Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Wyzwaniem najbliższych lat jest integracja podmiotów zrzeszonych w ramach grup zakupowych

  • Autor: Anna Raducha-Romanowicz
  • 03 lut 2017 09:10
Wyzwaniem najbliższych lat jest integracja podmiotów zrzeszonych w ramach grup zakupowych
Przemysław Powalacz, prezes zarządu Geberit Polska

O tym jaki był rok 2016 na polskim rynku wyposażenia łazienek, czy przyniósł nowe, przełomowe zjawiska i jakie mogą być rynkowe trendy na najbliższe miesiące rozmawiamy z Przemysławem Powalaczem, prezesem zarządu Geberit Polska.

REKLAMA

- Skoro jesteśmy już przy o wielkopowierzchniowych sklepach DIY – czy Pana zdaniem ich polityka handlowa ewoluuje?

Sklepy DIY również zorientowały się, że warto walczyć o klienta z zasobniejszym portfelem. Bardziej orientują się na jakość produktu i trochę wyższą półkę cenową, podejmują coraz śmielsze próby budowania aranżacji w sklepach. Myślę, że mamy już w pewnej mierze za sobą moment zachłyśnięcia się rynku i konsumentów produktami wątpliwego pochodzenia, które dobrze wyglądały, nie gwarantując jednocześnie jakości. Jeśli chodzi o handel tym asortymentem, sieci się uspokoiły i coraz chętniej sięgają po sprawdzone marki. Cóż, w przypadku takiego produktu jak np. stelaż podtynkowy, który ląduje w ścianie często na 15-20 lat, lepiej nie ryzykować.

Wydaje mi się również, że coraz większą rolę w handlu elementami wyposażenia wnętrz odgrywa architekt lub projektant wnętrz. Jest to profesja coraz bardziej powszechna, co zwiększa dostępność cenową tego typu usług. Projektanci doradzają klientom salonów łazienkowych czy sklepów DIY, pomagają w zakupach czy wykonują proste wizualizacje.

- Coraz więcej sieci handlowych – sklepy wielkopowierzchniowe, ale też mniejsze podmioty – wprowadza na rynek produkty sygnowane marką własną. Tak by wyróżnić się na tle konkurencji. Co sądzi Pan o tym zjawisku?

Posługiwanie się przez dystrybutorów własną marką produktową to na pewno kolejna tendencja, która jest wciąż na rynku widoczna. Mam do tego trendu stosunek umiarkowanie zachowawczy. Mamy świadomość tego, ile nakładów inwestycyjnych trzeba ponieść, by wytworzyć dobry produkt. W zakresie technologii, innowacyjności, jakości materiałów itd. Wiemy jakie trzeba mieć laboratoria, działy badań i rozwoju produktów, żeby zrobić naprawdę dobrą miskę bezkołnierzową czy stelaż podtynkowy. Marki własne są panaceum na rynkach mniej dojrzałych, na których agresja cenowa jest ogromna.

Ale osobiście uważam, że przy tak ogromnym dostępie do informacji o produkcie, jaki w tej chwili mamy w Internecie, ekspansja marek własnych w łazience będzie powoli wyhamowywać. W sieci nie znajdziemy czasem żadnych informacji o dedykowanej marce własnej. W przeciwieństwie do marek szeroko rozpoznawalnych – takich jak np. Geberit czy Koło. W tych obszarach, w których oferenci uznanych marek będą proponowali rozwiązania tworzące przewagę konkurencyjną i wydają duże, czasem milionowe kwoty na to by rozwijać unikatowe cechy produktów lub technologie, tam marki własne będą przegrywać.

- A jakie szanse może oferować dystrybutorom Internet?

Dystrybutorzy muszą zacząć poważniej myśleć o nakładach na budowanie własnych platform e-commerce. Internet jest absolutnie nieodzowną częścią naszej dystrybucji. Również w tym przypadku trzeba stawiać na to samo, co w handlu konwencjonalnym – na kompetencje, bardzo dobre pokazanie produktu, na dostępność.

Jednym z krytycznych czynników sukcesu funkcjonowania dobrej platformy internetowej jest perfekcyjne okiełznanie logistyki. A któż ma większe kompetencje logistyczne niż hurtownicy i dystrybutorzy? Zajmują się magazynem, spedycją, transportem, w działaniach tych posiadają wieloletnie, bywa że również międzynarodowe doświadczenie. To trzeba wykorzystać.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie

Komentarze

  • Geberit jest firmą szwajcarską, nie niemiecką.
    • Zenon, 2017-02-13 10:26:13
  • Geberit jest firmą szwajcarską, nie niemiecką.
    • Zenon, 2017-02-13 10:22:46
  • Potwierdzam mam tez od 4 lat i nic sie nie dzieje,tak że kupilem2 stelaz Cersanitu.
    • Roman, 2017-02-09 11:02:52
  • Znowu wspieramy Niemców każdemu się wydaje że Geberit to najlepsze a \"Gucio\" prawda ja sprzedaje Polski stelaż podtynkowy Cersanit od 5 lat i jeszcze nie miałem żadnej reklamacji a jest dużo tańszy i Polski wspierajmy Polskich przedsiębiorców i Polskie produkty!!!
    • Arkadiusz, 2017-02-07 10:05:13

REKLAMA

REKLAMA