REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Ferro podsumowuje rok 2017

  • Autor: Redakcja ryneklazienek.pl
  • 23 kwi 2018 14:12
Ferro podsumowuje rok 2017
Grupa Ferro, producent i dystrybutorów armatury sanitarnej i instalacyjnej, osiągnęła w 2017 r. 364,7 mln zł skonsolidowanych przychodów, co oznacza wzrost o 10% w ujęciu rok do roku. Fot. Ferro

Grupa Ferro, producent i dystrybutorów armatury sanitarnej i instalacyjnej, osiągnęła w 2017 r. 364,7 mln zł skonsolidowanych przychodów, co oznacza wzrost o 10% w ujęciu rok do roku. EBITDA zwiększyła się w tym czasie o 12% r/r, do 51,6 mln zł, a skorygowany o zdarzenia o charakterze nietypowym zysk netto wzrósł o 36%, do 39,6 mln zł (raportowany zysk netto wyniósł 11,1 mln zł).

REKLAMA

W 2017 r. sprzedaż zagraniczna odpowiadała za 61% przychodów Grupy. Największym rynkiem zagranicznym są Czechy, z udziałem w łącznej sprzedaży przekraczającym 25%. Numerem dwa jest rynek rumuński, który odpowiada już za blisko 18% przychodów Grupy, a numer trzy to Słowacja ze stabilnym udziałem w sprzedaży, przekraczającym nieznacznie 9%.

W minionym roku sprzedaż w Rumunii oraz sprzedaż w segmencie „pozostałe rynki”, gdzie lokowany jest m.in. rynek węgierski, bułgarski oraz serbski, osiągnęły 17% dynamikę r/r. Grupa konsekwentnie buduje swoją pozycję na rynkach zagranicznych, stopniowo powiększając zasięg geograficzny o kolejne kraje – w 2017 r. Ferro rozpoczęło sprzedaż w krajach bałtyckich.

Czytaj także: Debiut nowej marki armatury La Torre na 4DD

Należy wspomnieć, że w 2017 roku miało miejsce umocnienie złotego w stosunku do walut funkcjonalnych na rynkach zagranicznych, co oznacza, że w walutach lokalnych przychody Grupy na poszczególnych rynkach wykazały nieco wyższą dynamikę. Sprzedaż na rynku krajowym przekroczyła w 2017 roku 141 mln zł i była wyższa w ujęciu rok do roku o 10%.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA