Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Branża łazienkowa w internecie zatrzymała się w 2012 roku

  • Autor: Arkadiusz Kaczanowski
  • 16 paź 2014 20:54
Branża łazienkowa w internecie zatrzymała się w 2012 roku
fot. Shutterstock
Branża łazienkowa w internecie zatrzymała się w 2012 roku
Branża łazienkowa w internecie zatrzymała się w 2012 roku
Branża łazienkowa w internecie zatrzymała się w 2012 roku
Branża łazienkowa w internecie zatrzymała się w 2012 roku
Branża łazienkowa w internecie zatrzymała się w 2012 roku

Konieczność odświeżenia strategii działań promocyjnych w internecie był ważnym zagadnieniem tegorocznej konferencji "Marketing w branży łazienkowej". Jakie powinny być kierunki rozwoju - podpowiadali eksperci.

REKLAMA

Prelegenci części konferencji poświęconej działaniom w obszarze internetu bardzo mocno podkreślali, że strategie firm z segmentu łazienkowego w tym kanale promocyjnym są albo niewystarczające, albo przestarzałe.

Natalia Hatalska, autorka bloga marketingowego, w prezentacji „Łazienka 2025” pokusiła się o próbę odpowiedzi na pytanie jak działać internecie mając na uwadze preferencje i potrzeby nowego, młodego odbiorcy (potencjalnie: przyszłego klienta). W jej opinii nowy konsument to przede wszystkim tzw. „cyfrowy tubylec”, ktoś kto z nowoczesnymi formami komunikacji oraz możliwościami technologii jest doskonale obyty i chętnie z nich korzysta – to wymusza dostosowanie formy komunikacji do jego preferencji. Marka musi tworzyć treści, które będą się wzajemnie uzupełniały i pasowały do specyfiki danego kanału komunikacji. Hatalska podpowiada: obecność w social media to dziś w zasadzie konieczność, ale wcale nie oznacza to, że musimy być na Facebooku.

- Internauci dołączają do społeczności marki ponieważ chcą otrzymywać od niej ciekawe treści. Jeśli je im dostarczymy, wtedy sami przejmą rolę marketerów udostępniając je innym. Jednak aby tak było, firma musi stosować strategie transmediowe – jeśli mamy konto na Instagramie, Facebooku, Twitterze to nie duplikujmy ich, ale sprawmy by się uzupełniały i tworzyły spójną historię – zauważała ekspertka.

Zmiany w algorytmach prezentacji treści na Facebooku skutkują tym, że stronom marek coraz trudniej dotrzeć ze swoimi treściami do odbiorców. Dążenia władz serwisu do monetyzacji zaangażowania marek na ich stronach wcale jednak nie muszą być przeszkodą dla firm. Anita Wojtaś Jakubowska z Thing Kong starała się odpowiedzieć na pytanie jak prowadzić efektywne, płatne kampanie promocyjne na Facebooku. W jej opinii opcja płatnego pozyskiwania ruchu na Facebooku ma tę zaletę, że pozwala na bardzo precyzyjne określenie grupy odbiorców, do których dany komunikat ma trafić. To pozwala na eliminację pustych i niewartościowych wyświetleń. Jej prezentacja była mini-kursem jak z takich narzędzi korzystać.

Temat generowania treści (contentu), który angażuje odbiorców, a zarazem jest dobrym nośnikiem promocji marki, pojawił się również w wystąpieniu Grzegorza Osóbki z Umbrella Marketing Group.

- Producent powoli traci prawo do mówienia o swoim produkcje – uważa ekspert.

Podkreślał on, że social media i internet w rękach firm nie są wartościami samymi w sobie, że ich celem wciąż jest przede wszystkim stymulowanie procesu sprzedaży. W komunikacji z klientem końcowym treść jest wartością, której potencjał trzeba umiejętnie wykorzystać. I podpowiada: niech o produktach i ich możliwościach mówią i piszą inni – architekci, instalatorzy. Marka zaś musi pomóc w promocji ich opinii i komentarzy, dostarczając je do social media, na blogi czy do artykułów sponsorowanych.

O konferencji

Konferencja "Marketing w branży łazienkowej" to cykliczna impreza, którą co roku organizuje Stowarzyszenie Łazienka. Spotkania w których uczestniczy kilkudziesięciu przedstawicieli branży sanitarnej (producentów, dystrybutorów, firm związanych w inny sposób z tym segmentem rynku) odbywają się w hotelu Ossa w Rawie Mazowieckiej. 5. edycja odbyła się 14 października 2014 roku. Każdego roku organizatorzy starają się poruszać istotne z punktu widzenia marketingowego zagadnienia, które mają pomóc firmom w analizie oraz planowaniu strategii promocyjnych. Magazyn branżowy Łazienka jest patronem medialnym wydarzenia.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA