Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Uzin Polska obchodzi jubileusz 20-lecia na rynku

  • Autor: Ryneklazienek.pl, arr
  • 07 lis 2016 09:31
Uzin Polska obchodzi jubileusz 20-lecia na rynku
fot. Uzin

Spółka Uzin Polska - krajowe przedstawicielstwo niemieckiej marki Uzin produkującej chemię posadzkarską - powstała w 1996 roku. Jakie były jej pierwsze kroki na naszym rynku wspomina m.in. Grzegorz Popik, prezes zarządu Uzin Polska Sp. z o. o.

REKLAMA

Produkty UZIN pojawiły się na polskim rynku już na początku lat 90.

- Pierwsi odbiorcy importowali je z Niemiec na własną rękę. Sami musieli zadbać o transport i całą logistykę. Mimo że dostęp do internetu nie był w tym czasie powszechny, świetnie działała tzw. poczta pantoflowa i system wzajemnych poleceń wśród wykonawców - wspomina pierwsze kroki marki w Polsce Grzegorz Popik, Prezes Zarządu Uzin Polska Sp. z o. o.

Dynamiczny rozwój polskiej branży podłogowej skłonił niemiecką firmę do wejścia na rodzimy rynek. Pierwszy przedstawiciel handlowy został zatrudniony w Łodzi w 1992 roku, a następnie - w 1996 roku utworzona została spółka handlowa. Cztery lata później pod kierownictwem Tadeusza Wawrowskiego w Legnicy rozpoczął działalność zakład produkcyjny, który zaopatruje w produkty sypkie rynki Europy Środkowej i Wschodniej.

Spółka Uzin Produkty Budowlane wytwarza ponad 20 różnych produktów. W 2007 roku spółka handlowa Uzin Polska zyskała większą autonomię - na jej czele stanął Grzegorz Popik (do tego czasu szefem spółki zawsze był desygnowany przez koncern Niemiec).

- Był to czas, w którym czuliśmy, że jesteśmy obserwowani przez kolegów zza Odry, jak poradzimy sobie bez ich dowodzenia. Potraktowaliśmy tę sprawę ambicjonalnie i postawiliśmy sobie za cel szybko udowodnić niemieckiemu Zarządowi, że doskonale wiemy jak mamy działać na własnym roku - wspomina Bartosz Grygorowicz, Dyrektor handlowy Spółki.

Dziś spółka Uzin Polska to regionalny reprezentant wszystkich marek wchodzących w skład koncernu: Uzin, Pallmann, Wolff, Arturo Flooring, Codex i RZ.

Technologie w branży posadzkarskiej: wczoraj i dziś

20 lat temu w branży posadzkarskiej dominowały produkty na bazie rozpuszczalników, a stosowane w Polsce technologie, delikatnie ujmując, nie należały do najbardziej innowacyjnych.

- Nie stosowano np. mas samopoziomujących, a wykładziny montowano bezpośrednio na jastrychach, które były bardzo często wątpliwej jakości i wytrzymałości - wspomina Grzegorz Popik. Mimo tego rynek był chłonny i poszukiwał nowoczesnych rozwiązań. - Paradoksalnie, 20 lat temu była chyba wyższa skłonność do stosowania bardziej zaawansowanych technologii niż obecnie - dodaje.

Na początku lat 90. w Polsce na rynku podłogowym obecni byli tylko najwięksi producenci chemii posadzkarskiej. Dopiero w drugiej połowie tej dekady przestrzeń gospodarczą zaczęły wypełniać mniejsze firmy. Branża ta była i jest nadal bardzo konkurencyjna. Obecnie w tym sektorze można spotkać bardziej zaawansowane technologicznie produkty - zmieniające się czasy i europejskie przepisy nakłoniły też producentów chemii budowlanej do opracowywania coraz bardziej ekologicznych i szybszych rozwiązań.

- Na początku działalności naszej firmy w Polsce, zaskakiwała nas presja Niemców, by tworzyć produkty np. grunty, których najważniejszą cechą była szybkość działania. Na naszym rynku nie miało to wtedy aż takiego znaczenia - bardziej wykonawcy i inwestorzy zwracali uwagę na cenę niż na czas realizacji. Koszty czasu pracy praktycznie nie były u nas brane pod uwagę - podkreśla Bartosz Grygorowicz. - To właśnie na przestrzeni tych wszystkich lat, zmieniło się najbardziej wyraźnie. Parkieciarze i montażyści wykładzin to ludzie, którzy mają własne firmy i potrafią liczyć koszty. Zrozumieli, że czas pracy to też konkretny wydatek. Dlatego tak popularne stały się rozwiązania ten czas skracające - mimo że są to produkty droższe, bo składające się z wielu, bardziej zaawansowanych technologicznie komponentów.

Bliżej wykonawców - filozofia działania


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA