Chyba nikt nie ma wątpliwości, że ekspozycja produktowa jest jednym z najważniejszych decydujących o sprawnym funkcjonowaniu każdego salonu łazienkowego lub ceramiki łazienkowej. Dlatego też właściciele i zarządcy salonów łazienkowych przykładają ogromną wagę do nienagannej aranżacji, ale też i dość częstej zmiany boksów ekspozycyjnych. Dlaczego ekspozycja jest tak ważna i co możemy zrobić, aby była jeszcze bardziej atrakcyjna?
Ekspozycja w salonie łazienek to jedno z dwóch – obok Internetu – najczęściej wymienianych źródeł informacji o produktach do wyposażenia łazienek, z którego najchętniej korzystają konsumenci.
– Ekspozycja sklepowa jest więc dla konsumentów wiarygodnym źródłem wiedzy o największym wpływie na decyzję o zakupie produktów do łazienki. Klient potrzebuje tej ekspozycji, żeby podejmować decyzje zakupowe, żeby widzieć jak dany produkt jest zaaranżowany w całym koncepcie łazienkowym – zauważa Marcelin Matusiak, Strategic Insight Manager, GfK Polonia.
Internet staje się tylko wiarygodnym źródłem informacji o produkcie. W wirtualnym świecie, klient nie może dotknąć produktu i sprawdzić jego działania. Może zobaczyć na filmie jak działa, ale nie może zweryfikować jego jakości i trwałości na „własną rękę”. To właśnie ekspozycja inspiruje konsumentów do zmian pokazuje jakie produkty trzeba kupić.
– Według badań rynkowych 75% wszystkich zakupów w branży łazienkowej ludzie zaczynają realizować przed wizytą w salonie łazienkowym. Szukają w sieci rzeczy, które ich interesują, ale decydują się na zakup na podstawie ekspozycji w salonie. Ekspozycja ma podobno największy wpływ na to, co klient kupuje. Tym bardziej, że „jakość” klienci określają, jako wygląd, design – to zachwyca. Zwrócenie uwagi na technikę, technologię, jak na przykład klasa ścieralności, to sprawa trzeciorzędna – dodaje Kamila Radka-Kaletta z działu marketingu firmy Kermi.
Źródło inspiracji
Ekspozycja pełni więc dla konsumentów ważną rolę. Jest źródłem inspiracji i informacji o najnowszych trendach, stylach, wzornictwie i estetyce w łazience. Prezentuje rozwiązania i produkty łazienkowe przestrzennie w konkretnych aranżacjach łazienkowych. Ekspozycja nie tylko więc inspiruje do zmian, jak może być zaaranżowania przestrzeń łazienkową, ale też jest ważnym źródłem informacji o nowościach na rynku, o markach i produktach. W salonie łazienkowym, klient jest w stanie wspólnie z ekspertem ułożyć kosztorys inwestycji (urządzania/remontu swojej łazienki) i w ten sposób stworzyć listę produktów niezbędnych do wyposażenia jego własnej łazienki. Jak powinna być zaaranżowana ekspozycja?
Ekspozycja dobrze zaaranżowana
Tak jak w Internecie największą popularność zdobywają materiały wideo i artykuły, które zawierają ciekawe, użyteczne i istotne z punktu widzenia Internauty informacje, tak i w salonach łazienkowych podstawą jest zaaranżowanie ekspozycji przy użyciu najnowszych i najbardziej designerskich produktów.
Atrakcyjna aranżacja to aranżacja na czasie, zgodnie z obowiązującymi trendami. Dla przykładu powiem, że dziś bardzo modne są wzory imitujące materiały tekstylne, czy płytki imitujące drewno lub beton. To dziś jest trendy. Ciekawe i atrakcyjne połączenie tych produktów w boksie łazienkowym praktycznie gwarantuje, że klient zdecyduje się na zakup właśnie ich. Jeśli boks łazienkowy jest „pełny”, co oznacza także zamontowaną w nim armaturę sanitarną to mamy duże prawdopodobieństwo, że taka kompletna ekspozycja może się podobać klientom – podkreśla Maciej Świątek, prezes zarządu sieci salonów łazienkowych JETA.
- 1
- 2
- Następna »