Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

3 porady, jak zmniejszyć ryzyko nieopłaconych faktur

  • Autor: Redakcja ryneklazienek.pl
  • 30 kwi 2018 13:00
3 porady, jak zmniejszyć ryzyko nieopłaconych faktur
W sytuacji gdy, nasza firma z zetknie się z nieregularnymi płatnościami, mogą one wywołać serię negatywnych konsekwencji dla szeregu innych firm funkcjonujących na rynku. Jak przedsiębiorstwa mogą bronić się przed opóźnieniami w płatnościach? Fot. Shutterstock

W sytuacji gdy, nasza firma z zetknie się z nieregularnymi płatnościami, mogą one wywołać serię negatywnych konsekwencji dla szeregu innych firm funkcjonujących na rynku. Jak przedsiębiorstwa mogą bronić się przed opóźnieniami w płatnościach?

REKLAMA

Terminowe otrzymywanie płatności z tytułu wystawionych faktur za świadczone usługi i sprzedane towary jest warunkiem rozwoju każdego przedsiębiorstwa. Jeżeli firma pozyskuje należności od swoich partnerów biznesowych w terminach określanych w umowach, może planować uregulowanie własnych zobowiązań takich jak np. wynagrodzenie pracowników, opłacenie podwykonawców, ubezpieczenia czy podatki.

Weryfikacja potencjalnych klientów

Każdy prowadzący biznes potrzebuje rzetelnego źródła informacji, nie tylko o otoczeniu gospodarczym, ale również o swoich potencjalnych klientach. Aby uchronić firmę przed możliwymi opóźnieniami w płatnościach, przedsiębiorca może – jeszcze przed rozpoczęciem współpracy – dokładnie zweryfikować pozycję na rynku potencjalnego kontrahenta.

To jedna z najprostszych metod na zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa finansowego organizacji. Przed podpisaniem umowy przedstawiciel przedsiębiorstwa może przeprowadzić wnikliwy research w internecie, który pozwoli mu nie tylko na poznanie firmy, ale również sprawdzenie opinii o świadczonych przez nią usługach lub sprzedawanych towarach.

Prowadzący interes może również skorzystać z wywiadowni gospodarczych, dzięki którym zdobędzie on informacje na temat wypłacalności firmy i jej sytuacji na rynku.

Profilaktyka płatnicza

Jeżeli biznes dotknął już problem opóźnień w płatnościach, spowodowany nieterminowym regulowaniem zobowiązań przez klientów, przedsiębiorca w ramach prowadzonej działalności może zlecić działowi windykacji odzyskanie należnych środków. Opóźnienia w płatnościach są szczególnie niekorzystne z punktu widzenia organizacji z sektora MŚP. Prowadzący biznes jest zależny od swoich klientów.

W sytuacji, gdy nie otrzyma należności w terminie, sam nie może uregulować zobowiązań firmy w tym opłacić swoich podwykonawców czy dostawców, co może prowadzić do pogorszenia jego sytuacji. Niektórzy prowadzący biznesy sami zajmują się kontaktem z najważniejszymi klientami w przypadku opóźnień. Jeżeli przedsiębiorca nie będzie w stanie pozyskać należności może poszukać wsparcia u firm windykacyjnych lub też zgłosić sprawę do biura informacji gospodarczej.

Wykorzystaj rozwiązania gwarantujące płynność finansową

Narzędziem, które zapewnia systematyczny przepływ należności do przedsiębiorstwa jest faktoring. Dzięki niemu instytucja zyskuje środki z wystawionych faktur, najpóźniej w ciągu 24 godzin od chwili wysłania faktury do firmy faktoringowej.

Faktoring umożliwia biznesowi terminowe wywiązywanie się ze swoich zobowiązań i możliwość inwestowania środków w rozwój przedsiębiorstwa. Współpraca z partnerem finansowym zapewnia prowadzącym interes większą konkurencyjność na rynku i możliwość ubiegania się o rabaty, ponieważ mogą oni udzielać dłuższych terminów płatności.

Czytaj także: Branża nie jest przygotowana na przemysł 4.0

- Bardzo ważne są dobre praktyki przedsiębiorcy na rynku gospodarczym. Właściciel firmy funkcjonuje w ekosystemie, jest zależny od podmiotów, a jego działania wpływają na partnerskie biznesy. Dlatego tak ważne jest odpowiedzialne podejście do biznesu i do poprawy płynności finansowej w otoczeniu biznesowym. Faktoring zapewnia prowadzącym biznes bezpieczeństwo finansowe, gwarantując szybki przelew należności z tytułu faktur, co umożliwia rozwój firmy – dodaje Jerzy Dąbrowski, dyrektor generalny firmy faktoringowej Bibby Financial Services.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA