Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Ferro podsumowuje rok 2017

  • Autor: Redakcja ryneklazienek.pl
  • 23 kwi 2018 14:12
Ferro podsumowuje rok 2017
Grupa Ferro, producent i dystrybutorów armatury sanitarnej i instalacyjnej, osiągnęła w 2017 r. 364,7 mln zł skonsolidowanych przychodów, co oznacza wzrost o 10% w ujęciu rok do roku. Fot. Ferro

Grupa Ferro, producent i dystrybutorów armatury sanitarnej i instalacyjnej, osiągnęła w 2017 r. 364,7 mln zł skonsolidowanych przychodów, co oznacza wzrost o 10% w ujęciu rok do roku. EBITDA zwiększyła się w tym czasie o 12% r/r, do 51,6 mln zł, a skorygowany o zdarzenia o charakterze nietypowym zysk netto wzrósł o 36%, do 39,6 mln zł (raportowany zysk netto wyniósł 11,1 mln zł).

REKLAMA

W 2017 r. sprzedaż zagraniczna odpowiadała za 61% przychodów Grupy. Największym rynkiem zagranicznym są Czechy, z udziałem w łącznej sprzedaży przekraczającym 25%. Numerem dwa jest rynek rumuński, który odpowiada już za blisko 18% przychodów Grupy, a numer trzy to Słowacja ze stabilnym udziałem w sprzedaży, przekraczającym nieznacznie 9%.

W minionym roku sprzedaż w Rumunii oraz sprzedaż w segmencie „pozostałe rynki”, gdzie lokowany jest m.in. rynek węgierski, bułgarski oraz serbski, osiągnęły 17% dynamikę r/r. Grupa konsekwentnie buduje swoją pozycję na rynkach zagranicznych, stopniowo powiększając zasięg geograficzny o kolejne kraje – w 2017 r. Ferro rozpoczęło sprzedaż w krajach bałtyckich.

Czytaj także: Debiut nowej marki armatury La Torre na 4DD

Należy wspomnieć, że w 2017 roku miało miejsce umocnienie złotego w stosunku do walut funkcjonalnych na rynkach zagranicznych, co oznacza, że w walutach lokalnych przychody Grupy na poszczególnych rynkach wykazały nieco wyższą dynamikę. Sprzedaż na rynku krajowym przekroczyła w 2017 roku 141 mln zł i była wyższa w ujęciu rok do roku o 10%.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA