwestycjami
Tomasz Defratyka: Jeszcze w tym roku ruszamy z kolejnymi inwestycjami
Tomasz Defratyka: Jeszcze w tym roku ruszamy z kolejnymi inwestycjami
Tomasz Defratyka: Jeszcze w tym roku ruszamy z kolejnymi inwestycjami

O kierunkach eksportu mebli łazienkowych, a także o inwestycjach w nowy park maszynowy i planach na najbliższe miesiące mówi Tomasz Defratyka, prezes zarządu firmy Deftrans.

REKLAMA

- Jak kształtują się rynki eksportowe  firmy Deftrans? Jak istotną część produkcji stanowi ta eksportowa? Które rynki mają większe dla Państwa znaczenie – polski czy zagraniczne?

Tomasz Defratyka, prezes zarządu firmy Deftrans: Na eksport trafia ok. 50% naszej produkcji, wartość tego kanału stale rośnie i z uwagi na te wartości, jest to dla nas bardzo istotny rynek. Naszymi odbiorcami są liczący się gracze w ok. 30 krajach świata.

Przez lata wypracowaliśmy sobie pozycję rzetelnego i konkurencyjnego producenta mebli łazienkowych, uczestniczymy w wielu międzynarodowych imprezach targowych, co doskonale procentuje w chwili obecnej.

Największą dynamikę wzrostu w tym segmencie wykazują Wielka Brytania, Niemcy, Holandia i Słowacja, nie bez znaczenia są także rynki wschodnie charakteryzujące się ogromnym potencjałem sprzedażowym.

Eksport to oczywiście ogromny rynek zbytu, który chcemy stale rozwijać, jednak większość produktów wytwarzana jest na zlecenie naszych klientów i sygnowana ich marką. Sprzedaż krajowa wiąże się z budowaniem rozpoznawalności marki, na czym także bardzo nam zależy. Dwutorowość działań jest w tym przypadku dla nas bardzo korzystna.

- Rok 2013 był przełomowy dla firmy, wprowadzili Państwo nową markę, przebudowali zakład produkcyjny, unowocześnili park maszynowy. Czy planują Państwo dalsze inwestycje?

Tak, to prawda. W zeszłym roku poczyniliśmy znaczne nakłady w unowocześnienie zakładu w Odolanowie, co pozwoliło nam podwoić wolumen produkcyjny. Jeszcze w tym roku ruszamy z kolejnymi inwestycjami.

W dalszym ciągu rozwijamy park maszynowy, który jeszcze w tym roku powiększy się o maszyny do wiercenia i obróbki krawędzi, powstaną także kolejne stanowiska lakiernicze i nowy magazyn płyt.

- W jaki sposób przebudowa fabryki oraz nowy park maszynowy wpływają na podniesienie Państwa konkurencyjności?

Efekty tego typu inwestycji będą znaczące. Systematycznie odnawiany park maszynowy pozwoli na większą wydajność i elastyczność produkcji, co wpłynie na szybszą realizację zamówień.

Będziemy mogli poszerzyć portfolio produktów, proponować innowacyjne rozwiązania oraz jeszcze polepszyć jakość. To wszystko wpływa na zwiększenie atrakcyjności firmy w oczach odbiorców i satysfakcję klientów ostatecznych – a na tym przecież nam najbardziej zależy.

- Ubiegły rok stał w firmie Deftrans również pod znakiem zmian logistyki. Jak ważna jest zoptymalizowana logistyka i jak nią Państwo zarządzają?

Przy tak dużym wolumenie produkcyjnym logistyka odgrywa kluczową rolę, stąd decyzja o budowie nowoczesnego magazynu o powierzchni 4000 m kw., zarządzanym nowoczesnym systemem informatycznym. Nasze produkty trafiają do kilkuset punktów na terenie Europy w ciągu maksymalnie 48 godzin. Zabezpieczamy także dostawy do kluczowych odbiorców hurtowych nowym taborem pojazdów o ładowności 24 ton.

- Jakie są priorytety firmy na najbliższe miesiące?

Oprócz wspomnianych inwestycji w zakład produkcyjny planujemy poszerzenie Działu Handlowego i Działu Obsługi Klienta.

Stawiamy na dalszy rozwój rynku detalicznego i sieci DIY. Nawiązaliśmy także współpracę z dużymi korporacjami, które po dokonanych audytach zaufały naszym możliwościom i zleciły nam produkcję mebli pod ich brandami.

Zamierzamy także kontynuować prace w strefach producenta (ekspozycje), które cieszą się ogromną popularnością.

Na dniach wprowadzamy nową ofertę marki Defra wzbogaconą o szereg nowości produktowych. Wkrótce planujemy też wdrożyć 6 wyjątkowych kolekcji mebli łazienkowych, które powstały w ramach programu 13PE-P.  

Dwie z nich znalazły się w elitarnym gronie produktów promowanych na największym festiwalu design’u w Ameryce Północnej -  targach ICFF w Nowym Jorku (17-20 maja br.).

Dziękuję za rozmowę.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA