Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

20 lat "Łazienki": Polskie płytki urosły

  • Autor: Ryneklazienek.pl, arr
  • 07 lip 2016 14:00
20 lat "Łazienki": Polskie płytki urosły
fot. Tubądzin

W tym roku magazyn „Łazienka” świętuje okrągłą rocznicę urodzin. Z tej okazji wybraliśmy najbardziej istotne z naszej perspektywy wydarzenia i zjawiska, które w ciągu tych lat wpłynęły na rozwój i aktualną sytuację polskiej branży wyposażenia łazienek. Wśród nich jest rozwój polskich producentów płytek ceramicznych.

REKLAMA

Początek obecnego millenium był okresem znacznego wzrostu i rozwoju polskich producentów płytek. Wcześniej – tuż po transformacji ustrojowej w naszym kraju – krajowe zapotrzebowanie na płytki wypełniała oferta fabryk włoskich i hiszpańskich.

Właśnie po 2000 roku polscy producenci zdecydowali się postawić milowy krok w swoim rozwoju – rozpoczęli inwestycje w infrastrukturę modernizując linie produkcyjne, poprawili jakość i wzornictwo oferowanych płytek. Jednocześnie proponując za swe produkty niższą cenę. I już kilka lat później wyparli producentów zagranicznych z polskiego rynku pokrywając większość zapotrzebowania polskich konsumentów. W roku 2000 produkcja płytek ceramicznych i płyt chodnikowych wg GUS wyniosła ponad 47 mln. mkw, a w roku 2008 było tu już 119 mln. mkw.

Producenci płytek zainwestowali też w infrastrukturę. Przykładowo dziś produkcja płytek Grupy Paradyż odbywa się w 5 zakładach produkcyjnych zlokalizowanych w obrębie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Tomaszowie Mazowieckim, Opocznie i Wielkiej Woli. Każdy zakład ma swoją specjalizację.

W roku 2015 nową fabrykę otworzył Cerrad, niedawno budowę zakładu produkcyjnego rozpoczął Tubądzin.

Rozwój polskich płytkarzy ma też swoją ciemniejszą stronę – przy obecnym trudnym rynku wschodnim, na który polscy producenci płytek sporo eksportowali, okazuje się, że konieczne jest szukanie innych rynków zbytu i ostra konkurencja na rynku krajowym.

REKLAMA

Komentarze

  • Ktoś już napisał że taki poziom jaki portal.
    • hugo, 2016-07-17 11:04:41
  • Poprawcie wreszcie ten tekst i podajcie poprawne jednostki przy wielkościach rocznych produkcji!! Ktoś bezmyślnie wpisał, nikt nie sprawdził i nikt nie czyta komentarzy...
    • M, 2016-07-17 00:39:40
  • Proszę starać się czytać ze zrozumieniem dane statystyczne. Jednostki są ważne
    • M, 2016-07-12 23:02:23

REKLAMA

REKLAMA