Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Zbigniew Gonsior, Ferro: Aby się rozwijać musimy myśleć o ekspansji

  • Autor: Arkadiusz Kaczanowski
  • 04 maj 2015 09:02
Zbigniew Gonsior, Ferro: Aby się rozwijać musimy myśleć o ekspansji
Zbigniew Gonsior , Wiceprezes Zarządu FERRO S.A., Dyrektor Sprzedaży i Marketingu. / fot. Ferro

Osiągnęliśmy mocną pozycję w Europie Środkowo-Wschodniej - aż 90% biznesu generujemy w czterech krajach regionu, dlatego aby się rozwijać musimy myśleć o ekspansji w skali, co najmniej europejskiej - mówi wiceprezes zarządu spółki Ferro.

REKLAMA

- Jak przejęcie w 2011 roku firmy Novaservis wpłynęła na rozwój Grupy Ferro?

Zbigniew Gonsior, wiceprezes zarządu Ferro  S.A.: W 2010 roku Grupa FERRO zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie – był to jeden z najbardziej udanych debiutów małych spółek w pierwszej połowie roku. Dzięki temu przedsięwzięciu wkrótce pozyskała znaczące środki na kolejne inwestycje.

Jednym z rezultatów napływu nowego kapitału była inwestycja w czeską spółkę Novaservis, która dołączyła do Grupy Ferro 8 kwietnia 2011 roku. To przejęcie pozwoliło firmie na wzbogacenie asortymentu o kilkaset wysokiej jakości wyrobów, takich jak: baterie, natryski, akcesoria łazienkowe, akcesoria do instalacji armatury łazienkowej - zawory i węże oraz grzejniki łazienkowe. Portfolio poszerzyło się o nowe marki Metalia, Titania i Novatorre, a firma stała się drugim najważniejszym graczem na rynku armatury w Polsce rozpoczynając tym samym ekspansję swoich produktów na rynki eksportowe. Zakup Novaservis stawia także Grupę Ferro w pierwszej piątce polskich grup kapitałowych inwestujących na czeskim rynku.

Przejęcie Novaservis pozwoliło Grupie Ferro na optymalizację produkcji i wdrożenie cross sellingu, czyli wzajemnej sprzedaży produktów Novaservis na rynku polskim poprzez kanały dystrybucji Grupy i produktów Ferro na rynkach obsługiwanych przez czeską spółkę.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA