Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Inny wymiar - z wizytą w berlińskim nhow hotel

  • Autor: Marta Borowska
  • 12 sty 2015 10:19
Inny wymiar - z wizytą w berlińskim nhow hotel
Karim Rashid jest autorem nie tylko wizerunku hotelowych wnętrz. Zaprojektował także znajdujące się tu sprzęty.
Inny wymiar - z wizytą w berlińskim nhow hotel
Inny wymiar - z wizytą w berlińskim nhow hotel
Inny wymiar - z wizytą w berlińskim nhow hotel
Inny wymiar - z wizytą w berlińskim nhow hotel
Inny wymiar - z wizytą w berlińskim nhow hotel
Inny wymiar - z wizytą w berlińskim nhow hotel
Inny wymiar - z wizytą w berlińskim nhow hotel

Berliński hotel nhow, należący do sieci NH Hoteles, w swojej formie zdeterminowany został przez design, sztukę i muzykę. Usytuowany nad samym brzegiem Szprewy, na granicy dzielnic Friedrichshain i Kreuzberg musiał płynnie wpisać się w rytm tego wyjątkowego miasta.

REKLAMA

O efekt końcowy zadbali mistrzowie gatunku – architekt Sergei Tchoban i designer Karim Rashid. Obaj stanęli przed złożonym zadaniem połączenia industrialnego stylu lokalnej architektury z współczesnym charakterem wspomnianych berlińskich dzielnic cechowanych przez różnorodność, niekonwencjonalność i coś, co najłatwiej określić nowym początkiem. Rezultatem jest raczej dość surowa bryła architektoniczna hotelu połączona z pełnym żywych kolorów i form, ekstrawaganckim wnętrzem.

W rytmie digipopu

Przekraczając drzwi berlińskiego hotelu nhow stajemy się częścią poetyckiego, pełnego barw, surrealistycznego świata Karima Rashida. Typowe dla jego stylu amorficzne formy i mocne kolory obecne są nawet w specjalnie zaprojektowanych na potrzeby hotelowych wnętrz meblach i przedmiotach.

Na gości nhow Berlin czekają 304 pokoje i apartamenty utrzymane w różnych stylach kolorystycznych. Te z części wschodniej zdominowane są przez barwy ciepłego złota i rozweselającego różu. Po drugiej, zachodniej stronie obowiązują zimniejsze kolory – szarość i niebieski. Jednak wszystkie pokoje – niezależnie od dominujących w nich barw – przepełnione są charakterystycznym dla Rashida stylem „digipop”. Ma on rozbudzać fantazję i kreatywności hotelowych gości.

Wolność od nostalgii

Projektowy język Karima Rashida zrywa ze starymi sposobami patrzenia na świat i uwalnia go od nostalgii. Sam zainteresowany mówi:

- Moja wizja łączy technologię, sztuki wizualne, faktury, kolory, jak również wszystkie zasadnicze potrzeby człowieka jednak ujęte w prostszy, mniej chaotyczny, a bardziej zmysłowy sposób. Design dotyka nas praktycznie w każdej dziedzinie życia. Może określać i kształtować nasze przestrzenie, a tym samym kreować nowe zachowania człowieka, jak i nowe języki porozumiewania się. Zawsze zadaję sobie pytanie o to, czy fizyczny świat jest na tyle empiryczny, uwodzicielski, spójny, inspirujący i przystosowalny jak świat cyfrowy.

Nic dziwnego - projekty Rashida przenoszą zainteresowanych w inny wymiar. 


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA