Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Zbigniew Gonsior, Ferro S.A. / fot. Ferro

Dzięki przejęciu spółki Novaservis w 2011 roku aż 54% naszych przychodów pochodzi spoza Polski - zdradza Zbigniew Gonsior, wiceprezes zarządu Ferro S.A.

REKLAMA

Rok 2012, tak jak przewidywaliśmy, był kolejnym trudnym rokiem dla branży. Upłynął pod znakiem niepewności i pogłębiającej się dekoniunktury. Przedsiębiorstwa zostały zmuszone do ograniczania inwestycji, które między innymi wynikały z postępującego zubożenia społeczeństwa. W konsekwencji sytuacja ta doprowadziła do rozwarstwienia popytu. Zakończenie Programu Rodzina na Swoim oraz zapowiadana przez Rząd likwidacja systemu zwrotu VAT za materiały budowlane od 2014 roku również wpłynęły negatywnie na nastroje w branży.

Pomimo niesprzyjających okoliczności, firmy, w tym Grupa Ferro, radziły sobie dość dobrze działając na niezwykle wymagającym rynku. W obecnych czasach wygrywają tylko te przedsiębiorstwa, które są znakomicie zorganizowane oraz posiadają ofertę dostosowaną do ściśle określonych oczekiwań klienta. To wymaga wysiłku budowania nowych profili odbiorców i precyzyjnego dotarcia do coraz bardziej zróżnicowanych grup potencjalnych klientów. Ferro zmierza właśnie w tym kierunku: z jednej strony rozwijając ofertę ekonomicznych produktów oszczędzających wodę – w 2012 roku wprowadziliśmy super oszczędne baterie i natryski: „Cassino VerdeLine Plus” i „Doppio”, z drugiej zaś proponując kompleksowe rozwiązania nowoczesnych instalacji dla domu. Z końcem roku wprowadziliśmy także designerską kolekcję baterii „Majad” zaprojektowaną przez Marcina Jędrzaka - baterii z funkcją oszczędzania wody o oryginalnych ośmiokątnych podstawach, doskonałych proporcjach i minimalistycznej stylistyce, specjalnie dla eleganckich, luksusowych łazienek.

W 2012 roku zakończyliśmy konsolidację Grupy osiągając zmierzone cele: widoczny jest efekt synergii na wszystkich polach naszej działalności, kontynuujemy optymalizację produkcji - pracujemy nad pełnym wykorzystaniem mocy produkcyjnych zakładu w Znojmo i ograniczaniem kosztów. Dzięki przejęciu spółki Novaservis w 2011 roku aż 54% przychodów Ferro pochodzi spoza Polski. Dlatego pomimo trudnej sytuacji na rynku krajowym, Grupa rozwija się dynamicznie – utrzymaliśmy pozycję lidera w Czechach i na Słowacji oraz prowadzimy skuteczną ekspansję na rynku rumuńskim.

 - Zbigniew Gonsior, wiceprezes zarządu Ferro S.A. 


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA