Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Uzin Polska obchodzi jubileusz 20-lecia na rynku

  • Autor: Ryneklazienek.pl, arr
  • 07 lis 2016 09:31
Uzin Polska obchodzi jubileusz 20-lecia na rynku
fot. Uzin

Spółka Uzin Polska - krajowe przedstawicielstwo niemieckiej marki Uzin produkującej chemię posadzkarską - powstała w 1996 roku. Jakie były jej pierwsze kroki na naszym rynku wspomina m.in. Grzegorz Popik, prezes zarządu Uzin Polska Sp. z o. o.

REKLAMA

Produkty UZIN pojawiły się na polskim rynku już na początku lat 90.

- Pierwsi odbiorcy importowali je z Niemiec na własną rękę. Sami musieli zadbać o transport i całą logistykę. Mimo że dostęp do internetu nie był w tym czasie powszechny, świetnie działała tzw. poczta pantoflowa i system wzajemnych poleceń wśród wykonawców - wspomina pierwsze kroki marki w Polsce Grzegorz Popik, Prezes Zarządu Uzin Polska Sp. z o. o.

Dynamiczny rozwój polskiej branży podłogowej skłonił niemiecką firmę do wejścia na rodzimy rynek. Pierwszy przedstawiciel handlowy został zatrudniony w Łodzi w 1992 roku, a następnie - w 1996 roku utworzona została spółka handlowa. Cztery lata później pod kierownictwem Tadeusza Wawrowskiego w Legnicy rozpoczął działalność zakład produkcyjny, który zaopatruje w produkty sypkie rynki Europy Środkowej i Wschodniej.

Spółka Uzin Produkty Budowlane wytwarza ponad 20 różnych produktów. W 2007 roku spółka handlowa Uzin Polska zyskała większą autonomię - na jej czele stanął Grzegorz Popik (do tego czasu szefem spółki zawsze był desygnowany przez koncern Niemiec).

- Był to czas, w którym czuliśmy, że jesteśmy obserwowani przez kolegów zza Odry, jak poradzimy sobie bez ich dowodzenia. Potraktowaliśmy tę sprawę ambicjonalnie i postawiliśmy sobie za cel szybko udowodnić niemieckiemu Zarządowi, że doskonale wiemy jak mamy działać na własnym roku - wspomina Bartosz Grygorowicz, Dyrektor handlowy Spółki.

Dziś spółka Uzin Polska to regionalny reprezentant wszystkich marek wchodzących w skład koncernu: Uzin, Pallmann, Wolff, Arturo Flooring, Codex i RZ.

Technologie w branży posadzkarskiej: wczoraj i dziś

20 lat temu w branży posadzkarskiej dominowały produkty na bazie rozpuszczalników, a stosowane w Polsce technologie, delikatnie ujmując, nie należały do najbardziej innowacyjnych.

- Nie stosowano np. mas samopoziomujących, a wykładziny montowano bezpośrednio na jastrychach, które były bardzo często wątpliwej jakości i wytrzymałości - wspomina Grzegorz Popik. Mimo tego rynek był chłonny i poszukiwał nowoczesnych rozwiązań. - Paradoksalnie, 20 lat temu była chyba wyższa skłonność do stosowania bardziej zaawansowanych technologii niż obecnie - dodaje.

Na początku lat 90. w Polsce na rynku podłogowym obecni byli tylko najwięksi producenci chemii posadzkarskiej. Dopiero w drugiej połowie tej dekady przestrzeń gospodarczą zaczęły wypełniać mniejsze firmy. Branża ta była i jest nadal bardzo konkurencyjna. Obecnie w tym sektorze można spotkać bardziej zaawansowane technologicznie produkty - zmieniające się czasy i europejskie przepisy nakłoniły też producentów chemii budowlanej do opracowywania coraz bardziej ekologicznych i szybszych rozwiązań.

- Na początku działalności naszej firmy w Polsce, zaskakiwała nas presja Niemców, by tworzyć produkty np. grunty, których najważniejszą cechą była szybkość działania. Na naszym rynku nie miało to wtedy aż takiego znaczenia - bardziej wykonawcy i inwestorzy zwracali uwagę na cenę niż na czas realizacji. Koszty czasu pracy praktycznie nie były u nas brane pod uwagę - podkreśla Bartosz Grygorowicz. - To właśnie na przestrzeni tych wszystkich lat, zmieniło się najbardziej wyraźnie. Parkieciarze i montażyści wykładzin to ludzie, którzy mają własne firmy i potrafią liczyć koszty. Zrozumieli, że czas pracy to też konkretny wydatek. Dlatego tak popularne stały się rozwiązania ten czas skracające - mimo że są to produkty droższe, bo składające się z wielu, bardziej zaawansowanych technologicznie komponentów.

Bliżej wykonawców - filozofia działania


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA