Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Jaką podłogę wybrać do wnętrza handlowego?

  • Autor: Ryneklazienek.pl, arr
  • 05 gru 2016 08:24
Jaką podłogę wybrać do wnętrza handlowego?
fot. Shutterstock

Przygotowując się do otwarcia sklepu trzeba spełnić wiele trudnych do pogodzenia ze sobą oczekiwań. Klient powinien czuć się w sklepie jak u siebie w domu, jednak wykończenie wnętrza materiałami do zastosowania w mieszkaniach nie zapewni wystarczającej trwałości. Tak jest np. w przypadku podłóg.

REKLAMA

Bez względu na to, jakiego typu sklep otwieramy oraz jaki styl chcielibyśmy nadać jego wnętrzu, powinniśmy pamiętać, że podłogi w sklepach muszą być bardziej wytrzymałe niż pokrycia stosowane w domach. W tym przypadku nie wystarczy kierować się własnym gustem.

- Powierzchnie podłogowe stosowane w sklepach powinny być znacznie trwalsze niż materiały używane w domach – podkreśla Andrzej Sienkiewicz z firmy Nova Technologia Obiektowe. - Szczególną uwagę należy zwrócić na planowane natężenie ruchu, znaczenie mają także wahania wilgotności oraz temperatury w lokalu. Najlepiej, jeśli przed zakupem możemy skonsultować się z doradcą technicznym doświadczonym w tematyce podłóg – dodaje.

Do wyboru, do koloru

W wielkopowierzchniowych obiektach handlowych na pokrycia podłogowe najczęściej wybierana jest ceramika. Ciekawym rozwiązaniem może być także wybór posadzki żywicznej, jednolitej lub z dekoracyjnymi wzorami. Warto zauważyć, że obecnie tego typu podłogi stosuje się nie tylko w dużych, ale i w coraz mniejszych placówkach.

W sklepach o niedużej powierzchni projektanci bądź właściciele często chcą sprawić, by we wnętrzu panowała miła i ciepła atmosfera. W nadaniu sklepowi przyjaznego klimatu pomaga zastosowanie odpowiedniego pokrycia podłogowego – np. drewna. Wykorzystywane są również przeróżne typy wykładzin: PCW, dywanowe oraz z linoleum. Od kilku lat zauważyć można także rosnącą popularność paneli LVT, które wiernie naśladują materiały naturalne, a są dużo mniej problematyczne w utrzymaniu.

Wykładziny dywanowe – tak, ale sztuczne

Wykładziny dywanowej nie zastosujemy oczywiście w sklepie spożywczym. Ale już w sklepie z modną odzieżą może być to bardzo ciekawe rozwiązanie. Niestety, włókna naturalne mogą nie wytrzymać konfrontacji z dużym natężeniem ruchu, w szczególności gdy będą to ciężkie, a czasem także zabłocone buty.

W sklepie znacznie lepiej sprawdzą się włókna sztuczne, najlepiej wykonane są z nylonu lub polipropylenu. Nylon jest odporny na ścieranie, a dodatkowo nie atakują go grzyby, mole czy bakterie. Polipropylen jest też odporny na rozpuszczalniki i agresywne środki chemiczne. A ponieważ nie pochłania wody, jest łatwy do utrzymania w czystości.

Wytrzymałość wykładziny dywanowej określa się na podstawie jej gramatury. W przypadku zastosowań sklepowych, najlepsza będzie gramatura wynosząca co najmniej 1000 g/mkw. Przy okazji warto zauważyć, że wykładziny z włókien syntetycznych są znacznie tańsze niż z wełny naturalnej.

Wykładziny PCW – tania alternatywa

To bardzo popularne pokrycia podłogowe, a o ich popularności w dużym stopniu przesądza niska cena. W przypadku zastosowania w sklepie, należy zwrócić uwagę na klasę użytkową. Do zastosowań obiektowych powinniśmy wybierać wykładziny PCW posiadające klasę 34/43.
Wykładziny LVT – z dowolnym wzorem

Panele bądź wykładziny LVT są droższe od typowych wykładzin PCW, ale przeważnie tańsze od podłóg z litego drewna. Posiadają wzory i kolory idealnie naśladujące materiały naturalne, takie jak np. drewno, kamień lub ceramika.

Panele LVT dają możliwość wykonania dowolnych kompozycji na podłodze np. można połączyć wzory „kamienne” z „drewnianymi”, co daje praktycznie nieograniczone opcje projektowe. Podłogi wykonane z LVT są ciepłe w dotyku i występują w wersjach całkowicie wodoodpornych.

Istotnym parametrem w przypadku wykładzin LVT jest warstwa użytkowa, która w przestrzeni handlowej powinna wynosić minimum 0,5 mm przy warstwie całkowitej min. 2 mm. Ważna jest też klasyfikacja użytkowa – do sklepu najlepiej wybierać wykładziny należące do klasy 34.
Panele do sklepu – najlepsze AC5


REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA