Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Wpływu internetu na handel stacjonarny nie da się uniknąć

  • Autor: Arkadiusz Kaczanowski
  • 01 sie 2016 08:47
Wpływu internetu na handel stacjonarny nie da się uniknąć
fot. Shutterstock

Tradycyjny sklep w galeriach handlowych czy na ulicach handlowych będzie bardziej showroomem, ambasadą marki niż realnym miejscem, gdzie odbywa się handel - uważają eksperci.

REKLAMA

Marcin Iwaszkiewicz i Jan Sukiennik, architekci z Retail&Development w rozmowie z PropertyDesign.pl opowiadają o wpływie zakupowego boom w internecie na pracę architektów - zwłaszcza w kontekście projektowania stacjonarnych sklepów, tak by najbardziej odpowiadały współczesnym wyzwaniom. Zwracają uwagę, że design jest tylko elementem końcowym rozbudowanego procesu i mechanizmu. 

E-commerce to trudny orzech do zgryzienia, zmieniający spojrzenie na funkcjonowanie sieci, bo nie jest kompatybilny ze standardowymi i tradycyjnymi modelami ich funkcjonowania. W wielu sieciach bywa, że poszczególne sklepy konkurują na różnych poziomach, e-commerce z kolei jest modelem dysfunkcyjnym dąży do tego, aby całej organizacji wiodło się lepiej - twierdzi Jan Sukiennik

Stacjonarne sklepy w opinii ekspertów powinny łączyć oba światy. I do tego zmierza rozwój handlu - który chce sprawić, by przechodzenie między zakupami online i w sklepie stacjonarnym było płynne.

- Jak sprawić, aby klient siedząc w domu, znalazł się w sklepie i aby wizyta w sklepie miała swoją kontynuację w domu? Wszystkie znane sieci handlowe zadają sobie to pytanie - uważa Marcin Iwaszkiewicz. 

Więcej na PropertyDesign.pl


REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA