Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Do 2038 r. tradycyjne sklepy zostaną zastąpione przez "salony doświadczeń"

  • Autor: Redakcja magazynu Łazienka
  • 11 lip 2014 09:07
Do 2038 r. tradycyjne sklepy zostaną zastąpione przez "salony doświadczeń"
fot. Shutterstock

Według prognoz marketerów za kilkanaście lat handel będzie całkowicie należał do Internetu - sklepy staną się jedynie „salonami doświadczeń” a kupować będziemy w sieci.

REKLAMA

Według „Europe B2C Ecommerce Report 2013”, Polska jest liderem wzrostu rynku e-commerce w Europie Środkowej, osiągając 24-procentową dynamikę i przewyższając o 1% średnią europejską. Kto jest sprawcą tego sukcesu? Głównie małe i średnie biznesy, bo zdaniem Ministra Administracji i Cyfryzacji RP Rafała Trzaskowskiego, ok. 80% polskich firm inwestujących w sektor e-commerce to mikroprzedsiębiorstwa.

Salony doświadczeń oraz retailtainment

Rok 2020, według szacunków resortu gospodarki, będzie już definitywnie należał do Internetu. Z kolei do 2038 roku, jak prognozują marketerzy, znikną z ulic tradycyjne sklepy, które zostaną zastąpione przez swoiste „salony doświadczeń”. Klienci będą w nich mogli dotknąć, poczuć i wypróbować produkt, który ostatecznie kupią przez Internet. Standardem stanie się „Retailtainment”, czyli połączenie rozrywki i handlu. A wszystko po to, by maksymalnie umilić i uprościć klientowi proces zakupowy.

Online i offline coraz bliżej

To oczywiście bardzo odległa przyszłość i trudno ocenić, czy te prognozy się sprawdzą. Jednak już w najbliższych latach, zdaniem ekspertów z IAI S.A., możemy spodziewać się umocnienia trendów obserwowanych w roku ubiegłym, czyli: coraz większego przenikania się̨ sprzedaży on-line i off-line (jak np. wzrost liczby stacjonarnych punktów odbioru towarów zamówionych przez Internet), pojawienia się̨ nowych kanałów sprzedaży oraz wykorzystania przez internetowych sprzedawców możliwości, jaką dają Augmented Reality (poszerzona rzeczywistość), wirtualne przymierzalnie czy wirtualne sklepy.

Wiadomo też, że technologia i handel pójdą do przodu. Kontekst funkcjonowania e-sklepów oraz to, w jaki sposób mają one działać, zmienia się bardzo dynamicznie, bo Internet zmienia się gwałtownie, a wraz z nim e-klient.

(źródło: Opineo.pl)


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA