Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Wiele salonów nawet nie wie, że jest coś takiego jak projektowanie sklepów!

  • Autor: Arkadiusz Kaczanowski
  • 14 lis 2016 08:15
Wiele salonów nawet nie wie, że jest coś takiego jak projektowanie sklepów!
fot. Jacek Kotarbiński

Tradycją konferencji "Marketing w branży łazienkowej" jest, że otwiera ją wystąpienie osobistości rozpoznawalnej i cenionej w świecie nowego marketingu. Tym razem gwiazdą spotkania był Jacek Kotarbiński, wykładowca, bloger i autor bestselleru „Sztuka Rynkologii”.

REKLAMA

Kotarbiński w swoim wykładzie opowiedział o czynnikach, które wpływają dziś na decyzje zakupowe Polaków w zakresie łazienek – w ciekawy sposób pokazując zderzenie świata wirtualnego z realnym. Sporo miejsca w jego wystąpieniu zajął temat tworzenia tzw. brand hero, postaci która będzie utożsamiana z marką. 

- Brand hero to silny element transmedialny, który symbolizuje markę. W jego wypadku istotne jest, by budził pozytywne emocje, które będą miały przeniesienie na postrzeganie marki – opowiadał.

Zwracał także uwagę, że wiele firm, także z takiego segmentu łazienkowego, jest przywiązana do strategii marketingowych realizowanych od wielu lat. Nie dostrzegają, że rynek i odbiorca się zmienia, a w związku z tym ewoluują także narzędzia, które należy wybierać do wzmocnienia komunikacji.

- Firmy mogą rosnąć, ale to wcale nie znaczy, że się rozwijają – podkreślał Kotarbiński, i wskazywał np. na konieczność zmian w konstrukcji komunikatów kierowanych do klientów, zwłaszcza w kreowaniu wizerunku produktu. Jego zdaniem dominujące u wielu producentów nastawienie na promocję cech produktów uwzględniać to jak na zakupy patrzy klient. A ten nie szuka konkretnego rozwiązania, o pewnych unikalnych cechach, lecz chce zrealizować konkretną wizję całej łazienki. Słowem: konsument nie kupuje umywalki czy miski w.c. ale cale pomieszczenie (nawet jeśli w większej części już urządzone).

Ekspert przestrzega też: co rusz pojawiają się trendy, rozwiązania i technologie, które rewolucjonizują poszczególne branże. Sprzedaż często za tymi zmianami nie nadąża. Jako przykład takich rewolucji w branży hotelarskiej, transportowej czy dostaw paczek mamy dziś (odpowiednio) serwis AirBnB, Ubera czy Paczkomaty.

Sporo uwagi Jacek Kotarbiński poświęcił kwestiom ekspozycji w salonach łazienkowych, wskazując błędy i zaniedbania popełniane w tym zakresie. Przede wszystkim podkreślał, że punkty sprzedaży często nie dbają o swój wizerunek – także jeśli idzie o wygląd samego lokalu, jego otoczenia. Jego zdaniem (dotyczy to zwłaszcza mniejszych salonów) producenci niewystarczająco wspierają salony i hurtownie w zapewnieniu im wysokojakościowych ekspozycji i też nie egzekwują w wystarczającym stopniu, by wystawa w salonach zachowywała standardy odpowiednie dla pokazywania ich marki.

- Wiele salonów nie ma w ogóle świadomości tego, że istnieje coś takiego jak projektowanie przestrzeni sklepów – podkreślał Kotarbiński.

Na zakończenie wystąpienia pokazał też kilka ciekawych przykładów kampanii wideo przygotowanych przez firmy z branży łazienkowej – wskazywał na ciekawe rozwiązania i dobre praktyki.

- Wyzwaniem dla handlu jest pozytywnie zaskakiwanie klientów swoimi reakcjami. To pozwala budować dobre i trwałe relacje – dodał na zakończenie.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA