Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

20 lat "Łazienki": o hurtowym kanale dystrybucji w 2001 roku

  • Autor: Ryneklazienek.pl, arr
  • 14 wrz 2016 11:23
20 lat "Łazienki":  o hurtowym kanale dystrybucji w 2001 roku

Dwadzieścia lat magazynu „Łazienka” to tysiące zapisanych przez redakcję stron, ale też niezliczone wypowiedzi, komentarze i opinie reprezentantów polskiej branży łazienkowej. Prezentujemy wybrane.

REKLAMA

Tematem, który często poruszaliśmy na naszych łamach w ciągu ostatnich 20 lat była m.in. sytuacja hurtowego kanału dystrybucyjnego. Tak w 2001 roku mówił o nim Andrzej Just, ówczesny prezes zarządu odpowiedzialny za politykę branży sanitarnej Bims Plus Polska:

W największym zakresie dekoniunktura dotknęła budownictwo wielomieszkaniowe oraz standardowe jednorodzinne i tutaj hurtownie specjalistyczne musiały stosownie zareagować odpowiednim kształtem taniej oferty. Nie wszyscy sobie z tym radzą, tym bardziej, że na tym poziomie cenowym coraz więcej do powiedzenia mają tzw. baumarkety. Poza nimi tanie produkty często sprzedawane są byle jak i byle gdzie, czego skutki w efekcie końcowym ponosi klient. Z jednej strony wynika to z mentalności „zrób to sam”, a z drugiej ze zwykłego braku pieniądza na rynku. Dla przykładu dodam, że we Włoszech praktycznie nie ma baumarketów i zdecydowana większość inwestycji sanitarnych realizowana jest przez instalatora. Również w Niemczech, gdzie ilość baumarketów jest z kolei ogromna, ich udział w realizacji inwestycji sanitarnych i grzewczych nie przekracza 20%. Te dane jednoznacznie wskazują na specjalistyczne hurtownie jako głównego dostawcę na rynku.

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA