Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Wiele salonów nawet nie wie, że jest coś takiego jak projektowanie sklepów!

  • Autor: Arkadiusz Kaczanowski
  • 14 lis 2016 08:15
Wiele salonów nawet nie wie, że jest coś takiego jak projektowanie sklepów!
fot. Jacek Kotarbiński

Tradycją konferencji "Marketing w branży łazienkowej" jest, że otwiera ją wystąpienie osobistości rozpoznawalnej i cenionej w świecie nowego marketingu. Tym razem gwiazdą spotkania był Jacek Kotarbiński, wykładowca, bloger i autor bestselleru „Sztuka Rynkologii”.

REKLAMA

Kotarbiński w swoim wykładzie opowiedział o czynnikach, które wpływają dziś na decyzje zakupowe Polaków w zakresie łazienek – w ciekawy sposób pokazując zderzenie świata wirtualnego z realnym. Sporo miejsca w jego wystąpieniu zajął temat tworzenia tzw. brand hero, postaci która będzie utożsamiana z marką. 

- Brand hero to silny element transmedialny, który symbolizuje markę. W jego wypadku istotne jest, by budził pozytywne emocje, które będą miały przeniesienie na postrzeganie marki – opowiadał.

Zwracał także uwagę, że wiele firm, także z takiego segmentu łazienkowego, jest przywiązana do strategii marketingowych realizowanych od wielu lat. Nie dostrzegają, że rynek i odbiorca się zmienia, a w związku z tym ewoluują także narzędzia, które należy wybierać do wzmocnienia komunikacji.

- Firmy mogą rosnąć, ale to wcale nie znaczy, że się rozwijają – podkreślał Kotarbiński, i wskazywał np. na konieczność zmian w konstrukcji komunikatów kierowanych do klientów, zwłaszcza w kreowaniu wizerunku produktu. Jego zdaniem dominujące u wielu producentów nastawienie na promocję cech produktów uwzględniać to jak na zakupy patrzy klient. A ten nie szuka konkretnego rozwiązania, o pewnych unikalnych cechach, lecz chce zrealizować konkretną wizję całej łazienki. Słowem: konsument nie kupuje umywalki czy miski w.c. ale cale pomieszczenie (nawet jeśli w większej części już urządzone).

Ekspert przestrzega też: co rusz pojawiają się trendy, rozwiązania i technologie, które rewolucjonizują poszczególne branże. Sprzedaż często za tymi zmianami nie nadąża. Jako przykład takich rewolucji w branży hotelarskiej, transportowej czy dostaw paczek mamy dziś (odpowiednio) serwis AirBnB, Ubera czy Paczkomaty.

Sporo uwagi Jacek Kotarbiński poświęcił kwestiom ekspozycji w salonach łazienkowych, wskazując błędy i zaniedbania popełniane w tym zakresie. Przede wszystkim podkreślał, że punkty sprzedaży często nie dbają o swój wizerunek – także jeśli idzie o wygląd samego lokalu, jego otoczenia. Jego zdaniem (dotyczy to zwłaszcza mniejszych salonów) producenci niewystarczająco wspierają salony i hurtownie w zapewnieniu im wysokojakościowych ekspozycji i też nie egzekwują w wystarczającym stopniu, by wystawa w salonach zachowywała standardy odpowiednie dla pokazywania ich marki.

- Wiele salonów nie ma w ogóle świadomości tego, że istnieje coś takiego jak projektowanie przestrzeni sklepów – podkreślał Kotarbiński.

Na zakończenie wystąpienia pokazał też kilka ciekawych przykładów kampanii wideo przygotowanych przez firmy z branży łazienkowej – wskazywał na ciekawe rozwiązania i dobre praktyki.

- Wyzwaniem dla handlu jest pozytywnie zaskakiwanie klientów swoimi reakcjami. To pozwala budować dobre i trwałe relacje – dodał na zakończenie.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA