Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Budujemy brand na rynkach europejskich

  • Autor: Redakcja Ryneklazienek.pl
  • 02 paź 2019 09:35
Budujemy brand na rynkach europejskich

W rodzimych Indiach udziałem Jaquar Group jest 60 proc. rynku wyposażenia łazienek. W Polsce firma pojawiła się w 2017 roku. Z Jakubem Tomaszkiem, Country Managerem Jaquar Poland, rozmawiamy o różnicach między rynkiem indyjskim a rynkami europejskimi, budowaniu brandu i planach na przyszłość.

REKLAMA

Firma Jaquar powstała niemal 60 lat temu, na rynku polskim jesteście jednak Państwo stosunkowo od niedawna, bo od 2017 roku. Co powodowało Państwa decyzją o rozszerzeniu działalności o Polskę i jak wyglądają Państwa wrażenia z perspektywy tych dwóch lat?
Wrażenia są dość pozytywne, natomiast cały czas rozwój na rynku wymaga ciężkiej, wręcz bym powiedział tytanicznej pracy. Wcześniej byliśmy obecni w Wlk. Brytanii, choćby przez historyczne powiązania Indii z Wlk. Brytanią. Następnie zaczęliśmy pojawiliśmy się we Włoszech. Jaquar Polska jest oddziałem spółki włoskiej. Polska jest naszym trzecim europejskim rynkiem, który zaczął funkcjonować. Dlaczego? Ponieważ w tej części Europy jest to jeden z najbardziej perspektywicznych rynków, jeżeli chodzi zarówno o wzrost gospodarczy, jak i potencjał ludzki. Również poziom zamożności na tle innych krajów środkowoeuropejskich nie wygląda najgorzej. Myślę, że to były główne przyczyny.

Pozostańmy przez chwilę przy temacie zamożności. Czy w Polsce chcecie trafić do klienta z segmentu premium z takimi produktami jak chociażby Tailwater czy raczej do szerszego odbiorcy?
Marka Artize pojawiła się na naszym rynku tak naprawdę w tym roku. Pokazywaliśmy ją co prawda wcześniej, ale w pełni „ruszyła” dopiero teraz. Jest swoistą wisienką na torcie, która nas w pewnym sensie wyróżnia i pokazuje nasze możliwości. Tailwater jest tego typowym przykładem. To jest bardzo prosty koncept umywalkowy – umywalka i towarzyszący jej „ptaszek”, „wiewiórka”, „lampa Alladyna” – tak różne określenia słyszałem w odniesieniu
do baterii. Myślę że także te określenia pokazują, że jest to pewien wyróżnik, z którym ludzie
zaczynają kojarzyć firmę. Tailwater nie jest produktem masowym, raczej wizerunkowym. Jest oczywiście dostępna w sprzedaży, ale nabywcami są zazwyczaj klienci z, powiedziałbym, wysublimowanymi gustami. Koncentrujemy się natomiast na sprzedaży marki Jaquar. Jest to marka nośna, z bogatym portfolio, które cały czas poszerzamy. To będzie nasz core-business. Na dodatek mamy teraz pod tą marką serię, którą zaprojektował sam Matteo Thun. Bardzo ciekawa rzecz, fajny design, myślę, że przyjmie się na polskim rynku dość szybko. Matteo Thun, Antonio Rodriguez – to już są znane nazwiska w środowisku designu.

Macie Państwo zresztą na swoim koncie takie nagrody, jak Red Dot Design, Good Design, IF Design. Chciałam wobec tego zapytać jak duży nacisk kładziecie na tzw. designerskość produktów?
W Polsce działamy obecnie w dwóch segmentach. Pierwszy to segment, który możemy nazwać luksusowym, gdzie będziemy się starać promować produkty Artize, o odważnym i unikalnym wzornictwie. Dzięki tym produktom możemy pokazać nasze możliwości technologiczne. Fokusem jest natomiast – tak jak powiedziałem -Jaquar, który jest dla firmy wiodącą marką. W Indiach mamy również markę Essco, ale są to produkty bazowe stworzone tylko na rynek indyjski. Natomiast Jaquar powstał lata temu w Indiach, po to żeby odejść od tego bazowego produktu i zacząć rozwój w kierunku produktów bardziej zaawansowanych technologicznie, które są w stanie oszczędzać wodę. To jest ten kierunek, który firma stara się promować. Dzisiaj takim języczkiem u wagi jest dbałość o środowisko i my staramy się ten proces wspierać.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA