Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Działania marketingowe "na piątkę". Tak to się "robi" w branży łazienkowej!

  • Autor: Katarzyna Masłowska
  • 11 kwi 2019 13:34
Działania marketingowe "na piątkę". Tak to się "robi" w branży łazienkowej!
Geberit jest partnerem strategicznym programu „Strażnicy Rzek”. Celem programu jest ochrona wyjątkowo cennego elementu polskiej przyrody, jakim są rzeki. Zanieczyszczenie, sztuczne regulowanie nurtu, pogłębianie i inne ingerencje powodują nieodwracalne zmiany. Jedynie 20% polskich rzek istnieje dziś w niezmienionym, naturalnym stanie. Program ma uświadamiać skalę problemu, edukować, a także umożliwiać każdemu bezpośrednie działanie dla dobra środowiska. Fot. Geberit
Działania marketingowe "na piątkę". Tak to się "robi" w branży łazienkowej!
Działania marketingowe "na piątkę". Tak to się "robi" w branży łazienkowej!
Działania marketingowe "na piątkę". Tak to się "robi" w branży łazienkowej!
Działania marketingowe "na piątkę". Tak to się "robi" w branży łazienkowej!
Działania marketingowe "na piątkę". Tak to się "robi" w branży łazienkowej!

Działania wizerunkowe marek, również tych z branży łazienkowej, często skupiają się na zaangażowaniu społecznym. Jest to element marketingu, który odpowiednio komunikowany ma szansę powiększyć zaufanie konsumentów wobec danej firmy i w konsekwencji przełożyć się na ich długotrwałą lojalność.

REKLAMA

Obecnie większość firm angażuje się w akcje społeczne, edukacyjne, charytatywne czy wydarzenie sportowe. W niektórych przypadkach praca skupia się na pojedynczych wydarzeniach, w innych jest to szeroko zakrojona i gruntownie przemyślana wieloletnia strategia budowy wizerunku marki.

Wspólna odpowiedzialność

Oczywiście, celem każdego biznesu prowadzonego w branży łazienkowej jest zwiększenie poziomu zaufania i jak najlepszych relacji z konsumentami, poprawa wizerunku firmy na rynku, a w efekcie wzrost sprzedaży. Ogromną rolę w budowaniu pozytywnego obrazu marki odgrywają działania społeczne.

Marketing społecznie zaangażowany (ang. Cause Related Marketing, w skrócie CRM) jest bez wątpienia strategią, która odpowiednio zaplanowana i zarządzana może przynieść szereg bardzo wymiernych korzyści w obszarze budowanie wizerunku marki.

Z drugiej strony, na rynku istnieją organizacje non-profit (NGOs), dla których wsparcie przez administrację państwową maleje i muszą one szukać innych źródeł dotacji, aby zapewnić realizację celów społecznych. W budowaniu relacji z organizacjami charytatywnymi bardzo ważna jest równowaga i obopólne korzyści.

Firmy, dzięki CRM poprawiają swój wizerunek na rynku, odnotowują wzrost sprzedaży, zyskują lojalność wobec marki. Z kolei NGO-sy mają możliwość zebrania funduszy, np. na opiekę medyczną, poprawę sytuacji potrzebujących, edukację, ochronę środowiska naturalnego, wspieranie kultury i sportu.

W budowaniu całej strategii ważne jest to, aby nie odpowiadać chaotycznie na różne prośby organizacji pozarządowych, ale świadomie wybrać problem społeczny, w którego rozwiązaniu firma chce uczestniczyć.

Dobre praktyki

Firmy, w ramach budowania swego wizerunku, wspierają różne przedsięwzięcia: promowanie zdrowego stylu życia, ochronę środowiska, wsparcie sportowców czy akcje edukacyjne. Marketing społecznie zaangażowany może występować w wielu formach.

Najczęściej jest kojarzony z promocją sprzedaży, gdzie każdorazowy zakup produktu pochodzącego od firmy objętej programem, prowadzi do zasilenia konta odpowiedniej organizacji charytatywnej. Jest to jednak tylko jeden z wielu możliwych modeli współpracy zainteresowanych stron.

Reklama, sponsoring, marketing bezpośredni, czy też PR, to także instrumenty, które mogą znaleźć zastosowanie w budowaniu strategii promocji marketingu społecznie zaangażowanego. Z Cause Related Marketing mamy do czynienia zawsze wtedy, gdy partnerstwo między przedsiębiorstwem i organizacją non profit prowadzi do wymiernych, obustronnych korzyści.

O zakresie podejmowanych działań opowiada Tomasz Glegoła, dyrektor ds. marketingu firmy Cerrad: Spektrum naszych działań jest bardzo szerokie – od sponsoringu sportowego, przez nawiązywanie współpracy z ośrodkami naukowymi, po wspieranie jednostek opieki zdrowotnej. Oto kilka przykładów. Rok temu rozpoczęliśmy współpracę ze Szpitalem Czerniakowskim. Przez ten czas przekazaliśmy instytucji płytki gresowe, dzięki którym wyremontowano 3 łazienki dla pacjentów, poprawiając komfort leczonych tu osób i ich niełatwą codzienność. Remont kolejnych jeszcze przed nami. Mocno angażujemy się w działalność sportową. Od wielu lat jesteśmy tytularnym sponsorem siatkarskiej drużyny Cerrad Czarni Radom, ale wspieramy także nowo powstały zespół siatkarzy SMS Absolwenci Starachowice. Chętnie patronujemy różnym zawodom i wydarzeniom o charakterze sportowym, zarówno lokalnym, jak i tym o randze ogólnopolskiej.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA