Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Trendy ISH 2015: Mycie i suszenie w pakiecie, czyli ofensywa desek i toalet myjących

  • Autor: Arkadiusz Kaczanowski
  • 21 kwi 2015 12:12
Trendy ISH 2015: Mycie i suszenie w pakiecie, czyli ofensywa desek i toalet myjących
Najnowszy modelem Automatycznej Deski Myjącej USPA 7035 marki USPA posiada hybrydowy system podgrzewania wody (mini zbiornik + przepływowy podgrzewacz wody) oferując użytkownikowi ciepłą wodę bez żadnych opóźnień i ograniczeń czasowych. / fot. USPA
Trendy ISH 2015: Mycie i suszenie w pakiecie, czyli ofensywa desek i toalet myjących
Trendy ISH 2015: Mycie i suszenie w pakiecie, czyli ofensywa desek i toalet myjących
Trendy ISH 2015: Mycie i suszenie w pakiecie, czyli ofensywa desek i toalet myjących
Trendy ISH 2015: Mycie i suszenie w pakiecie, czyli ofensywa desek i toalet myjących
Trendy ISH 2015: Mycie i suszenie w pakiecie, czyli ofensywa desek i toalet myjących
Trendy ISH 2015: Mycie i suszenie w pakiecie, czyli ofensywa desek i toalet myjących
Trendy ISH 2015: Mycie i suszenie w pakiecie, czyli ofensywa desek i toalet myjących
Trendy ISH 2015: Mycie i suszenie w pakiecie, czyli ofensywa desek i toalet myjących
Trendy ISH 2015: Mycie i suszenie w pakiecie, czyli ofensywa desek i toalet myjących
Trendy ISH 2015: Mycie i suszenie w pakiecie, czyli ofensywa desek i toalet myjących

"Na dole lepiej używać wody, niż papieru" - takim hasłem promuje się jeden z producentów toalet myjących. Ten segment produktów rozwija się dynamicznie o czym świadczy liczba nowych modeli pokazanych na targach we Frankfurcie.

REKLAMA

Tegoroczne targi ISH pokazały, że trend w promowaniu i wdrażaniu (zarówno w łazienkach prywatnych jak i publicznych) toalet i desek myjących będzie się jeszcze bardziej nasilał. Działający w tym segmencie producenci zaprezentowali nowe modele, a i nowe marki też wprowadziły ten asortyment do swojej oferty.

Oprócz światowych potentatów liderujących w produkcji takich toalet jak Duravit, Geberit, Kohler, Roca, USPA, Villeroy&Boch czy Toto pojawili się nowi gracze. Toalety myjące ma w swojej ofercie np. Tece – dotąd specjalizujące się raczej w instalacjach łazienkowych, niż ceramice. Podobnie inna marka instalacyjna – Werit – pokazała swoją ceramikę ze zintegrowaną funkcją bidetu. Ciekawostką jest też zaprojektowana przez Matteo Thuna (wcześniej wymyślił formę dla AquaClean Sela od Geberitu) toaleta dla marki Axent.

Hi-Tech w toalecie

W rozwoju misek w.c. z funkcją mycia zauważalne są dwa kierunki rozwoju oferty. Jedna grupa producentów stawia na wysoki poziom technicyzacji, automatyzacji i mocnej specjalizacji urządzeń. W takich toaletach zaimplementowano szereg funkcji, które mają zapewnić komfort dla każdego użytkownika. Taki kierunek rozwoju reprezentują m.in. marki z Dalekiego Wschodu, jak Toto, które na pierwszy plan w promocji swoich produktów wysuwają zaawansowanie technologiczne. Są to cechy niezwykle istotne dla odbiorcy azjatyckiego, co zauważają też europejscy producenci – przygotowują specjalne edycje swoich wyrobów na te rynki.

Europa woli prościej?

Czy również klienci ze Starego Kontynentu poszukują takich rozwiązań, jakie interesują Japończyków? Niektórzy uważają, że nie. Dlatego Tece zaprezentowało na ISH toaletę TeceOne, która ma być odpowiedzią na naładowane technologią produkty w pięciocyfrowych cenach. Niemiecki producent stawia na rozwiązania wyposażone w podstawowe funkcje w cenach na średniozamożną europejską kieszeń. Do takich klientów trafić ma też nowa ceramika marki Jomo czy rozwiązania twórców desek myjących.

Który kierunek zwycięży? Póki co na rynku dominuje oferta produktów wysoce zaawansowanych, ale z toalet myjących zechcą też korzystać osoby zarabiające trochę mniej, w tym osoby starsze. Z myślą o nich powstają deski oraz proste modele toalet myjących. Można się spodziewać, że wkrótce oferta w tym segmencie będzie jeszcze większa.  


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA