Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Systemy Viega na warszawskim Lotnisku Chopina

  • Autor: Redakcja magazynu Łazienka
  • 09 wrz 2014 11:16
Systemy Viega na warszawskim Lotnisku Chopina
Modernizacja Terminalu A Warszawskiego Lotniska Chopina obejmuje również systemy instalacyjne, w tym instalację wody użytkowej, którą wykonała firma Mercury Engineering Polska. / Fot. Viega
Systemy Viega na warszawskim Lotnisku Chopina
Systemy Viega na warszawskim Lotnisku Chopina
Systemy Viega na warszawskim Lotnisku Chopina

Projektanci i wykonawcy instalacji wody użytkowej wykorzystali systemy Sanpress Viega podczas przebudowy Terminalu A na lotnisku Chopina w Warszawie.

REKLAMA

W najbliższych miesiącach zakończy się przebudowa starej części Terminala A na warszawskim lotnisku. Budynek został całkowicie zmodernizowany i połączony z nową częścią terminala. Znajdzie się w nim więcej stanowisk odprawy i kontroli bezpieczeństwa, dzięki czemu pasażerowie będą obsługiwani w jeszcze bardziej komfortowych warunkach.

Zostaną też zainstalowane nowe urządzenia do sortowania bagażu. Modernizacja obejmuje również systemy instalacyjne, w tym instalację wody użytkowej, którą wykonała firma Mercury Engineering Polska.

Szybki i bezpieczny montaż

Systemy firmy Viega zastosowane w instalacji wody użytkowej w modernizowanym terminalu, oparte są na technologii zaprasowywania. W sumie w Terminalu A użyto ok. 9 000 miedzianych kształtek uniwersalnego systemu Profipress.

Podczas ich montażu wykorzystano technologię zaprasowywanie na zimno zamiast lutowania miedzi lub spawania stali odpornej na korozję. 

- Przy zastosowaniu systemów zaprasowywanych nie używamy palników ani zgrzewarek, co ma duże znaczenie w kwestii BHP. Eliminujemy możliwość poparzeń czy zaprószenia ognia podczas montażu w miejscach trudno dostępnych. Wykonując instalację wody użytkowej w systemach Profipress i Sanpress uniknęliśmy przecieków i poprawek. Montaż przebiegał bardzo szybko. W porównaniu z systemami z „tworzyw” instalacja nie odkształca się, zachowując równoległość i prostopadłość prowadzonych tras. Unikamy też przegrzewów, które mogą zmniejszyć przepływ wody w rurach – wyjaśnia Kamil Fiłonowicz, kierownik robót sanitarnych w Mercury Engineering Polska.

(Źródło: Viega)


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA