REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Gorące trendy i inspiracje prosto z iSaloni

  • Autor: Radosław Zieniewicz
  • 14 maj 2018 10:19
Gorące trendy i inspiracje prosto z iSaloni
Kolekcja Abissi. Fot. Instabilelab

Targi iSaloni 2018 mamy już za sobą, czas na podsumowanie trendów, jakie dominowały na tej corocznej imprezie. Wśród nich znalazł się indywidualizm. Designerzy i producenci, podczas mediolańskich targów, zaprezentowali także ciekawe i oryginalne kolory oraz eksponowali „dyskretny” luksus w aranżacji łazienek.

REKLAMA

Po pierwsze, indywidualizm

Nie jest to nowatorski trend. Producenci polscy, jak i zagraniczni podkreślają że w dobie globalizmu i wszechogarniającego konsumpcjonizmu, klient chce, aby wnętrza nie tylko jego łazienki, ale też i całego domy wyróżniały się i oddawały jego osobowość. Widać to w kolekcjach jakie prezentowali producenci nie tylko wyposażenia łazienek, ale też i kuchni podczas tych mediolańskich targów.

Czytaj także: [Podsumowanie] Rekordowa frekwencja na Forum Branży Łazienkowej

Próbują oni jednak w swoich projektach wznieść ten trend indywidualizmu na jeszcze wyższy poziom, dając konsumentowi coraz większą swobodę i możliwość dokonywania samodzielnych zmian w wystroju łazienek i kuchni, bez konieczności przeprowadzania nieprzyjemnego remontu. 

Producent Ronda Design zaprezentował kolekcje meblościanek Caddy Magnetika, której elementy można zmieniać i przemieszczać zgodnie z własnymi potrzebami i upodobaniem. Fot. Ronda Design
Producent Ronda Design zaprezentował kolekcje meblościanek Caddy Magnetika, której elementy można zmieniać i przemieszczać zgodnie z własnymi potrzebami i upodobaniem. Fot. Ronda Design

Meble z oryginalną fakturą

Fronty mebli łazienkowych oraz wyposażenia łazienkowego wykonane z masywnego drewna wyróżniała ciekawa faktura oraz wzory 3D. Tak jak kiedyś większość producentów płytek ceramicznych prezentowała na targach faktury na płytkach, tak teraz trend ten jest eksponowany w meblach łazienkowych.

Kolekcja Noce producenta ABW. Fot. ABW
Kolekcja Noce producenta ABW. Fot. ABW

Ciepło bijące z dzieł sztuki 

Grzejniki stały się wspaniałymi dziełami sztuki, których teraz nie powstydzi się żaden konsument. Wręcz przeciwnie, producenci i projektanci, chcą abyśmy je eksponowali i prezentowali w swoich wnętrzach. Mamy więc tu całkowite odejście od trendu polegającego na ukryciu lub wkomponowanie grzejnika jako tło naszego wnętrza łazienki lub innego pomieszczenia użytkowego.

Grzejni producenta Scirocco o dźwięcznej nazwie H Donut zaprojektowany przez Lucarelli Rapisarda. Fot. Scirocco
Grzejni producenta Scirocco o dźwięcznej nazwie H Donut zaprojektowany przez Lucarelli Rapisarda. Fot. Scirocco

Baterie pełne złota

Cały czas utrzymuje się popularność satynowej, matowej oraz złotej, ale szczotkowanej armatury łazienkowej. Targi Mediolańskie wzmocniły ten trend, który zaczyna spychać błyszczący chrom w cień.Wciąż popularne są też wykończenia w kolorach złota czy miedzi. W segmencie baterii i słuchawek coraz bardziej zaznacza się ekspansja prostych kolorów: czerni i bieli.

Quadro Design, kolekcja Source PDV. Fot. Quadro Design
Quadro Design, kolekcja Source PDV. Fot. Quadro Design

Celebracja luksusu w łazience

Lapiaz Bathtub. Fot. Maison Valentina
Lapiaz Bathtub. Fot. Maison Valentina

W najnowszych kolekcjach designerzy wykorzystują najbardziej szlachetne i wdzięczne materiały, takie jak: mosiądz, marmur, drewno, szkło i złocenia. Tym wyróżniają się umywalki i wanny segmentu premium. Łazienki wyglądają one wspaniale i szlachetnie, ale nie porażają przepychem i luksusem, ale też nie są wyjątkowo drogie. Powodują, że łazienka wyróżnia się całkowicie i to jest poniekąd pochodna indywidualizmu, której tak poszukują konsumenci urządzając swoje łazienki.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA