Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

20 lat "Łazienki": o hurtowym kanale dystrybucji w 2001 roku

  • Autor: Ryneklazienek.pl, arr
  • 14 wrz 2016 11:23
20 lat "Łazienki":  o hurtowym kanale dystrybucji w 2001 roku

Dwadzieścia lat magazynu „Łazienka” to tysiące zapisanych przez redakcję stron, ale też niezliczone wypowiedzi, komentarze i opinie reprezentantów polskiej branży łazienkowej. Prezentujemy wybrane.

REKLAMA

Tematem, który często poruszaliśmy na naszych łamach w ciągu ostatnich 20 lat była m.in. sytuacja hurtowego kanału dystrybucyjnego. Tak w 2001 roku mówił o nim Andrzej Just, ówczesny prezes zarządu odpowiedzialny za politykę branży sanitarnej Bims Plus Polska:

W największym zakresie dekoniunktura dotknęła budownictwo wielomieszkaniowe oraz standardowe jednorodzinne i tutaj hurtownie specjalistyczne musiały stosownie zareagować odpowiednim kształtem taniej oferty. Nie wszyscy sobie z tym radzą, tym bardziej, że na tym poziomie cenowym coraz więcej do powiedzenia mają tzw. baumarkety. Poza nimi tanie produkty często sprzedawane są byle jak i byle gdzie, czego skutki w efekcie końcowym ponosi klient. Z jednej strony wynika to z mentalności „zrób to sam”, a z drugiej ze zwykłego braku pieniądza na rynku. Dla przykładu dodam, że we Włoszech praktycznie nie ma baumarketów i zdecydowana większość inwestycji sanitarnych realizowana jest przez instalatora. Również w Niemczech, gdzie ilość baumarketów jest z kolei ogromna, ich udział w realizacji inwestycji sanitarnych i grzewczych nie przekracza 20%. Te dane jednoznacznie wskazują na specjalistyczne hurtownie jako głównego dostawcę na rynku.

REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA