Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Wyzwaniem najbliższych lat jest integracja podmiotów zrzeszonych w ramach grup zakupowych

  • Autor: Anna Raducha-Romanowicz
  • 03 lut 2017 09:10
Wyzwaniem najbliższych lat jest integracja podmiotów zrzeszonych w ramach grup zakupowych
Przemysław Powalacz, prezes zarządu Geberit Polska

O tym jaki był rok 2016 na polskim rynku wyposażenia łazienek, czy przyniósł nowe, przełomowe zjawiska i jakie mogą być rynkowe trendy na najbliższe miesiące rozmawiamy z Przemysławem Powalaczem, prezesem zarządu Geberit Polska.

REKLAMA

- Jakie Pana zdaniem zmiany zaszły na polskim rynku wyposażenia łazienek w roku ubiegłym - w stosunku do lat poprzednich? Czy zaobserwował Pan nowe zjawiska, trendy i tendencje rynkowe?

Wydaje mi się że w roku 2016 mieliśmy do czynienia z kontynuacją tych trendów, które są obecne na rynku od kilku lub nawet kilkunastu lat. Osobiście nie zauważyłem niczego przełomowego, co byłoby radykalnym elementem zmiany. Myślę, że konsumenci – finalni nabywcy, coraz wnikliwiej weryfikują dostępne na rynku oferty.

Bardzo aktywnie korzystają z internetu jako miejsca nie tylko zdobywania informacji, ale coraz częściej również zawierania transakcji. Chociaż w moim przekonaniu – jak też w oparciu o dane ośrodków badawczych, takich jak np. Gfk – rynek handlu internetowego produktem łazienkowym jest wciąż dość ograniczony. Wynika to trochę z mniejszej przyjazności logistycznej łazienkowego asortymentu – np. dużych wanien czy kabin prysznicowych – w porównaniu np. z książkami.

Mamy oczywiście cały czas do czynienia z rozwojem tego rynku, ale nie jest tak, że handel internetowy dynamicznie przyspiesza. Ludzie wciąż bardzo mocno są przyzwyczajeni do konwencjonalnej formy zakupu i odwiedzają sklepy stacjonarne.

Klienci oczekują dobrego serwisu, profesjonalnego doradztwa, wysokiego poziomu obsługi. Są coraz bardziej świadomi tego, że jakość jest istotna, szczególnie dla produktów, które kupuje się 3 -4 razy w życiu. Widzimy to będąc dysponentem naszych marek – Geberit, Koło i Keramag, które zdecydowanie nie należą do najtańszych na rynku.

Zauważamy, że cały czas osiągamy bardzo dobry poziom sprzedaży i jej pozytywną dynamikę. Nie zauważamy, żeby klienci coraz częściej chcieli kupować coraz tańsze produkty. Dzieje się wręcz przeciwnie. Przykładowo w zeszłym roku bardzo podnieśliśmy sprzedaż misek Rimfree czyli bezkołnierzowych. Jesteśmy liderem w sprzedaży tego typu misek – według naszych szacunków ponad 6 na 10 sprzedanych tego typu produktów w Polsce pochodzi z naszego portfolio produktowego.

- W jaki sposób te zmiany oczekiwań i zachowań konsumentów wpływają na sytuację w obszarze dystrybucji?

Wracają do łask dobre, kwalifikowane punkty sprzedaży detalicznej. Są firmy, które kładą na to bardzo duży, systemowy nacisk. Przykładem takiej firmy jest koncern HBH, który bardzo intensywnie rozwija koncept Elements, dbając o potrzeby klienta premium – w zakresie produktów, ale też np. rekomendacji instalatora, porad projektanta. Świetnie radzi też sobie wiele salonów firm z grupy ABG.

Focus na klienta sprowadza się również do weryfikacji godzin otwarcia punktu handlowego. Nie jest wciąż rzadkością, że salon wyposażenia łazienek jest w sobotę otwarty do godzin wczesnopopołudniowych. W tej chwili ta sytuacja zaczyna się zmieniać. Rośnie zrozumienie potrzeby pewnej inwestycji w konsumenta i zbudowania określonego zwyczaju. Mamy coraz więcej pracy oraz innych zajęć, więc jednocześnie może brakować nam czasu by zrobić zakupy w dzień powszedni, w godzinach, w których akurat dany salon jest otwarty. Zostaje weekend i późne godziny popołudniowe czy wieczorne.

Inspiracją dla salonów łazienkowych pod tym względem mogą być sklepy DIY. Długie godziny otwarcia to jedna z przyczyn ich sukcesu. Markety DIY okazały się dostępne wtedy, kiedy inne punkty były zamknięte.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie

Komentarze

  • Geberit jest firmą szwajcarską, nie niemiecką.
    • Zenon, 2017-02-13 10:26:13
  • Geberit jest firmą szwajcarską, nie niemiecką.
    • Zenon, 2017-02-13 10:22:46
  • Potwierdzam mam tez od 4 lat i nic sie nie dzieje,tak że kupilem2 stelaz Cersanitu.
    • Roman, 2017-02-09 11:02:52
  • Znowu wspieramy Niemców każdemu się wydaje że Geberit to najlepsze a \"Gucio\" prawda ja sprzedaje Polski stelaż podtynkowy Cersanit od 5 lat i jeszcze nie miałem żadnej reklamacji a jest dużo tańszy i Polski wspierajmy Polskich przedsiębiorców i Polskie produkty!!!
    • Arkadiusz, 2017-02-07 10:05:13

REKLAMA

REKLAMA