Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Uczestnictwo w targach musi się opłacać - rozmowa z Karoliną Wesołowską, Ceramika Paradyż

  • Autor: Urszula Tatur
  • 11 lip 2017 14:38
Uczestnictwo w targach musi się opłacać - rozmowa z Karoliną Wesołowską, Ceramika Paradyż
Karolina Wesołowska, Dyrektor Marketingu w Grupie Paradyż
Uczestnictwo w targach musi się opłacać - rozmowa z Karoliną Wesołowską, Ceramika Paradyż
Uczestnictwo w targach musi się opłacać - rozmowa z Karoliną Wesołowską, Ceramika Paradyż
Uczestnictwo w targach musi się opłacać - rozmowa z Karoliną Wesołowską, Ceramika Paradyż

O roli targów we współczesnym świecie rozmawialiśmy z Karoliną Wesołowską, Dyrektor Marketingu w Grupie Paradyż, która od 17-tu lat wystawia się na bolońskich targach Cersaie.

REKLAMA

Jaka jest rola targów w Polsce, a jaka w Europie? Czym się różnią tego typu eventy w kraju i zagranicą ?

Różnią się przede wszystkim zasięgiem. Międzynarodowe imprezy skupiają przedstawicieli branży z całego świata. Służą one nie tylko celom handlowym. Stanowią również platformę do prezentacji trendów, bardzo często producenci pokazują na nich swoje premiery i topowe produkty.

Jaka jest rola targów w polityce Państwa firmy?

Targi są jednym z szeregu narzędzi komunikacji marketingowo-handlowej, stosowanych przez Ceramikę Paradyż, dlatego też nie bierzemy udziału w wielu imprezach wystawienniczych. Zawsze starannie selekcjonujemy te, na których decydujemy się pokazać i chcemy być obecni. Mając na uwadze nasze grupy docelowe, podejmujemy decyzję czy dane wydarzenie targowe odpowiada na potrzeby naszych klientów i czy możemy ich tam spotkać. W 2017 roku Ceramika Paradyż będzie obecna na najważniejszej międzynarodowej imprezie branżowej – targach Cersaie w Bolonii oraz była na kilku krajowych wydarzeniach jak np. 4 Design Days w Katowicach.

Jak wyglądają Państwa stoiska podczas targów? Czym się wyróżniają? Na co położony jest szczególny nacisk przy ich projektowaniu?

Jako firma wyróżniająca się niepowtarzalnym wzornictwem, koncentrujemy się przede wszystkim na estetycznym aspekcie naszej ekspozycji. Za każdym razem opracowujemy inną koncepcję kreatywną, dopasowaną do tematu imprezy oraz produktów, które chcemy pokazać. Podczas ubiegłorocznych targów Cersaie zaprezentowaliśmy stoisko, które stanowiło wierne odzwierciedlenie domu. Odwiedzający mogli podziwiać premierowe kolekcje zaaranżowane w pomieszczeniach takich jak: łazienka, sypialnia, salon oraz kuchnia.

Czy stoisko targowe to wizytówka firmy czy raczej miejsce spotkań biznesowych?

Najlepiej, gdy jest jednym i drugim. Stoisko targowe powinno być przede wszystkim odpowiedzią na cele biznesowe firmy. Jeśli naszym celem jest budowa świadomości marki, to w szczególny sposób musimy zadbać o nietuzinkowy wygląd i design stoiska, aby wyróżnić się spośród innych obecnych. Jeśli natomiast zależy nam na czysto handlowych efektach – to nasz wysiłek i uwaga powinny być skupione na odpowiedniej organizacji stoiska, sprzyjającej odbywaniu rozmów handlowych oraz umawianiu spotkań i akwizycji potencjalnych klientów przed imprezą. Wszystko po to, aby siły handlowe jak najlepiej wykorzystały czas targów.

Czy uczestnictwo w targach jest czysto wizerunkowe, czy też to po prostu dobra okazja do bezpośrednich spotkań z potencjalnymi kontrahentami?

Wszystko zależy od specyfiki danej imprezy. Targi Cersaie, na których wystawiamy się od 17-stu lat, są imprezą zarówno wizerunkową, jak i handlową. Do Bolonii przyjeżdżają kontrahenci z całego świata, więc to bardzo dobra okazja do zawierania wartościowych kontraktów, a zarazem do wzmocnienia przekazu o marce. Z kolei organizowany jesienią Łódź Design Festival, który od 11 lat wspieramy jako mecenas główny, jest dla nas przede wszystkim wydarzeniem stricte wizerunkowym.

Czy w zdigitalizowanym świecie imprezy targowe są potrzebne branży łazienkowej? Jaka jest rola targów w świecie zdominowanym przez wirtualne media?

Rola targów zmienia się. Dla firm, kluczowy jest pomiar narzędzi marketingowych, które stosuje. Targi są jednym z takich narzędzi, a więc w nowoczesnym przedsiębiorstwie powinny również podlegać ocenie efektywności biznesowej. Jeszcze przed imprezą warto zaplanować, co będzie miarą sukcesu naszego przedsięwzięcia – czy ilość zawartych umów handlowych, zebranie nowych kontaktów handlowych, czy może zapis na firmowego newslettera. Ale to nie koniec! Dzięki pomiarowi takich wskaźników oraz późniejszemu śledzeniu zebranych leadów, ustalamy czy udział w targach był dla nas opłacalny czy też inne formy komunikacji dają nam więcej korzyści. Uczestnictwo w targach to ogromny wysiłek dla firmy – zarówno finansowy jak i organizacyjny – dlatego musi się opłacać.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA