Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Grupa FERRO podsumowuje ubiegły rok i nakreśla plany na 2019

  • Autor: Redakcja ryneklazienek.pl
  • 01 kwi 2019 14:40
Grupa FERRO podsumowuje ubiegły rok i nakreśla plany na 2019
FERRO planuje osiągnięcie w 2023 r. skonsolidowanych przychodów na poziomie 700 mln zł i skonsolidowanej EBITDA około 90 mln zł. Wartości te nie uwzględniają wpływu potencjalnych projektów z zakresu M&A, które również są elementem przyjętej strategii. Fot. Grupa FERRO

Grupa zakończyła 2018 rok przychodami na poziomie 405,6 mln zł, co oznacza wzrost o 11% w ujęciu rok do roku. W porównywalnym tempie (+11% r/r) wzrosła EBITDA i wyniosła 57,3 mln zł, dzięki czemu spółka osiągnęła rentowność EBITDA na poziomie blisko 16%. W 2019 r., do głównych zadań Grupy FERRO należeć będzie integracja i konsolidacja funkcji centralnych w Grupie, segmentacja oferty
i repozycjonowanie marki FERRO, wdrożenie oferty systemowej, optymalizacja i integracja łańcucha dostaw oraz intensyfikacja ekspansji rynkowej.

REKLAMA

Grupa Ferro, jeden z największych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej producentów
i dystrybutorów armatury sanitarnej i instalacyjnej, opublikowała raport roczny. Grupa zakończyła 2018 rok przychodami na poziomie 405,6 mln zł, co oznacza wzrost o 11% w ujęciu rok do roku. W porównywalnym tempie (+11% r/r) wzrosła EBITDA i wyniosła 57,3 mln zł, dzięki czemu spółka osiągnęła rentowność EBITDA na poziomie blisko 16%. Grupa zakończyła rok zyskiem netto na poziomie 37,7 mln zł (versus raportowane w 2017 roku 11,2 mln zł).

Skorygowany o zdarzenie o charakterze nietypowym zysk netto wyniósł w 2018 roku 38,6 mln zł versus 39,6 mln zł rok wcześniej (istotna korekta w 2018 dotyczyła odsetek ujętych w rezerwie na zobowiązanie z tytułu podatku dochodowego, które to zobowiązanie zostało ostatecznie uregulowane w 3Q 2018, dzięki czemu zatrzymane zostało naliczanie odsetek. Spółka nie zgadza się z interpretacją organu podatkowego i podejmuje kroki formalne w celu odzyskania naliczonej kwoty wraz z odsetkami).

W 2018 roku FERRO zanotowało bardzo dobre wyniki sprzedażowe na wszystkich swoich kluczowych rynkach. Przychody na rynku polskim wzrosły o 9,4% r/r, do 155 mln zł. Sprzedaż zagraniczna odpowiadała w tym okresie za blisko 62% przychodów Grupy. Największym rynkiem zagranicznym są Czechy, z 25-proc. udziałem w łącznej sprzedaży i 8-proc. dynamiką w ujęciu rok do roku pomimo wysokiej bazy i dojrzałości tego rynku. Numerem dwa jest rynek rumuński, odpowiadający za blisko 19% przychodów z 19-proc. dynamiką r/r, a numer trzy to Słowacja z 9-proc. udziałem w sprzedaży i 11-proc. dynamiką r/r. Najwyższą, 36,5-proc. dynamikę wzrostu odnotował w 2018 rynek węgierski (wydzielony jako odrębny
z „pozostałych” z początkiem br.) – jego udział w przychodach ogółem przekracza już 2,5%.

Nowe wyzwania na nowy rok

Strategia F1 opublikowana została w marcu 2019. Do głównych zadań Grupy FERRO należeć będzie integracja i konsolidacja funkcji centralnych w Grupie, segmentacja oferty
i repozycjonowanie marki FERRO, wdrożenie oferty systemowej, optymalizacja i integracja łańcucha dostaw oraz intensyfikacja ekspansji rynkowej. W efekcie tych działań FERRO szacuje osiągnięcie w 2023 r. skonsolidowanych przychodów na poziomie 700 mln zł
i skonsolidowanej EBITDA około 90 mln zł. Wartości te nie uwzględniają wpływu potencjalnych projektów z zakresu M&A, które również są elementem przyjętej strategii.

W 2018 roku akcjonariusze FERRO zadecydowali o przeznaczeniu na wypłatę dywidendy kwoty 7,4 mln zł (0,35 zł na akcję) – wypłacona została ona 2 października 2018 r. Rekomendacja Zarządu w sprawie wypłaty dywidendy z zysku za rok 2018 zostanie opublikowana w formie raportu bieżącego w ciągu najbliższych 2 miesięcy.

Czytaj także: Forum Branży Łazienkowej i Kuchennej: to już jutro!


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA