Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Globalne marki łazienkowe i sport - jak współpracują?

  • Autor: Arkadiusz Kaczanowski
  • 20 kwi 2016 12:28
Globalne marki łazienkowe i sport - jak współpracują?

Czy firmom łazienkowym opłaca się inwestować w sponsorowanie drużyn czy sportowców o światowej sławie? Tak, jeśli jest to zgodne z filozofią danego koncernu.

REKLAMA

W lipcu 2014 roku firma Teka została sponsorem koszykarskiej drużyny Realu Madryt, jednej z najlepszych drużyn na świecie. Umowa (zapewne wielomilionowa, choć kwoty nie padają) zobowiązuje markę do wspierania klubu przez kolejne trzy lata.

- Wróciliśmy do sponsorowania drużyny Realu Madryt, gdyż uważamy, że sponsoring sportowy jest jedną z najlepszych metod promocji marki. Zapewnia niezwykłą „widoczność", zarówno w wymiarze krajowym jak i międzynarodowym, przyczynia się do przenoszenia na nią wartości, które w pełni podzielamy - mówił prezes firmy Teka, Arturo Baldasano, podczas oficjalnej prezentacji.

Marka doświadczenie we współpracy ze sportowcami ma ponad 30-letnie. Dotąd Teka sponsorowała wyścigi motocyklowe, rajd Dakar, zespół piłki ręcznej czy... czeską reprezentację w hokeju.

Emocje i czas antenowy

Na tym poziomie współpracy mniej chodzi już o typowy sponsoring. Teka tak naprawdę od drużyny takiej jak Real Madryt kupuje usługę promocji marki i emocje. Logo firmy jest jedynym pojawiającym się na przedniej i tylnej części koszulek do gry, a także na pozostałych strojach zawodników. Nie mówiąc o tym, że zostaje wyróżnione na głównych pojazdach reklamowych klubu i na boisku Madrid Sports Arena. Firma kupuje przestrzeń reklamową i czas antenowy w prime time, bo madrycki zespół regularnie grywa i wygrywa rozgrywki krajowe i europejskie.

W przypadku polskich firm z branży sanitarnej aż tak spektakularnych patronatów nie uświadczymy. Do tego są potrzebne odpowiednio duże pieniądze oraz sportowiec, bądź zespół wart inwestycji.

Najbliżej światowego poziomu jest rzeszowski BOZ, który współpracuje z miejscowym klubem siatkarskim Asseco Resovia Rzeszów. Logo firmy widnieje na spodenkach zawodników, którzy regularnie sięgają po mistrzostwo Polski oraz z sukcesami grają w europejskich pucharach.

Z firm związanych z budownictwem tak naprawdę to Oknoplast najmocniej angażuje się we współpracę z potentatami sportu. Firma najpierw została sponsorem zespołu Interu Mediolan, a potem Olympique Lyon.

- Decyzja o sponsorowaniu Interu Mediolan wynikała ze strategii rozwoju firmy. Wiemy już, że był to znakomity krok. Wizerunkowo Oknoplast znacznie umocnił swoją pozycję. Pokazaliśmy się jako mocny gracz na rynku europejskim, przedsiębiorstwo z którym chcą współpracować najlepsi. Od początku roku nasza sieć sprzedaży dynamicznie się rozbudowała. Dołączyło do nas wielu Partnerów Handlowych z różnych krajów europejskich, dla których właśnie fakt sponsoringu Interu był uwiarygodnieniem kondycji i potencjału firmy – ocenia Grzegorz Filipek, Dyrektor Marketingu Oknoplast.

Polskie okna są cenione w Europie, więc krakowskiej firmie nie brakowało ani możliwości finansowych, ani też – motywacji, by na taką formę promocji postawić.

W myśl filozofii firmy

Budowanie globalnych marek nie jest jednak priorytetem dla większości polskich marek z branży łazienkowej, a to główna motywacja do inwestycji w globalne marki sportowe. 

Nawet tak międzynarodowy koncern jak Roca angażuje się w mniejsze inicjatywy, ale zgodne z promowaną przez siebie filozofią. Tak było w przypadku braci Bruno i Willy Garcia, którzy ze wsparciem hiszpańskiej marki startowali w wyścigu Barcelona World Race. Ich łódź, płynąca pod patronatem Fundacji We Are Water (związanej z Roca), okrążyła świat by zwrócić m. in. uwagę na problemy związane z brakiem dostępu do wody pitnej oraz podstawowych urządzeń sanitarnych. Oprawa komunikacyjna akcji była jednak w tym wypadku bardzo rozbudowana – na stronie fundacji pojawiał się wideo-dziennik z wyprawy, wpisy uczestników rejsu czy nagrania wywiadów. Postępy wyścigu na bieżąco relacjonowano.  

W przeważającej części nasze firmy stawiają na wspieranie sportowców oraz promocję poprzez sport – ale w lokalnym środowisku: swojej miejscowości, regionie, czasem w skali kraju.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA