Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Europejski e-konsument oczekuje od sprzedawców elastyczności

  • Autor: Ryneklazienek.pl, AK
  • 05 marz 2015 10:20
Europejski e-konsument oczekuje od sprzedawców elastyczności
fot. Shutterstock

Badanie decyzji zakupowych online europejskich klientów pokazuje, że nadchodzi czas „elastycznych kupujących”. To konsumenci, którzy płynnie zmieniają kanały zakupowe oraz urządzenia, na których dokonują wyboru i zamówienia.

REKLAMA

Badanie obejmuje państwa na całym świecie. Globalne trendy wskazują, że:

- kupujący online chcą mieć możliwość wyboru różnorodnych form odbioru zamówienia, w tym wielu lokalizacji oraz wielu opcji płatności,

- kanał mobilny jest katalizatorem rozwoju omnichannel i sprzedawcy powinni znosić w tym zakresie wszelkie ograniczenia,

- darmowa dostawa wciąż jest ceniona, tak samo jak ułatwienia w przypadku zwrotów.

Po pierwsze: wygoda

Europejski konsument oczekuje, że proces zakupowy – czy to online, czy w sklepie stacjonarnym – będzie przyjemny i przyjazny. Chcą móc elastycznie wybierać kiedy i gdzie odbiorą zamówiony towar. Kupujący online szukają różnych możliwości odbioru przesyłki. Ten trend jest silny w Europie, gdzie 32% konsumentów chce móc odebrać swoje zamówienie poza domem, a wielkość tej grupy rośnie w porównaniu do poprzedniego badania.

Po drugie: kompleksowa informacja

Bardzo szczegółowa informacja o produkcie nigdy nie zastąpi dobrze poinformowanego sprzedawcy, ale może pomóc konsumentowi przed jego wizytą w sklepie. Tylko 59% kupujących jest zadowolonych z ilości informacji, które dostają o produktach. Zwykle jest ich zbyt mało, by jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, „czy to jest to, czego szukam”.

Istotny drobiazg: 52% respondentów wskazuje, że woli znać dokładny termin otrzymania produktu, niż liczbę dni jaką trzeba czekać na realizacje zlecenia.

Po trzecie: technologia zmienia to jak kupujemy

Z internetem i urządzeniami mobilnymi kupowanie jest łatwiejsze. 35% kupujących online wskazuje, że porównuje ceny na swoim smartfonie gdy są w sklepie. Rośnie też znaczenie social media w procesie zakupowym. 1 na 3 europejskich kupujących deklaruje, że dzieli się swoimi wrażeniami dotyczącymi zakupów w serwisach społecznościowych. Robią to zarówno zadowoleni, jak i niezadowoleni klienci.

Po czwarte: kluczowa logistyka

Opcje dostawy i zwrotu są bardzo ważne – tylko 53% europejczyków jest zadowolonych z jakości procedur zwrotu/wymiany towaru. Czas dostawy to też istotny czynnik – 58% konsumentów porzuciło koszyk zakupowy ze względu na długi czas dostawy albo brak informacji o przewidywanym terminie realizacji zamówień. Różnicę robi darmowa dostawa – 67% klientów twierdzi, że może poczekać 1-3 dodatkowe dni w zamian za darmową dostawę.

O badaniu

Badanie firmy kurierskiej UPS oraz badawczej com.Score przeprowadzono w lipcu i sierpniu 2014 roku na grupie 6200 kupujących online w sześciu krajach: Francji, Niemczech, Włoszech, Holandii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA