Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

20 lat "Łazienki": Kryzys i upadki

  • Autor: Ryneklazienek.pl, arr
  • 01 sie 2016 11:08
20 lat "Łazienki": Kryzys i upadki
fot. Shutterstock

Z okazji 20. urodzin magazynu "Łazienka" wybraliśmy wydarzenia i zjawiska, które w ciągu tych lat wpłynęły na rozwój i aktualną sytuację polskiej branży wyposażenia łazienek. Swe piętno na rynku odcisnął m.in. kryzys 2008 roku.

REKLAMA

Kryzys roku 2008 odcisnął swoje piętno również na branży wyposażenia łazienek i wnętrz. Tuż po transformacji ustrojowej sieci salonów łazienkowych powstawały jak grzyby po deszczu korzystając z doskonałej koniunktury.

Ale już nowe millenium okazało się być dużo trudniejszym czasem dla tradycyjnego rynku dystrybucji wyposażenia łazienkowego. Pojawiły się markety i dyskonty budowlane, które diametralnie zmieniły rynek. Do gry weszły również sklepy internetowe.

Część podmiotów zajmujących się handlem wyposażenia łazienkowego nie wytrzymała tych trudnych realiów rynkowych. Upadłość ogłosiły np. Gen-Bud, Sobmar, Consus, Carmen Group czy Glazura Królewska. Można się tylko domyślać, że los tych firm podzieliły także niektóre mniejsze punkty handlowe.

A najbardziej spektakularny upadek dotyczył sieci Wema, która w szczytowym momencie swego rozwoju, jeszcze przed kryzysem finansowym, zatrudniała 400 osób, wypracowywała 180 mln zł przychodów i 16 mln zł zysku netto. Spółka zaczęła przynosić straty i upadła w 2010r. Banki wypowiedziały jej umowy kredytowe, co było bezpośrednią przyczyną złożenia wniosku o upadłość.

Obwiniany był również ówczesny właściciel Wemy - Fundusz Enterprise Investors, który opracował nowy koncept sklepów spółki. Z salonów z płytkami miały się stać małymi marketami z płytkami i wyposażaniem otwieranymi w centrach handlowych. Nowa strategia nie zadziałała.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA