Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Ekskluzywna szklana mozaika z Włoch - piękno w kawałkach

  • Autor: Marta Matracka
  • 01 paź 2008 19:41
Ekskluzywna szklana mozaika z Włoch - piękno w kawałkach
fot. Bisazza
Ekskluzywna szklana mozaika z Włoch - piękno w kawałkach
Ekskluzywna szklana mozaika z Włoch - piękno w kawałkach
Ekskluzywna szklana mozaika z Włoch - piękno w kawałkach
Ekskluzywna szklana mozaika z Włoch - piękno w kawałkach
Ekskluzywna szklana mozaika z Włoch - piękno w kawałkach
Ekskluzywna szklana mozaika z Włoch - piękno w kawałkach
Ekskluzywna szklana mozaika z Włoch - piękno w kawałkach

Marka Bisazza jest chyba jednym z lepszych dowodów na to, że nawet porównywalne pod względem zastosowań, technologii produkcji, czy wręcz wymiarów produkty, nie zawsze są sobie równe.

REKLAMA

I bynajmniej nie jest to jedynie powodowane marketingową siłą marki. Bisazza „zwróciła" tak na-prawdę mozaice jej dawne funkcje typowo dekoracyjne, wprowadzając ją np. do przestrzeni salonu i sypialni, czy eleganckich przestrzeni użytko-wych. Uczyniła z niej na powrót produkt wyjątkowy i luksusowy.

Bisazza - firma z tradycją

Powstała w 1956 r. w północnych Włoszech, i od początku skoncentrowała na produkcji szklanej mozaiki. Ostatni przełomowy moment dla firmy przyniósł rok 2000, kiedy zmianie uległa strategia marketingowa producenta — skupiono się przede wszystkim na kreowaniu produktu luksusowego. Od tamtej pory kolejne kolekcje Bisazzy to prawdziwy pokaz projektowego rozmachu i niezwykłego wyczucia dekoracyjnych form. Duże, wyraźne wzory, odważne kolory — złoto, srebro, czerwienie — sprawiają, że mozaika „made by Bisazza" staje się jedynym i niepodważalnym elementem dominującym w danej przestrzeni.

Ale mozaika Bisazzy znajduje zastosowanie nie tylko na płaszczyznach ścian czy podłóg. Dzięki współpracy ze znanymi projektantami po-wstała marka Bisazza Home, w ofercie której znaleźć można stoły, krzesła, lustra, parawany, lampy. Producentowi nie obce jest także bardziej abstrakcyjne wykorzystanie swego produktu — np. efektem współpracy z młodym hiszpańskim projektantem Jaime Hayonem jest pro-jekt „Hayon Pixel Ballet", którego elementem jest m.in. ogromna mozaikowa postać... Pinokia.

Jednak te bardziej niezależne posunięcia to tylko dowód niepodważalnej pozycji Bisazzy w świe-cie designu. Potwierdza to także długa lista współpracujących z producentem projektantów, m.in. Andree Putman, Studio Job, Alessandro Mendini, Marcel Wanders, CarloDal Bianco, czy wspomniany Jamie Hayon. Wyjątkowość mozaiki Bisazzy podkreślają też funkcjonujące w naj-większych stolicach mody i designu firmowe sklepy Bisazzy (Flagship Stores — Bacelona, Berlin, Londyn, Los Angeles, Mediolan, Nowy Jork, Paryż, Rzym). W przypadku mozaiki Bisazzy ma-my już chyba do czynienia z produktem, który w pewien sposób — szczególnie pod względem promocji oraz łatwości designerskiej ekspresji — płynnie zaczyna przenikać do świata mody. Niemożliwe? A jednak... 


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA