Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

20 lat "Łazienki": Rozwój DIY

  • Autor: Ryneklazienek.pl, arr
  • 11 lip 2016 15:38
20 lat "Łazienki": Rozwój DIY
fot. Shutterstock

Z okazji 20. urodzin magazynu "Łazienka" prezentujemy najbardziej istotne z naszej perspektywy wydarzenia i zjawiska, które wpłynęły na rozwój polskiej branży wyposażenia łazienek.

REKLAMA

Rozwój marketów i dyskontów budowlanych to jeden z najważniejszych czynników kształtujących rynek w ciągu ostatnich lat. Hipermarkety i dyskonty budowlane stały się najważniejszym kanałem dystrybucji artykułów wyposażenia łazienek z segmentu ekonomicznego.

W Polsce funkcjonuje ponad dziesięć marek sklepów tego typu - Bricoman, Bricomarche, Mrówka, Leroy Merlin, Obi, Praktiker, Nomi, Merkury Market, Castorama, Brico Depot, Jula.

Natomiast samych marketów i dyskontów budowlanych – punktów sprzedaży o charakterze DIY – są już setki. Ich liczba dynamicznie przyrasta, wciąż powstają kolejne, również w mniejszych miastach.

Najlepszym przykładem rozwoju jest w tu Grupa Polskie Składy Budowlane S.A. z siedzibą w Wełeczu k/Buska-Zdroju, która jest w tej chwili największą i najszybciej rozwijającą się siecią hurtowni materiałów budowlanych oraz marketów dom i ogród w Polsce.

Pierwszy sklep PSB Mrówka powstał w 2002 roku. Obecnie Grupa zrzesza ok. 350 małych i średnich, rodzinnych firm z terenu całej Polski, które prowadzą handel w 425 składach budowlanych, w 220 marketach PSB-Mrówka oraz w 45 centrach handlowych PSB-Profi.

Łączne przychody ze sprzedaży materiałów budowlanych składów, będących partnerami Grupy PSB S.A., na koniec 2014 r., osiągnęły pułap 5 mld zł (kilkuprocentowy wzrost w stosunku do 2013 r.). Grupa PSB S.A. (centrala) osiągnęła w 2014 r. przychody 2,1 mld zł (wzrost o 18%). Udział w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych szacowny jest na niemal 14%, a w rynku hurtowym ponad 27%. Markę Grupy PSB zna dzisiaj ok. 41% Polaków, sieć sklepów PSB-Mrówka 40%, zaś placówki PSB-Profi 16%.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA