Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Wydatki na reklamę internetową wzrosną 3 razy szybciej, niż na tradycyjną

  • Autor: Ryneklazienek.pl/RZ
  • 10 maj 2016 16:26
Wydatki na reklamę internetową wzrosną 3 razy szybciej, niż na tradycyjną
Łukasz Wyglądała, digital director w firmie Carat Polska. Fot. Newseria Biznes

Zdaniem Łukasza Wyglądały, digital director w firmie Carat Polska rozwój branży mobilnej, mediów społecznościowych i reklam wideo sprawia, że w przyszłym roku segment ten może stanowić 30 proc. wartości rynku. Czy firmy łazienkowe dostrzegają ten potencjał?

REKLAMA

Rosną wydatki na reklamę. W tym i w 2017 roku wzrosty mogą sięgać 4,5 proc. – wynika z prognoz firmy Carat. Choć liderem jest telewizja, to dynamicznie rozwija się segment cyfrowy.

W tym roku na świecie na reklamę firmy wydadzą wedle prognoz 538 mld dol., czyli o 4,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Udział rynkowy telewizji w 2015 roku utrzymywał się na wysokim poziomie, ok. 42 proc., a w tym roku może nieznacznie wzrosnąć ze względu na wydarzenia (igrzyska olimpijskie, mistrzostwa Europy w piłce nożnej czy amerykańskie wybory prezydenckie), które wpłyną na wzrost oglądalności. Dla branży sanitarnej telewizja jest jednak medium mało atrakcyjnym i rzadko wykorzystywanym.

– Pod względem wydatków na reklamę w Polsce bezwzględnym numerem jeden będzie telewizja, z blisko 50-proc. udziałem. Drugi w torcie reklamowym jest internet, z 30-proc. udziałem. Spadki notuje natomiast prasa drukowana, magazyny, dzienniki. Radio i out-of-home mają się dobrze i tam będziemy widzieli kilkuprocentowe wzrosty wydatków – mówi Łukasz Wyglądała, digital director w domu mediowym Carat Polska.

Niekorzystna tendencja 

Niekorzystna tendencja utrzymuje się w mediach drukowanych.

– Spadek wyniesie kilka procent. Największy w przypadku dzienników (5,4 proc.) i nieco mniejszy w przypadku magazynów (1,7 proc.), zwłaszcza kolorowych czy people, które publikują jakościowy kontent – wskazuje ekspert Carat Polska.

Tutaj branża łazienkowa może upatrywać swojej szansy - reklamowania się w specjalistycznej, dedykowanej konkretnemu odbiorcy, prasie. Takiej, która dociera do odbiorcy zainteresowanego jego ofertą. Reklama w prasie masowej albo ogólnobudowlanej takiego zasięgu już nie ma - efekt skali może nie mieć przełożenia na wyniki, a jedynie ciągnąć za sobą koszty.

Dynamicznie rosną natomiast wydatki na reklamę cyfrową. Według analizy Carat w tym roku wzrost wyniesie 15 proc., również w 2017 r. wzrost będzie dwucyfrowy (13,6 proc). W efekcie już w tym roku cyfrowa reklama zagarnie 27 proc. rynku reklamowego, a w przyszłym blisko 30 proc.

– Pytanie, czy magazyny są w stanie zrekompensować spadki reklamami na swoich portalach w internecie, najmocniej trapi to włodarzy firm zajmujących się printem. Odpowiedź nie jest prosta, bo w niektórych przedsiębiorstwach nie ma nawet strategii połączenia świata printu z digitalowym. Cały czas wiele firm uczy się tego modelu, ale bezwzględnie wygrają te firmy, które mają w internecie dobry kontent, rozszerzają to, co w prasie, a nie powielają 1:1 – ocenia Łukasz Wyglądała.

Źródło: Newseria Biznes


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA