Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Zuzanna Skalska o "designie po designie"

  • Autor: AK
  • 29 cze 2016 13:19
Zuzanna Skalska o "designie po designie"

Zuzanna Skalska na zaproszenie jednego z producentów wyposażenia łazienek spotkała się z dziennikarzami, by opowiedzieć o swoich wrażeniach po tegorocznym Milan Design Week.

REKLAMA

Spotkanie odbyło się w poniedziałek 20 czerwca w siedzibie firmy Geberit. Prezentacja Skalskiej, która nie pierwszy raz współpracuje z tą marką, była pełna anegdot i krytyki.

„Design po designie” to hasło przewodnie kwietniowego tygodnia designu we Włoszech. W czasie dwugodzinnego spotkania ciężko streścić to, co modny Mediolan miał do zaoferowania miłośnikom designu. Zuzanna Skalska nie skupiała się jednak na nowych lampach, kanapach i krzesłach, ją interesowały mediolańskie myśli: dlaczego widzimy to, co widzimy.

Subiektywna ocena oraz przemyślenia na temat poszczególnych wystaw zostały opatrzone wieloma barwnymi zdjęciami z najciekawszymi eksponatami. Nie da się jednak oprzeć wrażeniu, że z roku na rok targi stają się coraz większą, dobrze naoliwioną maszyną marketingową.

Co wydarzyło się w Mediolanie?

Po 15 latach do Mediolanu powróciła tradycja słynnego Triennale, czyli wielkiej imprezy poświęconej architekturze i designowi. XXI edycja zaskoczyła najbardziej tym, że wyszła poza muzeum sztuki nowoczesnej i tereny targowe, rozpierzchła się aż po 19 miejscach: parkach, pałacach i uczelniach.

Do głębszej refleksji zwiedzających skłoniła wystawa „NeoPreistoria”. Sto słów, a każde słowo to jedna rzecz, która na przestrzeni wieków zmieniła nasze życie. I tak w gablotach znalazły się między innymi: strzała, klucz, szkło, telefon komórkowy, wózek sklepowy, rower, komputer, a nawet lekarstwa. Na uwagę zasłużyła także wystawa poświęcona kobietom we włoskim designie. Dostrzeżono fakt, że design na przestrzeni ostatnich lat stał się zdecydowanie sfeminizowany.

W Mediolanie ponownie zachwyciła japońska precyzja. Pojawiła się także mocna polska propozycja, która poruszyła temat piękna i pragmatyzmu. Nowym, szokującym pomysłem okazało się wykorzystanie natury przy projektowaniu, ale w bardzo nietypowy sposób: projektowanie drzewa w czasie jego wieloletniego wzrostu tak, by po ścięciu uzyskać np. krzesło. Nie zabrakło też tematów bardzo kontrowersyjnych, jak ubrania z ludzkiej skóry, innowacyjnych, jak drukowanie 3D oraz zaskakujących, jak drewniane auta.

Potężne marki też tam były

Zuzanna Skalska podkreślała, że warto spojrzeć na każdą wystawę jako na całość. Obecnie ich kuratorzy dbają o to, by był to spektakl zaplanowany od początku do końca. Tydzień designu w Mediolanie to impreza masowa na światowym poziomie. Warto się tam pokazać, by zaprezentować najlepsze i najbardziej innowacyjne osiągnięcia firmy. Wielkie marki to wiedzą i organizują we Włoszech niezwykłe przestrzenie dla zwiedzających, w których pokazuję niezapomniane eksponaty. Nie zabrakło takich brandów, jak: Pepsi, Nike, Yamaha, Lexus, Toyota, Diesel, Bosch, IKEA, a także Geberit (z minimalistycznym stoiskiem z toaletą myjącą).

Prezentacja to nie wszystko

Obszerna prezentacja pokazująca najciekawsze wystawy tegorocznego Design Week w Mediolanie, to był dopiero początek debaty o „designie po designie”. Dalsze dyskusje i wymiany poglądów toczyły się już poza salą. Z możliwości bezpośredniej rozmowy z Zuzanną Skalską chętnie skorzystali zaproszeni goście, mogli wypytać nie tylko o jej międzynarodowe doświadczenie, ale także o to, w jakim stylu urządzone jest jej prywatne mieszkanie.

Również po spotkaniu do dyspozycji dziennikarzy, blogerów oraz architektów pozostali specjaliści marki Geberit, którzy oprowadzili gości po showroomie znajdującym się w siedzibie firmy. W sposób przystępny, ciekawy i szczegółowy opowiadali o produktach Geberit, których działanie można było od razu wypróbować.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA