Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Ferro chce być liderem na polskim rynku baterii. Grupa podała wyniki finansowe za rok 2014

  • Autor: Ryneklazienek.pl, arr
  • 20 marz 2015 09:34
Ferro chce być liderem na polskim rynku baterii. Grupa podała wyniki finansowe za rok 2014
Siedziba Ferro S.A. / fot. Ferro

Grupa Ferro opublikowała skonsolidowane sprawozdanie finansowe za rok 2014. Zysk netto Grupy wzrósł w porównaniu z rokiem ubiegłym o ok. 10%.

REKLAMA

Przychody ze sprzedaży Grupy Ferro w 2014 wyniosły 270,7 mln zł. W porównaniu w roku 2013 było to 270, 2 mln zł, czyli odnotowano tu nieznaczny, 0,2 procentowy wzrost.

Większy wzrost wykazał zysk netto. W roku 2014 wyniósł on 24 mln zł, a w roku 2013 było to 22 mln zł. Wzrost wyniósł więc 10,1%.

Przychody Grupy ze sprzedaży w 2014 roku w Polsce wyniosły 125, 6 mln zł (128 mln zł w 2013), na Czechach 75, 2 mln zł ( 77,1 mln zł w 2013), na Słowacji 21, 2 mln zł (21,6 mln zł w 2013), znacząco wzrosły przychody w Rumunii – do 27,8 mln zł (20 mln zł w 2013).

Natomiast jednostkowy przychód ze sprzedaży spółki Ferro SA w 2014 wyniósł 166 953,7 tys. zł. ( w 2013 było to 39 852,4 tys. zł). Zysk netto spółki Ferro SA w 2014 osiągnął wartość 22 499,1 tys. zł.

Strategia na przyszłość

Jak czytamy w komunikacie, w ramach długoterminowej strategii rozwoju Grupa Ferro będzie dążyła do zdobycia pozycji lidera na polskim rynku baterii oraz utrzymania wiodącej pozycji na krajowym rynku zaworów, a także dalszego, systematycznego umacniania swojej pozycji na wybranych rynkach zagranicznych.

Grupa zamierza również w dalszym ciągu intensyfikować działania marketingowo-sprzedażowe na rynku krajowym oraz wybranych rynkach zagranicznych, co w połączeniu z posiadanym doświadczeniem Grupy powinno pozwolić na zwiększenie sprzedaży produktów Grupy na polskim rynku oraz w krajach regionu Europy Środkowo-Wschodniej.

Intencją Zarządu jest, aby Spółka Ferro oraz Novaservis zachowały odrębność jeśli chodzi o marki obecne na rynkach macierzystych – w Polsce i w Republice Czeskiej, w celu pełnego wykorzystania przewag konkurencyjnych związanych z renomą danej marki i jej rozpoznawalnością przez lokalnych nabywców oraz odrębne modele dystrybucji wynikające ze specyfiki lokalnych rynków.

Komunikat mówi również m.in. o tym, że strategia Grupy będzie realizowana w oparciu o nowe produkty oraz zwiększanie asortymentu towarów handlowych w ramach dotychczas istniejących grup asortymentowych. W ramach Grupy nastąpi to poprzez rozwój marek Ferro i Weberman, Metalia, Titania i Novatorre. Grupa nie wyklucza również wprowadzenia nowych marek, oraz dalszej ekspansji rynkowej w Europie poprzez możliwe ewentualne akwizycje.

(żródło: Grupa Ferro)


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA