Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Dobre praktyki odpowiedzialnego biznesu z branży łazienkowej

  • Autor: Redakcja ryneklazienek.pl
  • 24 maj 2019 15:54
Dobre praktyki odpowiedzialnego biznesu z branży łazienkowej
Po raz 17. ukazał się największy w Polsce przegląd CSR – Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Wśród nich znalazły się też programy Strażnicy Rzek WWF, którego partnerem jest Geberit oraz Konkurs KOŁO na projekt koncepcyjny toalety publiczne. Fot. FOB.

Po raz 17. ukazał się największy w Polsce przegląd CSR – Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. W tegorocznej odsłonie publikacji zarówno pod kątem liczby zgłoszonych praktyk, jak i liczby firm nastąpił wzrost na poziomie 30 proc. Wśród nich znalazły się też programy Strażnicy Rzek WWF, którego partnerem jest Geberit oraz Konkurs KOŁO na projekt koncepcyjny na toalety publiczne.

REKLAMA

– praktyki z zakresu pracy – 417 dobrych praktyk (237 nowych; 180 długoletnich) zgłoszonych przez 129 firm. W tym roku dodatkowo widoczny jest wzrost ich liczby aż o 33%. Najwięcej nowych przykładów pojawiło się w obszarze zdrowia pracowników. Doceniane są również działania umożliwiające godzenie ról społecznych z zawodowymi.

– środowisko – 235 dobrych praktyk (140 nowych; 95 długoletnich) zgłoszonych przez 101 firm. W stosunku do ubiegłorocznej edycji pojawiło się zauważalnie więcej praktyk w duchu idei zero waste, związanych z ograniczaniem zużycia plastiku. Ze względu na znaczenie i rozwój tematu wyodrębniona została nowa kategoria w obszarze dotycząca gospodarki obiegu zamkniętego.

– zagadnienia konsumenckie – 97 dobrych praktyk (47 nowych; 50 długoletnich) zgłoszonych przez 42 firmy. Tegorocznymi trendami w obszarze są dostępność produktów i usług oraz edukacja konsumentów.

– ład organizacyjny – 83 dobre praktyki (46 nowych; 37 długoletnich) zgłoszone przez 51 firm. Działania firm z kategorii etyki oraz compliance stanowią najliczniejszą grupę i obejmują ponad 50% wszystkich inicjatyw.

– prawa człowieka – 61 dobrych praktyk zgłoszonych (39 nowych; 22 długoletnich) przez 41 firm. To, podobnie jak w ubiegłym roku, dwa razy więcej praktyk w stosunku do poprzedniej edycji Raportu. Po raz kolejny prym wiodą zarządzanie różnorodnością, a także promowanie i wspieranie kobiet w biznesie.

– uczciwe praktyki operacyjne – 55 dobrych praktyk (26 nowych; 29 długoletnich) zgłoszonych przez 38 firm. Dominują działania dotyczące edukacji rynku. Ważną rolę odgrywają w tym obszarze partnerstwa i koalicje, których celem jest wypracowanie wspólnych rozwiązań oraz przygotowanie materiałów edukacyjnych lub tworzenie polskich wersji językowych norm i wytycznych dla biznesu.

Obok obszaru ISO 26000

Dobrym praktykom zakwalifikowanym do Raportu przyporządkowane są CELE ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU, ustanowione w 2015 roku przez Organizację Narodów Zjednoczonych. Podobnie jak w dwóch poprzednich edycjach dominują cele: 4. Dobra jakość edukacji (351 praktyk) i 3. Dobre zdrowie i jakość życia (317).

Do najczęściej występujących celów należą również cel 8. Wzrost gospodarczy i godna praca (214 praktyk), cel 12. Odpowiedzialna produkcja i konsumpcja (175 praktyk) oraz cel 11. Zrównoważone miasta i społeczności (167 praktyk). Warto również zwrócić uwagę na znaczny wzrost liczby praktyk odnoszących się do celu 13. Działania w dziedzinie klimatu zwiększyły się z 41 do 115 w najnowszej odsłonie raportu.

Firmy pozostają najmniej zaangażowane w realizację celu 14. Życie pod wodą – tylko 8 zgłoszonych praktyk.

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2018. Dobre praktyki” stanowi podsumowanie tego co działo się w CSR w minionym roku, dlatego, obok dobrych praktyk, publikacja zawiera 16 artykułów eksperckich. Stałym elementem wydawnictwa jest także przegląd wybranych artykułów prasowych oraz kalendarium wydarzeń związanych z CSR.

Czytaj także: [Konkurs KOŁO] Zagłosuj na najlepszy projekt ogrodu zabaw z budynkiem toalety publicznej


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA