Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Waldemar Krypa, PSSWW: Nowy podatek od sprzedaży detalicznej może pomóc mniejszym salonom

  • Autor: Arkadiusz Kaczanowski
  • 31 sty 2016 19:11
Waldemar Krypa, PSSWW: Nowy podatek od sprzedaży detalicznej może pomóc mniejszym salonom
fot. Master TV Łuków, YouTube

Nie sądzę aby wystąpienie nowego obciążenia podatkowego przełożyło się na wzrost cen, a nawet jeśli do tego by doszło, to taki skutek będzie na plus dla odbudowy małych i średnich polskich sklepów - tak prezes Polskiego Stowarzyszenia Salonów Wyposażenia Wnętrz ocenia nowe propozycje Ministerstwa Finansów dotyczące podatku od sprzedaży detalicznej.

REKLAMA

Polskie Stowarzyszenie Salonów Wyposażenia Wnętrz broni interesów tylko i wyłącznie polskich firm nie zależnie od ich obrotów i powierzchni handlowych, w związku z czym uważam, iż złożony obecnie projekt ustawy jest mniej inwazyjny, niż ten według którego głównym kryterium opodatkowania miała być powierzchnia sklepu.

Nie sądzę aby wystąpienie nowego obciążenia podatkowego przełożyło się na wzrost cen, a nawet jeśli do tego by doszło, to taki skutek będzie na plus dla odbudowy małych i średnich polskich sklepów. Po wielu latach polityki podcinającej skrzydła naszej gospodarce w końcu przyszedł czas, kiedy wszyscy zaczynają dostrzegać, że właściwie w Polsce prawie nic nie jest już własnością Polaków. Oglądam z prawdziwym przerażeniem zestawienia, które w ostatnim czasie zdominowały sieci społecznościowe, w prosty sposób obrazujące że nie ma prawie w ogóle polskich mediów, polskich banków, a nawet o rodowitą wodę butelkowaną w naszym kraju coraz trudniej.

W branży wyposażenia wnętrz również dostrzegamy, że jest coraz mniej sklepów należących do Polaków, a coraz więcej pojawia się dużych zagranicznych sieci handlowych.

Czekamy jeszcze na szczegóły dotyczące podatku dla sklepów internetowych. Mamy nadzieję, że będzie to rozsądny procent od obrotu, który pozwoli konkurować naszym sklepom z tymi należącymi do zagranicznych koncernów. Jednocześnie mamy nadzieję, że dzięki temu podatkowi właściciele e-sklepów zmniejszą dysproporcje cenowe między nimi a sklepami stacjonarnymi.

Odnośnie handlu w weekendy - wbrew pozorom większość mikroprzedsiębiorstw popiera zakaz handlu w niedzielę i święta, a zwolenników pracy 24/7 należy szukać głównie w zagranicznych sieciach handlowych.

Zastanowiłbym się jednak czy nie jest przesadą opodatkowanie sprzedaży w soboty ponieważ jesteśmy bardzo pracowitym narodem i jednak wiele osób będzie miało trudność z robieniem zakupów w tygodniu. Niedziela jak najbardziej powinna być dniem przeznaczonym dla rodziny natomiast sobota dniem pracującym dla sklepów, ale w ograniczonym czasie np. do godz. 15.00

- Waldemar Krypa, prezes Polskiego Stowarzyszenia Salonów Wyposażenia Wnętrz.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie

Komentarze

  • Pomagają w budowaniu dróg którymi jeżdżą samochody dostawcze.
    • Propaństwowiec, 2016-02-04 15:25:10
  • Podatki nigdy w niczym nikomu nie pomagają.
    • Ven, 2016-02-04 15:12:26

REKLAMA

REKLAMA