Chyba nikt nie ma wątpliwości, że ekspozycja produktowa jest jednym z najważniejszych decydujących o sprawnym funkcjonowaniu każdego salonu łazienkowego lub ceramiki łazienkowej. Dlatego też właściciele i zarządcy salonów łazienkowych przykładają ogromną wagę do nienagannej aranżacji, ale też i dość częstej zmiany boksów ekspozycyjnych. Dlaczego ekspozycja jest tak ważna i co możemy zrobić, aby była jeszcze bardziej atrakcyjna?
Kolejnym bardzo ważnym aspektem jest nie tylko odpowiednie rozmieszczenie oświetlenia ekspozycji ale też i dobór barwy światła padającego na produkty w boksach.
– Zimne barwy oświetlenia, z jednej strony pełną rolę naturalnego światła i jednocześnie lepiej eksponują się w nim nasze produkty. Dobre oświetlenie naszej aranżacji to połowa sukcesu. Dodatki typu ręcznik, obrazek, lustro, mydełko sprawiają wrażenie realności i także wpływają na pozytywny odbiór ekspozycji przez klienta – dodaje Maciej Świątek.
W przypadku salonów łazienkowych warto też stworzyć atmosferę sprzyjającą podejmowaniu decyzji zakupowych przez potencjalnych klientów. Może w tym pomóc pozytywne pobudzanie dodatkowych zmysłów takich jak słuch i węch.
– Zwróćmy także uwagę na muzykę i zapach przy prezentacji naszych produktów. Jest to oczywiście uzupełniająca forma zachęty do pozostania dłużej w naszym salonie, ale każda, następna minuta spędzona przez klienta w takim salonie łazienkowym może przesądzić o decyzji zakupowej – zauważa Prezes zarządu sieci salonów łazienkowych JETA.
Przy aranżacji stref ekspozycyjnych jest też istotne wyczucie miejsca i przestrzeni. I warto pamiętać, że nie obowiązuje tu zasada „im więcej, tym lepiej”. Wręcz przeciwnie zbyt duża ilość produktów na ograniczonej przestrzeni wystawienniczej może przytłaczać potencjalnych klientów i zniechęcać ich do zapoznania się z cała gamą wyposażenia łazienkowego oferowanego w salonie.
– Na koniec zostawmy trochę przestrzeni dla klienta, nie wrzucajmy następnych niepotrzebnych ekspozycji, albo usuńmy starą, która nie przyciąga klientów ze względu na nieaktualną ofertę czy niemodne kolekcje. Więcej wolnej przestrzeni spowoduje, że klient będzie czuł się swobodnie w naszym salonie i ze spokojem będzie mógł wybrać kolekcje dla siebie – podsumowuje Maciej Świątek.
Czytaj także: Forum Dobrego Designu 2018: poznaj prelegentów z branży łazienkowej!