Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Zbigniew Gonsior, Ferro: Ważnym krokiem w rozwoju Grupy było otwarcie spółki dystrybucyjnej na Węgrzech

  • Autor: Anna Raducha-Romanowicz
  • 24 lut 2015 13:13
Zbigniew Gonsior, Ferro: Ważnym krokiem w rozwoju Grupy było otwarcie spółki dystrybucyjnej na Węgrzech
Zbigniew Gonsior, wiceprezes zarządu w firmie Ferro S.A.

Zbigniew Gonsior, wiceprezes zarządu w firmie Ferro S.A. Mówi o najważniejszych zjawiskach i tendencjach rynkowych minionego roku i najbardziej istotnych działaniach firmy w tym okresie.

REKLAMA

Chociaż po dwóch latach spadków, rynek budowlany powoli powraca na ścieżkę wzrostu, nie zmienia to faktu, iż 2014 rok był kolejnym trudnym rokiem dla branży sanitarnej i instalacyjnej, istotnie z nim powiązanej.

Jak podają źródła, m. in. Główny Urząd Statystyczny, koniunktura na rynku budowlano-mieszkaniowym była gorsza od oczekiwanej, o czym świadczy chociażby spadek liczby mieszkań oddanych do użytku w porównaniu z rokiem 2013 i 2012.

Umiarkowanym optymizmem nastrajają dane dotyczące wzrostowej tendencji ilości wydanych pozwoleń na budowę mieszkań oraz ilości mieszkań, których budowę rozpoczęto. Nie można tu jednak zapominać, że w roku 2013 i 2012 notowano dwucyfrowe spadki.

Polityka banków udzielających kredytów była również zachowawcza, dlatego mamy sytuację, którą określiłbym jako wyczekującą – rynek czeka na zastrzyk środków, płynących chociażby z realizacji Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, a indywidualni inwestorzy na poprawę sytuacji dotyczącej zatrudnienia.

Na pewno rynkowi nie pomogła stagnacja gospodarcza w Unii Europejskiej oraz niepewność związana z sytuacją na Ukrainie i w Rosji.

W branży sanitarno–instalacyjnej dominujące były tendencje, które obserwowaliśmy w latach poprzednich: konsolidacje mniejszych punktów handlowych w grupy zakupowe, wzrost znaczenia marek własnych i sprzedaży internetowej, utrzymanie silnej pozycji największych graczy na rynku hurtowym i marketów budowlanych.

Intensyfikujemy działania na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej

Grupa FERRO w 2014 roku konsekwentnie realizowała długoletnią strategię umacniania pozycji na rynkach na których funkcjonujemy, skupiając i intensyfikując swoje działania w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, oprócz Polski - w Czechach, na Słowacji i w Rumunii.

Ważnym krokiem w rozwoju Grupy było otwarcie spółki dystrybucyjnej na Węgrzech. Mimo trudnej sytuacji gospodarczej na Ukrainie i w Rosji w dalszym ciągu uznajemy te rynki za interesujące i warte uwagi.

Miniony rok przyniósł nam wiele nagród i wyróżnień przyznanych za jakość i innowacje. Jesteśmy szczególnie dumni z pierwszego w Europie Certyfikatu EU Ecolabel dla baterii oszczędzających wodę VerdeLine marki Ferro.

Kontynuując strategię rozwoju produktów wprowadziliśmy między innymi: armaturę dla obiektów użyteczności publicznej, nowe modele baterii i natrysków, zaworów kulowych i termostatycznych, a także system PEX mający szerokie zastosowanie w budownictwie: od instalacji wody pitnej, ogrzewania centralnego i podłogowego, po instalacje na gorącą i zimną wodę, a także sprężone powietrze. Poszerzyliśmy również portfolio o nowy asortyment - zlewozmywaki granitowe.

Pomimo braku mocnych przesłanek wskazujących na znaczące ożywienie koniunktury na rok 2015 stawiamy sobie ambitne cele – zakładamy wzmocnienie pozycji Grupy FERRO na rynku polskim oraz kontynuację dynamicznych wzrostów na rynkach eksportowych.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA