Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Design we włoskim wydaniu - łazienkowe trendy targów Salone del Mobile 2014

  • Autor: Anna Raducha-Romanowicz
  • 15 lip 2014 09:40
Design we włoskim wydaniu - łazienkowe trendy targów Salone del Mobile 2014
Łazienka, którą można było oglądać podczas tegorocznych targów w Mediolanie to miejsce coraz bardziej kolorowe, przytulne, indywidualne i coraz bardziej zintegrowane z resztą domu i aspirujące do miana jego centrum. / fot. Arblu
Design we włoskim wydaniu - łazienkowe trendy targów Salone del Mobile 2014
Design we włoskim wydaniu - łazienkowe trendy targów Salone del Mobile 2014
Design we włoskim wydaniu - łazienkowe trendy targów Salone del Mobile 2014
Design we włoskim wydaniu - łazienkowe trendy targów Salone del Mobile 2014
Design we włoskim wydaniu - łazienkowe trendy targów Salone del Mobile 2014
Design we włoskim wydaniu - łazienkowe trendy targów Salone del Mobile 2014
Design we włoskim wydaniu - łazienkowe trendy targów Salone del Mobile 2014
Design we włoskim wydaniu - łazienkowe trendy targów Salone del Mobile 2014
Design we włoskim wydaniu - łazienkowe trendy targów Salone del Mobile 2014
Design we włoskim wydaniu - łazienkowe trendy targów Salone del Mobile 2014
Design we włoskim wydaniu - łazienkowe trendy targów Salone del Mobile 2014
Design we włoskim wydaniu - łazienkowe trendy targów Salone del Mobile 2014
Design we włoskim wydaniu - łazienkowe trendy targów Salone del Mobile 2014

Łazienka, którą można było oglądać podczas tegorocznych targów Salone del Mobile to miejsce kolorowe, przytulne, indywidualne i coraz bardziej zintegrowane z resztą domu.

REKLAMA

Targowe stoiska wystawców na Salone del Bagno 2014 (targi te odbywały się w tym roku w ramach Salone Internazionale del Mobile)  przygotowane były zgodnie z najnowszymi ekspozycyjnymi trendami. Wystawy - prezentowane głównie przez włoskich producentów i marki – praktycznie wciągały zwiedzających do swego wnętrza. Produkty, w znakomitej swej większości, nie były pokazane „jak na dłoni”. Stoiska  czasem wręcz przypominały labirynty, w których świecie można się zatracić, lub zagubić, wrócić do tego samego miejsca i... obejrzeć produkt jeszcze raz. A było co oglądać.

Minimalizm w odwrocie?

Łazienka zaaranżowana przez włoskie marki odchodzi od tak modnych jeszcze kilka lat temu ostrych krawędzi i zdecydowanie prostokątnych brył. Na targach dominowały miękkie, inspirowane naturą linie i łagodne kształty. Tendencję tę widać było szczególnie na przykładzie wanien. W znakomitej większości pokazywane były modele wolnostojące – o kształtach wręcz „organicznych”.

Jeżeli pojawiały się prostokąty – ich krawędzie nie były już ostro zarysowane, lecz zdecydowanie złagodzone. Podobnie baterie – kubistyczne kształty modne jeszcze kilka lat temu odchodzą w zapomnienie. Armatura uwodzi żywymi kolorami, bywa też bardzo dekoracyjna i glamour. Nasycone kolory występują również na grzejnikach czy płytkach ceramicznych. W przypadku tych drugich bogactwu kolorów towarzyszy również wielość rozmaitych faktur – również tych w wymiarze 3D.

Minimalizm – owszem występuje, ale w przypadku armatury, jak zresztą również innych elementów łazienkowego wyposażenia – jest wyraźnie złagodzony i ocieplony. Dobrym przykładem tej tendencji może być armatura Aboutwater – powstała w kooperacji marek Fantini oraz Boffi – maksymalna, purystyczna wręcz klarowność formy idzie tu w parze z cylindrycznym kształtem i łagodną linią.

Świątynia ciała

O tym, że łazienka wyszła już poza ramy pomieszczenia stricte funkcjonalnego i urosła do rangi jednego z ważniejszych miejsc w domu wiadomo nie od dziś. Ale obserwując łazienkowe propozycje mediolańskich wystawców nie sposób oprzeć się wrażeniu, że tendencja do marginalizowania praktycznej funkcji łazienki i eksponowania jej wellnessowej i relaksacyjnej strony pogłębia się jeszcze bardziej.

Świadczyły o tym również targowe ekspozycje zaaranżowane i udekorowane przy pomocy nie tylko aromatycznych świec, ale też książek, dywaników, nastrojowych lamp stojących, rzeźb i obrazów. Łazienka w takim wydaniu nie jest już na pewno bezosobową przestrzenią służącą codziennej toalecie, ale wydaje się też chyba być czymś więcej niż domowym spa.

Jest prywatną świątynią ciała, ale też ducha i umysłu - miejscem zindywidualizowanym, ekstremalnie prywatnym, w którym można oddawać się, czasem narcystycznym, przyjemnościom. Oddawać się przede wszystkim w wannie – i to koniecznie wolnostojącej o ergonomicznym kształcie i łagodnej linii.

Łazienka jak z bajki

Przyjemność to też zabawa. Łazienkowe elementy wyposażenia pokazywane w Mediolanie potrafią taką zabawę zapewnić. Aranżacje ekspozycji tworzące bajkowy, kolorowy świat nie były na targach rzadkością. Wśród elementów wyposażenia łazienkowego można też było znaleźć produkty taką zabawę zapewniające. Był to np. grzejnik przypominający zwierzątko biegające po podłodze („Kangeri”, prod. Tubes), grzejnik jako kot lub mors (kolekcja „Schema”prod. Ridea), wieszak na ręczniki mocowany do sufitu – do złudzenia przypominający gimnastyczne kółka, czy wanna w kształcie buta (Sicis) albo kamienne, stojące umywalki jako bajkowe kwiaty.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA