Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

51% klientów ufa sprzedawcom w salonach

  • Autor: Arkadiusz Kaczanowski
  • 17 paź 2014 08:27
51% klientów ufa sprzedawcom w salonach
fot. Shutterstock
51% klientów ufa sprzedawcom w salonach
51% klientów ufa sprzedawcom w salonach
51% klientów ufa sprzedawcom w salonach
51% klientów ufa sprzedawcom w salonach

Analizy rynku to ważny element konferencji "Marketing w branży łazienkowej". W tym roku uczestnicy mieli okazję poznać efektywność marketingu sportowego oraz oczekiwania klientów wobec salonów łazienkowych.

REKLAMA

Podczas tegorocznej konferencji "Marketing  w branży łazienkowej" Michał Mango z Urban Communications i Adam Pawlukiewicz z Pentagon Research opowiadali o możliwościach, potencjale i pułapkach marketingu sportowego. Pierwszy z prelegentów pokazywał ciekawe i udane przykłady zaangażowania firm z sektora wyposażenia wnętrz i budowlanego w promocję poprzez sport (przykłady Grohe, Indesitu czy Atlasa), ale mówił też o kwestiach, które powinno się brać pod uwagę rozważając zastosowanie tego sposobu promocji (analiza potencjału, pomysłu na realizację celu oraz gotowość do długofalowego zaangażowania). Prezentację uzupełniło drugie wystąpienie szacujące zyski firm, które postawiły na promocję podczas wydarzeń sportowych.

Marcelin Matusiak z GfK Polonia oraz jego zespół przeanalizowali profil klienta salonów łazienkowych oraz rolę samego salonu w procesie decyzyjnym przy remoncie łazienki. Obfitująca w dane prezentacja przyniosła kilka interesujących wniosków.

Przede wszystkim klient, który decyduje się na gruntowne wyremontowanie łazienki, odczuwa wyjątkowy dyskomfort, związany np. z nieznajomością oferty i problemami technicznymi. Tego dyskomfortu nie jest w stanie zniwelować nieprofesjonalna obsługa w markecie. Za to obsługa w salonie łazienkowym posiada bardzo istotne argumenty, które pozwalają klientowi łatwiej odnaleźć się i przejść przez proces inwestycyjny. Wśród źródeł informacji o produktach, które cieszą się największym zaufaniem respondentów, na pierwszym miejscu stoi sprzedawca w salonie łazienkowym – ufa mu 51% klientów. Inwestor szukając salonu przede wszystkim zwraca uwagę na jakość obsługi, która spycha na dalszy plan kwestie oferty czy nawet aranżacji salonu.

- Salon łazienkowy ma być wybawcą dla klienta, który wszedł w koszmar inwestycji. Ma być więc miejscem, które proponuje fachową, bezpośrednią i spersonalizowaną obsługę, które będzie w stanie zapewnić klientowi rozwiązania zapewniające urządzenie trwałej łazienki na lata – podkreśla Marcelin Matusiak.

Swoje badanie rynkowe przedstawiła też firma badawcza Focus Reaserch International, która przeanalizowała ceny w gazetkach promocyjnych sieci DIY. Według badania produkty łazienkowe najczęściej w promocji są w sieci Bricoman, a produktami które najczęściej podlegają przecenom są te z oferty Rovese, Sanitec Koło czy Deftrans. W tej grupie są też marki własne sieci. Rovese jest marką, której produkty są najczęściej w promocji w Obi oraz Praktikerze.

Na zamknięcie konferencji Arkadiusz Kaczanowski, redaktor prowadzący portalu Ryneklazienek.pl opowiedział o zasadach efektywnej współpracy mediów i działów PR oraz marketingu firm. Prezentacja „Czego potrzebują dziennikarze” była pełna wskazówek, które pomogą osobom odpowiedzialnym za promocję firmy przygotowywać ciekawe i przydatne mediom komunikaty prasowe.

O konferencji

Konferencja "Marketing w branży łazienkowej" to cykliczna impreza, którą co roku organizuje Stowarzyszenie Łazienka. Spotkania w których uczestniczy kilkudziesięciu przedstawicieli branży sanitarnej (producentów, dystrybutorów, firm związanych w inny sposób z tym segmentem rynku) odbywają się w hotelu Ossa w Rawie Mazowieckiej. 5. edycja odbyła się 14 października 2014 roku. Każdego roku organizatorzy starają się poruszać istotne z punktu widzenia marketingowego zagadnienia, które mają pomóc firmom w analizie oraz planowaniu strategii promocyjnych. Magazyn branżowy Łazienka jest patronem medialnym wydarzenia.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA