Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

20 lat "Łazienki": Kryzys i upadki

  • Autor: Ryneklazienek.pl, arr
  • 01 sie 2016 11:08
20 lat "Łazienki": Kryzys i upadki
fot. Shutterstock

Z okazji 20. urodzin magazynu "Łazienka" wybraliśmy wydarzenia i zjawiska, które w ciągu tych lat wpłynęły na rozwój i aktualną sytuację polskiej branży wyposażenia łazienek. Swe piętno na rynku odcisnął m.in. kryzys 2008 roku.

REKLAMA

Kryzys roku 2008 odcisnął swoje piętno również na branży wyposażenia łazienek i wnętrz. Tuż po transformacji ustrojowej sieci salonów łazienkowych powstawały jak grzyby po deszczu korzystając z doskonałej koniunktury.

Ale już nowe millenium okazało się być dużo trudniejszym czasem dla tradycyjnego rynku dystrybucji wyposażenia łazienkowego. Pojawiły się markety i dyskonty budowlane, które diametralnie zmieniły rynek. Do gry weszły również sklepy internetowe.

Część podmiotów zajmujących się handlem wyposażenia łazienkowego nie wytrzymała tych trudnych realiów rynkowych. Upadłość ogłosiły np. Gen-Bud, Sobmar, Consus, Carmen Group czy Glazura Królewska. Można się tylko domyślać, że los tych firm podzieliły także niektóre mniejsze punkty handlowe.

A najbardziej spektakularny upadek dotyczył sieci Wema, która w szczytowym momencie swego rozwoju, jeszcze przed kryzysem finansowym, zatrudniała 400 osób, wypracowywała 180 mln zł przychodów i 16 mln zł zysku netto. Spółka zaczęła przynosić straty i upadła w 2010r. Banki wypowiedziały jej umowy kredytowe, co było bezpośrednią przyczyną złożenia wniosku o upadłość.

Obwiniany był również ówczesny właściciel Wemy - Fundusz Enterprise Investors, który opracował nowy koncept sklepów spółki. Z salonów z płytkami miały się stać małymi marketami z płytkami i wyposażaniem otwieranymi w centrach handlowych. Nowa strategia nie zadziałała.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA