Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Znak towarowy zarejestrowany w UE daje szansę na większą marżę

  • Autor: Ryneklazienek.pl, arr
  • 12 maj 2016 14:08
Znak towarowy zarejestrowany w UE daje szansę na większą marżę
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek, główna ekonomistka Konfederacji Lewiatan

Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek z Konfederacji Lewiatan mówi o tym, że na rynkach UE wato powalczyć nie tylko o wzrost wolumenu sprzedaży, ale też o większą marżę.

REKLAMA

W przypadku polskich firm brak rozpoznawalnej marki i znaków towarowych ogranicza niestety bardzo często możliwość wejścia na jakiś rynek. Polskie firmy od dawna zwracają uwagę na ten problem.

Chcąc skutecznie zaistnieć na rynkach krajów UE muszą korzystać z „pośredników" i sprzedawać swoje produkty pod innymi, znanymi na tych rynkach markami i znakami towarowymi dzieląc się niestety marżą. Teoretycznie mogłyby kupować firmy z rozpoznawalnymi przez klientów znakami towarowymi działające na tych rynkach.

Teoretycznie, bo nie zawsze jest to możliwe i nie zawsze nasze firmy dysponują odpowiednim kapitałem do takich przejęć.

Rejestracja znaków towarowych tej sytuacji od razu nie zmieni, nie poprawi. Pozwoli jednak wykorzystywać znaki towarowe w budowaniu relacji z klientami na kluczowych dla nas rynkach.

W krajach UE lokujemy bowiem ponad 80% naszego eksportu. Warto zatem powalczyć nie tylko o wzrost wolumenu sprzedaży, ale także o marżę. Dobrze, że polskie przedsiębiorstwa to rozumieją, o czym świadczy dynamicznie rosnąca liczba zgłoszeń o ochronę znaku towarowego na rynku unijnym.

Warto, aby więcej firm zainteresowało się rejestracją swoich znaków towarowych - nie jest to bowiem bardzo wysoki koszt (ok. 900 euro za rejestrację na 10 lat z możliwością przedłużenia), a daje ochronę przed ich wykorzystaniem przez firmy działające na rynku UE, a także szanse na wyższą marżę przy eksporcie.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA