Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

W Polsce instalator świadomość produktu zdobywa w trakcie pracy

  • Autor: Arkadiusz Kaczanowski
  • 28 lis 2014 10:02
W Polsce instalator świadomość produktu zdobywa w trakcie pracy
Janusz Marek Siembor, Współwłaściciel McAlpine Polska

O wyzwaniach jakie niesie ze sobą rynek instalacji i instalatora opowiada Janusz Marek Siembor, współwłaściel firmy McAlpine Polska.

REKLAMA

- Jest coś co by Pan określił, jako trudność rynku instalacyjnego? Coś, nad czym musicie Państwo wciąż pracować?

Jeszcze parę lat temu trudno było zebrać instalatorów na szkolenie. Dziś świadomość, że trzeba się dokształcać jest większa, choć wolnego czasu na naukę wcale nie przybywa. Mimo to nasi klienci starają się raz na jakiś czas poświecić godzinę, bądź dwie na spotkanie. Na pewno słyszeli Państwo o tzw. „śniadaniach instalatorów” – porannych spotkaniach przy herbacie, drobnym poczęstunku, połączonych z rozmową albo szkoleniem. Instalatorzy wolą pracować z produktem, zamiast słuchać wykładów. Dlatego dopracowujemy formuły spotkań, by z jednej strony prezentować działanie produktu, ale zarazem mówić językiem korzyści.

Uczenie praktycznych umiejętności i mówienie językiem korzyści jest zdecydowanie skuteczniejsze, niż przedstawianie słupków z liczbami i pokazywanie wykresów. A jeśli dodamy do tego wiedzę z zakresu prowadzenia biznesu, usprawnienia pracy na inwestycji - to na pewno nasi klienci to docenią. Na targach w Poznaniu pojawiło się wiele ludzi, którzy łakną nowości i wiedzy. Są to dobrze wykształceni specjaliści, częstokroć po wyższych studiach, z wiedzą o rozwiązaniach, które sami dopiero poznaliśmy. To najlepiej świadczy o poziomie, jaki ta branża osiąga.

- Jakie plany na rynku polskim ma McAlpine? Co jeszcze chcecie osiągnąć, co jest waszym celem?

Firma w Wielkiej Brytanii sprzedaje ok. tysiąca różnych produktów. Chcemy większość z nich wprowadzić w Polsce. Nasz plan na najbliższe lata to podwojenie liczby produktów w naszym portfolio. Chcemy promować rozwiązania, które są naprawdę bardzo istotne z punktu widzenia pracy instalatora, ale w Polsce nie są jeszcze znane. Przykładem niech będą napowietrzniki, które prezentowaliśmy przy okazji targów. To świetne produkty, intensywnie przez nas testowane, które efektywnie mogą zastąpić prowizoryczne rozwiązania do dziś stosowane w rodzimych inwestycjach. Taki jest nasz cel: by urządzenia droższe, ale bardziej skomplikowane urządzenia też zaczęły znajdować swoich odbiorców w Polsce.

- Chciałem spytać, gdzie w polskiej branży sanitarnej jest miejsce na innowacje, ale rozumiem, że musimy jeszcze póki co odkrywać to, co już wymyślono?

Jest w tym trochę prawdy. Mam wrażenie, że w Polsce instalator świadomość produktu zdobywa głównie w trakcie pracy, a nie edukacji. Zbyt mało wiedzy, którą mają producenci i którą dystrybutorzy czerpią od producentów, przenika do szkół. Ona nie dociera do placówek edukacyjnych, w których wciąż uczy się o przestarzałych technologiach oraz korzysta ze zdezaktualizowanych podręczników. W efekcie absolwenci dopiero w trakcie pracy dowiadują się, co tak naprawdę mogą na inwestycji zrobić i jakie mają ku temu narzędzia. Firmy, które od lat działają w Polsce, już same to spostrzegły i organizują szkoły oraz wspierają placówki edukacyjne, aby pomóc te zaległości nadrobić.

- Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiał Arkadiusz Kaczanowski


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA