Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Ferro z rekordowymi wynikami finansowymi

  • Autor: Anna Sołomiewicz
  • 21 marz 2017 14:09
Ferro z rekordowymi wynikami finansowymi
Siedziba Ferro
Ferro z rekordowymi wynikami finansowymi

Grupa FERRO osiągnęła 2016 r. 332,5 mln zł skonsolidowanych przychodów, co oznacza wzrost o blisko 14% w ujęciu rok do roku.

REKLAMA

Grupa FERRO, jeden z największych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej producentów i dystrybutorów armatury sanitarnej i instalacyjnej, osiągnęła 2016 r. 332,5 mln zł skonsolidowanych przychodów, co oznacza wzrost o blisko 14% w ujęciu rok do roku. EBITDA zwiększyła się w tym czasie o 30% r/r, do 45,9 mln zł, a zysk netto wzrósł o 31%, do 29,1 mln zł. 

- Możemy śmiało powiedzieć, że z wyników finansowych 2016 jesteśmy zadowoleni - za nami rekordowy pod tym względem rok. Ważne jest dla nas to, że wzrostowi sprzedaży towarzyszyła poprawa rentowności Grupy. To efekt bardzo dobrej organizacji produkcji
i dystrybucji, dyscypliny kosztowej, a także właściwego doboru asortymentu do oczekiwań Klientów i sytuacji popytowej panującej na rynkach, na których działamy. Ponadto zwiększając sprzedaż na naszych kolejnych rynkach eksportowych, uzyskujemy efekt dźwigni operacyjnej, który naturalnie pozytywnie przekłada się na uzyskiwane wyniki. Warto podkreślić jednocześnie, że funkcjonujemy w wymagającym otoczeniu rynkowym, biorąc pod uwagę ceny surowców i kursy głównych walut, na które mamy ekspozycję. Zmiany zachodzące w strukturze handlu detalicznego i zachowaniach konsumenckich sprawiają także, że musimy w sposób niezwykle elastyczny, ale jednocześnie rozważny podchodzić do budowania naszej oferty, aby za wzrostem świadomości naszych głównych marek i sprzedaży w dalszym ciągu podążała pożądana rentowność. Przewidujemy, że w roku 2017 otoczenie rynkowe może być nieco bardziej wymagające, niż w 2016 roku, aczkolwiek będziemy dokładać starań, by zminimalizować negatywny wpływ czynników zewnętrznych na osiągane wyniki. W dalszym ciągu będziemy dbać o naszą silną pozycję na dojrzałych rynkach – w Polsce i w Czechach - i intensyfikować ekspansję na młodszych rynkach zagranicznych, takich jak Rumunia, Słowacja, Węgry czy Bułgaria - mówi Aneta Raczek, Prezes Zarządu FERRO.

Udział sprzedaży zagranicznej w przychodach FERRO stopniowo się zwiększa – w 2016 rynki zagraniczne odpowiadały za 61% przychodów Grupy. Największym rynkiem zagranicznym pozostają Czechy z 10-procentową dynamiką sprzedaży w ujęciu rok do roku (89,3 mln zł w 2016). W dalszym ciągu bardzo dynamicznie, w tempie przekraczającym 40% r/r, rośnie sprzedaż FERRO na rynek rumuński - w 2016 jej wartość przekroczyła 55 mln zł. Rynkiem zagranicznym z trzecim co do wielkości udziałem w przychodach Grupy i utrzymującą się dynamiką wzrostu jest Słowacja (30,3 mln zł w 2016, +23% r/r). W Polsce sprzedaż Grupy sięgnęła w 2016 roku 129,2 mln zł, co oznacza stabilną dynamikę na poziomie 4% r/r.

- Właśnie z myślą o intensyfikacji ekspansji zagranicznej Rada Nadzorcza w lutym bieżącego roku powołała w skład Zarządu nową osobę - p. Artura Białonia. Objął on m.in. bezpośredni nadzór nad rozwojem Grupy w tych krajach, gdzie FERRO już jest obecne poprzez własne struktury handlowe tj. w Bułgarii, Rumunii i na Węgrzech. W zakresie jego kompetencji jest także identyfikacja nowych kierunków geograficznych rozwoju Grupy zgodnie ze strategią dalszego umacniania pozycji konkurencyjnej FERRO w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Pod koniec 2016 roku rozpoczęliśmy także analizy strategiczne dotyczące możliwości dalszych kierunków rozwoju Grupy nie tylko w ujęciu geograficznym, ale także biorąc pod uwagę obszary komplementarne do obecnej działalności FERRO. Przyglądamy się sytuacji na poszczególnych rynkach i w segmentach, analizujemy trendy i przewidywania dotyczące zachowań konsumenckich. Póki co nie podjęliśmy jeszcze żadnych wiążących decyzji w tym zakresie – nadrzędnym celem jest dalszy wzrost efektywności biznesowej, kondycji finansowej i wartości Spółki – dodaje Aneta Raczek.

Dobra kondycja finansowa po raz kolejny pozwoliła Spółce w 2016 roku na podzielenie się zyskiem z Akcjonariuszami. W formie dywidendy z zysku za 2015 rok wypłacono 15,9 mln zł, tj. 0,75 zł na akcję. 


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA