Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

[Fotogaleria] Poznaj orientalne trendy i inspiracje łazienkowe prosto z Indii

  • Autor: Radosław Zieniewicz
  • 15 cze 2018 10:01
[Fotogaleria] Poznaj orientalne trendy i inspiracje łazienkowe prosto z Indii
Hiszpanie mają swoje targi Cersaie, zaś Włosi swoje mediolańskie Isaloni, gdzie prezentują najnowsze i najbardziej designerskie kolekcje płytek, armatury i wyposażenie łazienek. W Indiach zaś najważniejszą imprezą targową, związaną stricte z branżą łazienkową są targi Vibrant Ceramics. Fot. Azario, zdj. Blossom Design
[Fotogaleria] Poznaj orientalne trendy i inspiracje łazienkowe prosto z Indii
[Fotogaleria] Poznaj orientalne trendy i inspiracje łazienkowe prosto z Indii
[Fotogaleria] Poznaj orientalne trendy i inspiracje łazienkowe prosto z Indii
[Fotogaleria] Poznaj orientalne trendy i inspiracje łazienkowe prosto z Indii
[Fotogaleria] Poznaj orientalne trendy i inspiracje łazienkowe prosto z Indii
[Fotogaleria] Poznaj orientalne trendy i inspiracje łazienkowe prosto z Indii
[Fotogaleria] Poznaj orientalne trendy i inspiracje łazienkowe prosto z Indii
[Fotogaleria] Poznaj orientalne trendy i inspiracje łazienkowe prosto z Indii
[Fotogaleria] Poznaj orientalne trendy i inspiracje łazienkowe prosto z Indii
[Fotogaleria] Poznaj orientalne trendy i inspiracje łazienkowe prosto z Indii
[Fotogaleria] Poznaj orientalne trendy i inspiracje łazienkowe prosto z Indii
[Fotogaleria] Poznaj orientalne trendy i inspiracje łazienkowe prosto z Indii
[Fotogaleria] Poznaj orientalne trendy i inspiracje łazienkowe prosto z Indii
[Fotogaleria] Poznaj orientalne trendy i inspiracje łazienkowe prosto z Indii
[Fotogaleria] Poznaj orientalne trendy i inspiracje łazienkowe prosto z Indii
[Fotogaleria] Poznaj orientalne trendy i inspiracje łazienkowe prosto z Indii
[Fotogaleria] Poznaj orientalne trendy i inspiracje łazienkowe prosto z Indii
[Fotogaleria] Poznaj orientalne trendy i inspiracje łazienkowe prosto z Indii
[Fotogaleria] Poznaj orientalne trendy i inspiracje łazienkowe prosto z Indii
[Fotogaleria] Poznaj orientalne trendy i inspiracje łazienkowe prosto z Indii
[Fotogaleria] Poznaj orientalne trendy i inspiracje łazienkowe prosto z Indii
[Fotogaleria] Poznaj orientalne trendy i inspiracje łazienkowe prosto z Indii
[Fotogaleria] Poznaj orientalne trendy i inspiracje łazienkowe prosto z Indii
[Fotogaleria] Poznaj orientalne trendy i inspiracje łazienkowe prosto z Indii
[Fotogaleria] Poznaj orientalne trendy i inspiracje łazienkowe prosto z Indii
[Fotogaleria] Poznaj orientalne trendy i inspiracje łazienkowe prosto z Indii
[Fotogaleria] Poznaj orientalne trendy i inspiracje łazienkowe prosto z Indii
[Fotogaleria] Poznaj orientalne trendy i inspiracje łazienkowe prosto z Indii
[Fotogaleria] Poznaj orientalne trendy i inspiracje łazienkowe prosto z Indii
[Fotogaleria] Poznaj orientalne trendy i inspiracje łazienkowe prosto z Indii

Przyglądając się bliżej łazienkowym trendom wzorniczym z Indii, można śmiało powiedzieć, że nie odbiegają one od poziomu tych prezentowanych na targach Cersaie, czy iSaloni. Potwierdza to Piotr Kulaziński, pomysłodawca marki Azario. I nic w tym dziwnego. Indyjski przemysł ceramiczny zajmuje 2. pozycję w świecie i zaspokaja ok. 12,9% światowego zapotrzebowanie globalnego na wyroby ceramiczne i sanitarne. Nie pozostaje to bez wpływu na dominujące trendy wzornicze  branży łazienkowej całego świata.

REKLAMA

Hiszpanie mają swoje targi Cevisama, zaś Włosi chlubią się targami Cersaie i mediolańskimi iSaloni, gdzie prezentują najnowsze i najbardziej designerskie kolekcje płytek, armatury i wyposażenie łazienek. W Indiach zaś najważniejszą imprezą targową, związaną stricte z branżą łazienkową są targi Vibrant Ceramics.

Ceramiczny potencjał Indii

Organizowane z ogromnym rozmachem, skupiają producentów i wystawców z najdalszych zakątków Indii. Ostatnia edycja Vibrant Ceramics z 2017 roku zorganizowana została na ponad 50 tys. m2 powierzchni wystawienniczej. Ponad 250 wystawców z Indii oraz 650 producentów skupionych wokół Morbi Ceramics Associations zaprezentowało bogaty asortyment łazienkowy (płytki, umywalki, wanny, armatura łazienkowa)  liczący ponad 400 marek własnych.

Indyjscy producenci skupieni w Morbi Ceramics Associations dysponują najnowszą technologią oraz sprzętem sprowadzanym z całego świata .To właśnie w regionie Morbi – dolinie płytek ceramicznych (stan Gurajat) powstaje przeszło 850 milionów m2 płytek rocznie. Z czego potencjalnie są oni gotowi podwoić tą produkcję. Indyjski rynek ceramiki łazienkowej osiągnie obroty na poziomie ponad 27 miliardów złotych do 2020 roku.

Czytaj także: Piotr Kulaziński, twórca marki Azario opowiada o indyjskich targach Vibrant Ceramics

Dlatego warto obserwować, co dzieje się n tym rynku oraz jakie wzornictwo tam dominuje, gdyż na pewno nie pozostanie to bez wpływu na światowe trendy łazienkowe. Do tego samego wniosku doszedł Piotr Kulaziński, pomysłodawca marki Azario. Odwiedził targi Vibrant Ceramics, które odbyły się na przełomie listopada ubiegłego roku, i mógł obserwować najnowsze trendy i stoiska indyjskich producentów z branży łazienkowej

– Vibrant Ceramics to różnorodność stoisk, od takich z rozmachem, które znamy z europejskich targów do tych małych z jednym ekspozytorem typu „szafa”. Zapewne wśród hinduskich wystawców podejście do estetyki i dopracowania ekspozycji jest zupełnie inne, niż które widzimy w Bolonii czy Walencji. To samo można powiedzieć o otoczeniu stoisk, czy samych hal targowych. Czołowi producenci zajmowali potężne powierzchnie, aby jak najlepiej zaprezentować swoje produkty – często były to stoiska łączące niebagatelne ekspozycje płytek z wyposażeniem łazienek – potwierdza Piotr Kulaziński. A jakie trendy tam dominują?

Indyjskie wzornictwo zachwyca!

Jak zauważył Piotr Kulaziński wystawcy z Indii mogą pochwalić się produktami nie odbiegającymi designem i jakością wykonania od tych, które możemy podziwiać w Hiszpanii czy we Włoszech.

– Na targach można było zobaczyć u niektórych dostawców podłóg zaawansowane technologicznie wzornictwo, nie odbiegające od tego, które jest prezentowane na takich imprezach pokroju Cersaie, czy Cevisama. Formaty płytek gresowych powyżej 120 cm gościły praktycznie na większości stoisk. Z kolei gorzej niż w Europie prezentowała się oferta płytek ściennych i dekoracji. Hindusi prezentowali tylko kilka formatów tego rodzaju płytek i dość ubogą ofertę dekoracji, płytek 3D czy kolorów –  zauważą Piotr Kulaziński i dodaje:

–  Rynek płytek z Indii to ogromny potencjał, który już napływa do Polski. Dla nas to ważne doświadczenie i nowe drogi do rozwoju marki Azario. Hindusi są bardzo zdeterminowani, aby rozwinąć swój eksport ceramiki sanitarnej, jak i samych płytek do krajów europejskich m.in. też Polski i otwarci na negocjacje.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA