Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

fot. Shutterstock

Ciekawe oferty promocyjne, niskie ceny produktów oraz wsparcie reklamowe i marketingowe – to główne zalety przynależności do sieci franczyzowych, jakie wskazali respondenci badania Agencji Nielsen.

REKLAMA

Właściciele sklepów tradycyjnych zostali przebadani przez Agencję Nielsen na zlecenie Makro Cash & Carry, pod katem ich opinii na temat franczyzy (Badanie klientów traders. Badanie przeprowadzone metodą wywiadów telefonicznych (CAPI). Nielsen, marzec 2014 r.).

Większość badanych uważa, że liczba sklepów tradycyjnych w pierwszym kwartale 2014 r. w porównaniu do roku ubiegłego pozostała bez zmian (43 proc. respondentów). Natomiast 1/3 właścicieli zauważa zmniejszenie się tego typu placówek. Może to mieć związek z ogólną sytuacją handlu tradycyjnego na polskim rynku. Zarówno franczyzobiorcy, jak i właściciele sklepów niezależnych twierdzą, że sytuacja ta nieznacznie się pogorszyła w stosunku do roku 2013.

- Rynek franczyzowy w naszym kraju nadal się kształtuje, o czym świadczą chociażby pojawiające się co roku nowe sieci. Konkurencja jest duża, co zmusza franczyzodawców do podejmowania dodatkowych działań, inwestycji w kampanie rekrutacyjne oraz dostosowania oferty do indywidualnych potrzeb potencjalnych partnerów. Mimo to rozwój sieci franczyzowych pozostaje jednym z bardziej widocznych trendów na polskim rynku – mówi Roman Krucki, Kierownik ds. Marketingu Franczyzy w Makro.

Badanie potwierdza, że zdecydowana większość właścicieli sklepów należących do sieci franczyzowych jest zadowolona z dotychczasowej współpracy i nie rozważa przejścia do konkurencji (83 proc.). Potencjalne korzyści z franczyzy zauważają również właściciele sklepów niezależnych (93 proc.). Niemal 1/3 z nich zastanawia się nad przystąpieniem do sieci.

Zaletami przynależności do marki Franczykowej najczęściej wskazywanymi przez respondentów obu grup są: ciekawe oferty promocyjne (57 proc.), niskie ceny produktów (52 proc.), wsparcie reklamowe i marketingowe (44 proc.). Nie dziwi więc fakt, że większość badanych pozytywnie ocenia wpływ franszyzy na biznes.

Zarówno właściciele sklepów franczyzowych, jak i niezależnych uważają, że przynależność do sieci zapewnia większą liczbę klientów (65 proc.), wyższą sprzedaż (65 proc.) i wartość jednorazowych zakupów (57 proc.). Warto jednak zauważyć, że doświadczeni franczyzobiorcy częściej wskazują wyższą wartość sprzedaży (niemal ¾ grupy) niż właściciele sklepów niezależnych.

Wyniki badań pokazują jednocześnie, że respondenci oczekują wsparcia ze strony franczyzodawcy. W tej kwestii obie grupy są zgodne, na pierwszym miejscu dowóz towaru (41 proc.). Ważne są dla nich także możliwość zamawiania towaru on-line (30 proc.). Właściciele sklepów zostali również poproszeni o określenie głównych oczekiwań swoich klientów. Jako najważniejsze wymieniają: niskie ceny, miłą obsługę, świeży asortyment i promocje.

Rozwój rynku franczyzowego w Polsce trwa od ponad 20 lat, a od kilkunastu zauważalna jest jego stabilizacja. Biorąc pod uwagę utrzymujący się trend, można przypuszczać, że franczyza z roku na rok będzie coraz popularniejsza, a co się z tym wiąże – kolejni właściciele sklepów niezależnych zdecydują się na przystąpienie do wybranej sieci - czytamy w komunikacie.

(źródło: Makro Cash & Carry)


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA