Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Wyzwaniem najbliższych lat jest integracja podmiotów zrzeszonych w ramach grup zakupowych

  • Autor: Anna Raducha-Romanowicz
  • 03 lut 2017 09:10
Wyzwaniem najbliższych lat jest integracja podmiotów zrzeszonych w ramach grup zakupowych
Przemysław Powalacz, prezes zarządu Geberit Polska

O tym jaki był rok 2016 na polskim rynku wyposażenia łazienek, czy przyniósł nowe, przełomowe zjawiska i jakie mogą być rynkowe trendy na najbliższe miesiące rozmawiamy z Przemysławem Powalaczem, prezesem zarządu Geberit Polska.

REKLAMA

Myślę więc, że specjalistyczne sklepy internetowe, takie jak np. Łazienkaplus.pl, oczywiście dalej będą funkcjonowały. Ale spodziewam się, że to hurtownicy będą się wzmacniać w kontekście budowy własnych platform e-commerce. Było by też ciekawe, gdyby np. jeden z dystrybutorów odważył się na akwizycję istniejącej już, dużej platformy internetowej. Takie zjawiska na pewno byłyby wydarzeniem na rynku. Bez wątpienia wzrost roli Internetu w dystrybucji produktów łazienkowych to szansa dla dystrybutorów na zbudowanie nowych kompetencji np. w sferze dynamicznego pricing’u czy marketingu on-line.

- Wielokrotnie mówił Pan – również na naszych łamach – że rynek wyposażenia łazienek nieuchronnie czekają konsolidacje. Zarówno firm produkcyjnych, jak i handlowych. Czy również dziś je Pan prognozuje?

Jestem przekonany, że z konsolidacjami będziemy mieli wciąż do czynienia. Na rynku jest wiele podmiotów, którym ciężko będzie przetrwać jeżeli nie osiągną pewnego efektu skali. Widzimy jak dobrze w tej mierze radzą sobie dzisiaj najwięksi rynkowi gracze – myślę tu np. o grupie HBH, firmach Onninen czy Sanpol.

Nie przewiduję wprawdzie żadnych spektakularnych transakcji w tym roku, ale jestem przekonany, że wyzwaniem najbliższych lat jest integracja podmiotów zrzeszonych w ramach grup zakupowych. Te, które chcą skutecznie konkurować z dużymi sieciami, będą musiały dokonywać unifikacji na kolejnych poziomach. Nie tylko w kwestii wspólnego zakupu towarów po jak najniższych cenach, lecz także w zakresie przede wszystkim logistyki, zarządzania danymi oraz budowania jednolitych standardów obsługi.

My jako producenci będziemy coraz większą uwagę zwracać na synergie w obsłudze tych grup. Na to, czy mają swój centralny magazyn, albo czy kampanie marketingowe, na które się umówiliśmy są realizowane przez wszystkie firmy należące do grupy. Gdy współpracujemy z monobrandową siecią, mamy niemal pewność, że uzgodnienia, które poczyniliśmy są wdrażane we wszystkich punktach umowy. Podobnie jest w sieciach marketów DIY - jeśli ustalamy centralną politykę asortymentową dotyczącą naszych produktów, to jest ona realizowana. Analogiczne standardy powinny rozwijać grupy zakupowe.

- Rynek wyposażenia łazienek to również, a w zasadzie przede wszystkim produkty. Jakie trendy prognozuje Pan w tym obszarze na rok 2017?

Od strony produktowej na pewno będą rozwijać się trendy dotyczące oszczędności wody. Będziemy na to kładli bardzo duży nacisk, we wszystkich naszych produktach. Czy to na spłukiwanie 2/4 l, czy miski Rimfree, które powodują oszczędności w zużyciu detergentów. Kolejnym naszym priorytetem będą zaawansowane urządzenia, takie jak toalety myjące.

Obserwujemy ogromną, kilkudziesięcioprocentową dynamikę sprzedaży produktów tego typu – w naszym przypadku toalety Geberit AquaClean. Ewidentnie konsumenci są coraz bardziej świadomi, że tego typu urządzenie jest rozwiązaniem przyszłość – dba o higienę, ułatwia życie, powoduje zmniejszenie zużycia papieru.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie

Komentarze

  • Geberit jest firmą szwajcarską, nie niemiecką.
    • Zenon, 2017-02-13 10:26:13
  • Geberit jest firmą szwajcarską, nie niemiecką.
    • Zenon, 2017-02-13 10:22:46
  • Potwierdzam mam tez od 4 lat i nic sie nie dzieje,tak że kupilem2 stelaz Cersanitu.
    • Roman, 2017-02-09 11:02:52
  • Znowu wspieramy Niemców każdemu się wydaje że Geberit to najlepsze a \"Gucio\" prawda ja sprzedaje Polski stelaż podtynkowy Cersanit od 5 lat i jeszcze nie miałem żadnej reklamacji a jest dużo tańszy i Polski wspierajmy Polskich przedsiębiorców i Polskie produkty!!!
    • Arkadiusz, 2017-02-07 10:05:13

REKLAMA

REKLAMA