Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

"Zanurz się" w nowym wymiarze łazienki

  • Autor: Redakcja ryneklazienek.pl
  • 15 kwi 2019 09:33
"Zanurz się" w nowym wymiarze łazienki
"Hyper fountain”, instalacja oparta na wirtualnej rzeczywistości, zajmuje centralne miejsce w pierwszym projekcie Lab. Korzystając z okularów VR, odwiedzający mogą zanurzyć się w świecie hiperrzeczywistości, w którym doświadczają przestrzeni, materii, a w szczególności żywiołu wody, Fot. Dornbracht
"Zanurz się" w nowym wymiarze łazienki
"Zanurz się" w nowym wymiarze łazienki
"Zanurz się" w nowym wymiarze łazienki
"Zanurz się" w nowym wymiarze łazienki
"Zanurz się" w nowym wymiarze łazienki

W jaki sposób nowe technologie mogą zmienić, ulepszyć lub nawet zastąpić spotkanie z żywiołem wody? Dornbracht poświęcił czas, aby odpowiedzieć na to pytanie podczas tegorocznego Fuorisalone w Mediolanie (9-14 kwietnia, br.). Kontekst wciągającej instalacji pozwolił odwiedzającym odkryć wodę jako interfejs - między jednostką a technologią, doświadczeniem fizycznym a wirtualnym. Projekt zatytułowany „Is Memory Data?” wyznaczył początek nowego i eksperymentalnego formatu: Dornbracht Research Lab.

REKLAMA

Drugim reaktywowanym w Mediolanie projektem jest „E-R-S Energetic Recovery System” pochodzący z 2002 r . Oryginalna instalacja - „rurociąg” symbolizujący oczyszczanie świadomości - jest tutaj powielana jako rzeczywistość rozszerzona: odwołuje się zarówno do zasady oczyszczania jako procesu i rytuału, jak i do potencjału wody, która potrafi zmienić świadomość.

Nowy format „Lab” prezentuje podobne podejście, do tego, które wyrażał Dornbracht Culture Projects – jedyną różnicą jest to, że pytania, które dziś zadajemy, są znacznie bardziej złożone – mówi Andreas Dornbracht.

Ponieważ cykle rozwojowe stają się coraz krótsze, badania rynku w tej formie mogą funkcjonować i generować wyniki wystarczająco szybko, jeśli pracujemy nad tematami iteracyjnie i poruszamy się między dyscyplinami.

Andreas Dornbracht wyjaśnia, jak zmienia się odbiór łazienki, gdy możliwe jest w niej doświadczanie czegoś, co praktycznie zastępuje, a przynajmniej zwiększa doznania fizyczne.

– Przyjrzyjmy się pragmatycznemu poglądowi: obecnie używamy wody nie tylko do oczyszczania, ale także do zapewniania sobie dobrego samopoczucia, więc całkiem możliwe jest, że wirtualne doświadczenia mogą pomóc nam w przyszłości znacząco zwiększyć i wzmocnić wpływ wody, a także zachęcić do znacznie efektywniejszego jej zużycia."


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA