Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

VR i AR - czy to przyszłość łazienkowego marketingu?

  • Autor: Redakcja Ryneklazienek.pl
  • 13 sty 2020 09:30
VR i AR - czy to przyszłość łazienkowego marketingu?
VR i AR - czy to przyszłość łazienkowego marketingu?
VR i AR - czy to przyszłość łazienkowego marketingu?

Jak producenci z branży łazienek mogą wykorzystywać technologie VR i AR w promocji swoich produktów? Mówi o tym Rafał Kosidło, AR architekt rozwiązań opartych o technologię zaawansowanego przetwarzania obrazu, członek zarządu Actum Lab oraz Floori LLC.

REKLAMA

Jak producenci z branży łazienek mogą wykorzystać technologie AR w promocji swoich produktów?
Augmented Reality (AR) w tym roku kończy okrągłe 10 lat (mówimy o czasie, kiedy technologia ta zawiatała do „mainstreamu”). Przez ten czas przekonaliśmy się w których dziedzinach sprawdza się bardziej, a w których mniej. Branża wykończenia i wyposażenia wnętrz (m.in. łazienkowa) to idealny przykład na dziedzinę, w której AR może odegrać kluczową rolę ze względu na szybkie i realistyczne wizualizacje oferowanych produktów. Przykładem może być aplikacja IKEA Place, która jest stale rozwijana i ulepszana, aby zapewnić jeszcze lepsze doznania zakupowe oraz która w dalszym ciągu jest najpopularniejszą aplikacją mobilną opartą wyłącznie o technologię AR. Obecnie prawie każdy z nas posiada smartfona, który z każdym rokiem potrafi jeszcze szybciej lepiej pomóc w doborze idealnie pasujących do naszej przestrzeni produktów.

Jak może wyglądać przyszłość sprzedaży wyposażenia łazienek z pomocą AR?
Pamiętajmy, że technologia AR to w głównej mierze technologia zaawansowanego przetwarzania obrazu. W niedalekiej przyszłości obraz z kamery smartfona będzie mógł być analizowany, a na tej podstawie automatycznie sugerowane produkty z katalogu produktów. Do tego celu potrzebne będą zdigitalizowane produkty w formie modeli 3D, dlatego istotne jest aby producenci zadbali o dobrej jakości dokładne i „lekkie” modele swoich produktów możliwe do szybkiego przetworzenia nawet przez małe procesory. Argumented reality to ewolucja tradycyjnych zdjęć. Dzięki tej technologii możemy w 3D oraz w czasie rzeczywistym zobaczyć dany produkt w naszej przestrzeni w skali 1:1.

Należy podkreślić, że nie trzeba budować oddzielnej aplikacji mobilnej, aby wdrożyć technologię AR. Obecnie bardzo popularnym podejściem jest tzw. WebAR, który polega na umieszczeniu modeli 3D na stronie internetowej. Modele te są odpowiednio dostosowane do smartfonów, z pomocą których można pokazać je w docelowym pomieszczeniu. Augument Reality znacząco wzmacnia decyzję zakupową klientów, zmniejsza liczbę porzuconych koszyków zakupowych oraz stopę kosztownych zwrotów. Każda firma planująca ekspansję oraz sprzedaż w kanale e-commerce powinna zawrzeć te technologię w swojej strategii.
Jak wdrożenie AR wygląda w przypadku salonów łazienkowych czy showroomów - jakie Pan widzi tutaj zastosowanie tych technologii?

Technologia AR i wizualizacji może pomóc w zaprezentowaniu produktów, których aktualnie nie ma na stanie. Może również pomóc w zmniejszeniu powierzchni sklepu, która w niektórych przypadkach potrafi oszczędzić wiele pięniedzy w budżecie. Klienci kupują pod wpływem emocji, dlatego tak ważne jest, aby zapewnić im coraz lepsze doznania zakupowe.

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.
Zarejestruj się!


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA