Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Branża HVAC w 2019 roku: najważniejsze trendy i prognozy rynku

  • Autor: Redakcja ryneklazienek.pl
  • 22 sty 2019 08:48
Branża HVAC w 2019 roku: najważniejsze trendy i prognozy rynku
Wykorzystanie energii solarnej w hali produkcyjnej Kokotów. Fot. CentroClima
Branża HVAC w 2019 roku: najważniejsze trendy i prognozy rynku
Branża HVAC w 2019 roku: najważniejsze trendy i prognozy rynku

Rozwiązania branży HVAC stają się coraz bardziej dopasowane do potrzeb użytkowników, ale też przyjazne środowisku. Inteligentne systemy klimatyzacyjne, ekonomiczne ogrzewanie czy wykorzystanie odnawialnych źródeł energii to już standard? Jednak za najbardziej przełomowy kierunek uważa się proces automatyzacji i zdalnego zarządzania jednostkami. Jakie jeszcze trendy będą dominować w 2019 roku?

REKLAMA

Branża HVAC przeżywa prawdziwy rozkwit. Coraz trudniej wyobrazić sobie nowoczesne biuro bez zaawansowanych systemów zarządzających jakością powietrza czy halę przemysłową pozbawioną prawidłowej wymiany powietrza. Eksperci prognozują, że w nowym roku swoją pozycję z pewnością umocnią precyzyjne systemy sterowania, wykorzystywanie zapachów – aromamarketing, klimatyzacja precyzyjna czy zielone budownictwo.

Będziemy kupować zapachami

Marketing zapachowy dopiero od niedawna znajduje zastosowanie w handlu oraz miejscach świadczących szeroko rozumiane usługi (np. salony fryzjerskie czy kosmetyczne). Aromamarketing pozwala nie tylko zniwelować niepożądane zapachy, ale też wyróżnić brand – odpowiednio dobrana woń staje się znakiem rozpoznawczym marki.

Urządzenia aromatyzujące można doprowadzić bezpośrednio do przewodów wentylacyjnych albo połączyć z jednostkami klimatyzacyjnymi kanałowymi. W ten sposób nawet duża kubatura obiektu nie stoi na przeszkodzie, aby równomiernie rozprowadzić zapach wanilii, perfum czy naturalnej skóry w całym budynku.

Zaawansowana technologia znajdująca się w aromatyzerach pozwala obsłużyć przestrzeń nawet do 6 tys. m³, a funkcja zimnej dyfuzji zapewnia dyskretne rozprzestrzenianie się aromatu. Marketing zapachowy zwiększa prawdopodobieństwo wystąpienia tzw. zakupów impulsywnych oraz wprowadza przyjemną atmosferę w miejscu sprzedaży.

Kompaktowe systemy zarządzające

Jednym z najszybciej rozwijających się trendów w branży HVAC jest wyposażanie jednostek klimatyzacyjnych, grzewczych oraz wentylacyjnych w inteligentne funkcje, które pozwalają użytkownikom wygodnie i precyzyjnie zarządzać mikroklimatem wewnątrz.

Do zadań urządzeń nie należy już tylko utrzymywanie odpowiednich parametrów powietrza, ale także automatycznie dbanie o jego jakość, dostosowywanie mocy do aktualnych potrzeb czy dostarczanie informacji na temat zużycia. Ponadto nowoczesne jednostki dają możliwość podłączenia do zintegrowanego systemu zarządzającego wszystkimi instalacjami znajdującymi się w budynku – BMS (Building Managment System).

Perspektywy zarządzania tego typu systemem są bardzo szerokie, a za pomocą jednego panelu sterowania możemy kontrolować instalację oświetlenia, HVAC, ochronę przeciwpożarową czy systemy antywłamaniowe, przebywając poza miejscem pracy.

Klimatyzacja precyzyjna zadba o dane w firmie  

Magazynowanie danych staje się obowiązkowym elementem każdego, większego przedsiębiorstwa. Bezpieczne przechowywanie informacji jest podstawą sprawnie funkcjonującej organizacji. Dlatego coraz większą wagę przykłada się do projektowania specjalnie wydzielonych pomieszczeń pełniących rolę centrum przetwarzania danych. Część firm wykonawczych już odnotowuje wzrost zapytań ofertowych w związku z klimatyzacją precyzyjną.

– Z roku na rok klimatyzuje się coraz więcej specjalistycznych pomieszczeń informatycznych. W centrach danych zwykłe systemy typu split przestają już wystarczać. Sprzęt elektroniczny wykorzystywany w serwerowniach i pomieszczeniach elektrycznych wymaga zapewnienia odpowiednich warunków pracy tych urządzeń, w tym właściwej temperatury. Ciepło, które powstaje podczas pracy, a także wrażliwość na ewentualne zmiany klimatyczne są podstawą naszej rekomendacji dla stosowania ściśle dopasowanego systemu tzw. klimatyzacji precyzyjnej. O wiele więcej przedsiębiorców decyduje się też na cykliczne usługi serwisowe i konserwacyjne. Rosnące zainteresowanie i świadomość technologiczna dają nam podstawy, by mówić o klimatyzacji precyzyjnej w kontekście najgorętszych trendów tego roku – tłumaczy Dawid Kozyra, ekspert z firmy CentroClima zajmującej się projektowaniem oraz montażem instalacji HVAC.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA