Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

O ostatnich zmianach w Zarządzie i Radzie Nadzorczej firmy Ferro i dalszej działalności Grupy mówi Zbigniew Gonsior, dyrektor sprzedaży i marketingu firmy.

REKLAMA

W 2014 roku nastąpiły dość znaczące zmiany w Radzie Nadzorczej i Zarządzie FERRO, odszedł Jan Gniadek, niedługo potem Przemysław Szczygieł. Czy te rezygnacje zbiegły się w czasie przypadkowo? Czym były powodowane?
- Tak, nie należy łączyć tych rezygnacji. Jan Gniadek, jeden z założycieli i współwłaściciel rozstał się z firmą z początkiem 2014 roku. Pełniąc funkcję Wiceprzewodniczącego Rady Nadzorczej FERRO, od kilku lat prowadził równolegle działalność w branży artykułów wyposażenia wnętrz, dlatego decyzja o zbyciu kilkunastu procent akcji Ferro prawdopodobnie była wyrazem mocniejszego zaangażowania się we własny biznes.

W kilka miesięcy później, z powodów osobistych szeregi spółki opuścił Przemysław Szczygieł. Rezygnując z funkcji Wiceprezesa Zarządu i stanowiska Dyrektora Handlowego podjął decyzję o kontynuowaniu kariery poza firmą.

Jaki wpływ na dalszą działalność firmy będą miały zmiany w Zarządzie? Czy zmieni się polityka firmy?
- O strategicznych zmianach nie ma mowy – Grupa nie zmienia obranego kursu, który został ustalony przez Zarząd jeszcze przed wejściem na GPW. Interesuje nas miejsce lidera nie tylko w Europie Środkowo-Wschodniej, coraz mocniej wchodzimy na rynki zachodnie, aby w długoletniej perspektywie wypracować solidne podstawy do konkurowania w ramach globalnej gospodarki.

Niemniej zmiana na stanowisku dyrektora handlowego była doskonałym pretekstem do przyjrzenia się temu co dzieje się na własnym podwórku, czyli reorganizacji sprzedaży na rynku polskim. Z początkiem czerwca Damian Majer objął nowo stworzone stanowisko Dyrektora ds. Sprzedaży Hurtowej. W ten sposób podkreśliliśmy jak duże znacznie przykładamy do tradycyjnych kanałów dystrybucji, które wciąż odgrywają pierwszoplanową rolę w naszej branży, chcemy być bliżej klientów.

Wzmocnienie obecności FERRO w sieciach i punktach sprzedaży hurtowej, zarówno poprzez działania o charakterze operacyjnym - promocje, programy lojalnościowe, etc., jak i strategicznym wiąże się przede wszystkim z poprawą jakości obsługi klientów. Dążymy do usprawnienia działań logistycznych, zwiększenia dostępności towaru, skrócenia czasu oczekiwania na jego wysyłkę i czasu reakcji na zapytania klientów. 

Jakie są plany Ferro na najbliższe miesiące?
- Jak już wspomniałem priorytetem jest dla nas podniesienie jakości obsługi klientów hurtowych i nad tym pracujemy intensywnie oraz dalsze wdrożenia produktów, skierowanych do odbiorców końcowych i  inwestorów instytucjonalnych, takich jak:  sanitarna armatura bezdotykowa i czasowa przeznaczona dla budynków użyteczności publicznej, nowa oferta zlewozmywaków, czy rewelacyjny produkt – wielowarstwowa rura PEX-AL-PEX mająca zastosowanie między innymi w instalacjach wody pitnej, ogrzewania podłogowego i C.O.

Dziękujemy za rozmowę.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA