Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Znak towarowy zarejestrowany w UE daje szansę na większą marżę

  • Autor: Ryneklazienek.pl, arr
  • 12 maj 2016 14:08
Znak towarowy zarejestrowany w UE daje szansę na większą marżę
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek, główna ekonomistka Konfederacji Lewiatan

Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek z Konfederacji Lewiatan mówi o tym, że na rynkach UE wato powalczyć nie tylko o wzrost wolumenu sprzedaży, ale też o większą marżę.

REKLAMA

W przypadku polskich firm brak rozpoznawalnej marki i znaków towarowych ogranicza niestety bardzo często możliwość wejścia na jakiś rynek. Polskie firmy od dawna zwracają uwagę na ten problem.

Chcąc skutecznie zaistnieć na rynkach krajów UE muszą korzystać z „pośredników" i sprzedawać swoje produkty pod innymi, znanymi na tych rynkach markami i znakami towarowymi dzieląc się niestety marżą. Teoretycznie mogłyby kupować firmy z rozpoznawalnymi przez klientów znakami towarowymi działające na tych rynkach.

Teoretycznie, bo nie zawsze jest to możliwe i nie zawsze nasze firmy dysponują odpowiednim kapitałem do takich przejęć.

Rejestracja znaków towarowych tej sytuacji od razu nie zmieni, nie poprawi. Pozwoli jednak wykorzystywać znaki towarowe w budowaniu relacji z klientami na kluczowych dla nas rynkach.

W krajach UE lokujemy bowiem ponad 80% naszego eksportu. Warto zatem powalczyć nie tylko o wzrost wolumenu sprzedaży, ale także o marżę. Dobrze, że polskie przedsiębiorstwa to rozumieją, o czym świadczy dynamicznie rosnąca liczba zgłoszeń o ochronę znaku towarowego na rynku unijnym.

Warto, aby więcej firm zainteresowało się rejestracją swoich znaków towarowych - nie jest to bowiem bardzo wysoki koszt (ok. 900 euro za rejestrację na 10 lat z możliwością przedłużenia), a daje ochronę przed ich wykorzystaniem przez firmy działające na rynku UE, a także szanse na wyższą marżę przy eksporcie.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA