Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

"Zanurz się" w nowym wymiarze łazienki

  • Autor: Redakcja ryneklazienek.pl
  • 15 kwi 2019 09:33
"Zanurz się" w nowym wymiarze łazienki
Kontekst wciągającej instalacji pozwolił odwiedzającym odkryć wodę jako interfejs - między jednostką a technologią, doświadczeniem fizycznym a wirtualnym. Fot. Dornbracht
"Zanurz się" w nowym wymiarze łazienki
"Zanurz się" w nowym wymiarze łazienki
"Zanurz się" w nowym wymiarze łazienki
"Zanurz się" w nowym wymiarze łazienki
"Zanurz się" w nowym wymiarze łazienki

W jaki sposób nowe technologie mogą zmienić, ulepszyć lub nawet zastąpić spotkanie z żywiołem wody? Dornbracht poświęcił czas, aby odpowiedzieć na to pytanie podczas tegorocznego Fuorisalone w Mediolanie (9-14 kwietnia, br.). Kontekst wciągającej instalacji pozwolił odwiedzającym odkryć wodę jako interfejs - między jednostką a technologią, doświadczeniem fizycznym a wirtualnym. Projekt zatytułowany „Is Memory Data?” wyznaczył początek nowego i eksperymentalnego formatu: Dornbracht Research Lab.

REKLAMA

"Hyper fountain”, instalacja oparta na wirtualnej rzeczywistości, zajmuje centralne miejsce w pierwszym projekcie Lab. Korzystając z okularów VR, odwiedzający mogą zanurzyć się w świecie hiperrzeczywistości, w którym doświadczają przestrzeni, materii, a w szczególności żywiołu wody - w bezprecedensowy, beztroski sposób.

Coś, co w świecie rzeczywistym jest prowizoryczną strukturą składającą się z prostego plastikowego wiadra i węża, pojawia się w wirtualnym świecie jako futurystyczna i dopracowana komputerowo sceneria. Wiadro zamienia się w marmurową umywalkę, a wąż w Dornbracht Supernova. Tworzy to radykalny kontrast, który nie pozostawia wątpliwości co do oscylowania między światem wirtualnym a rzeczywistym.

Wykorzystując ten scenariusz, użytkownik może eksperymentować z wodą, doświadczając jej w nowych i nieoczekiwanych postaciach i formach prezentacji wirtualnej.

Czujesz, jak woda przepływa ci po rękach, ale twoje oczy doświadczają czegoś zupełnie innego –  wyjaśnia Mike Meiré. Myśl, która początkowo wydawała się jedynie enigmatycznym tytułem projektu - „Is Memory Data?” - w tym miejscu staje się oczywista.

W tytule zawiera się podstawowe pytanie, które zadawaliśmy sobie podczas tworzenia – mówi Meiré. – Czy wirtualne doświadczenie może wywołać w nas taką samą reakcję jak to fizyczne, z którym spotykamy się w rzeczywistości? Czy doświadczenia są zasadniczo danymi, które możemy tworzyć, odtwarzać i ostatecznie nimi manipulować? Interesuje nas, czy i jak możemy zmienić wyuczone wzorce naszych doświadczeń i jak możemy odnowić sposób naszego postrzegania.

Dornbracht Research Lab prezentuje podejście iteracyjne i eksploracyjne. Świadomie otwarty i bezstronny format skupiony jest wokół pytań, które przyczyniają się do rozwoju długoterminowej wizji marki: tworzeniu doświadczeń wodnych, które poruszają jednostki. To efekt wielu lat, które marka poświęciła na omawianie i debatowanie nad tematem wody, rytuałów i kultury w łazience, w ramach projektów Dornbracht Culture Projects.

Culture Projects postawiły przed nami nowe pytania dotyczące łazienki –  mówi Partner Zarządzający, Andreas Dornbracht. – Nasze zaangażowanie w rytuały prowadzi nas ku pytaniu, w jaki sposób zastosowania wody mogą przyczynić się do zapewnienia dobrego samopoczucia. Podążając za tym nurtem, w ostatnich latach opracowaliśmy wiele aplikacji, które dostarczają użytkownikom dodatkowych wartości, na które zapotrzebowania nie można było przewidzieć 25 lat temu.

Podczas Fuorisalone dwa już wcześniej prezentowane Culture Projects zostały ponownie zinterpretowane i ożywione. Dzięki wirtualnej rzeczywistości nowe życie otrzymało „Noises for Ritual Architecture” (2008). Podobnie jak instalacja obecna w Mediolanie, pejzaże dźwiękowe zainicjowane przez Mike'a Meiré i skomponowane przez Carlo Petersa w tamtym czasie odzwierciedlały związek między przestrzenią, materialnością i ruchem.

Czytaj także: Działania marketingowe "na piątkę". Tak to się "robi" w branży łazienkowej!


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA