Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Grupa Ferro z bardzo dobrymi wynikami (podsumowanie 1-3Q 2017)

  • Autor: Redakcja Ryneklazienek.pl
  • 14 lis 2017 12:08
Grupa Ferro z bardzo dobrymi wynikami (podsumowanie 1-3Q 2017)
Aneta Raczek, Prezes Zarządu Ferro

Ferro kontynuuje dwucyfrowe tempo wzrostu wyników Grupy w 1-3Q 2017 i notuje wzrosty przychodów na wszystkich istotnych rynkach operacyjnych.

REKLAMA

Grupa Ferro osiągnęła w 1-3Q 2017 r. 279,1 mln zł skonsolidowanych przychodów, co oznacza wzrost o 12% w ujęciu rok do roku. EBITDA zwiększyła się w tym czasie o 18% r/r, do 42,6 mln zł, a zysk netto wzrósł o 34%, do 33,2 mln zł. W samym 3Q 2017 przychody Grupy przekroczyły 101 mln zł, co oznacza wzrost o 16% r/r. Ferro zakończyło kwartał EBITDA na poziomie 16,5 mln zł (+16% r/r) i zyskiem netto w wysokości 11,8 mln zł (+20% r/r).

– Zarówno trzeci, najważniejszy dla nas kwartał w roku (zwykle w miesiącach lipiec – wrzesień sprzedaż armatury jest najwyższa), jak i całe 9 miesięcy, możemy zaliczyć do udanych pod względem wyników finansowych. Chcąc wykorzystać ten okres intensywnie pracowaliśmy nad umacnianiem pozycji na wszystkich rynkach, na których jesteśmy obecni. W Polsce w omawianym okresie nasza sprzedaż wzrosła o 12% rok do roku, choć jest to rynek który – obok Czech - traktujemy jako dojrzały i stabilny. Jednak nawet w przypadku rynków, na których nasza pozycja jest już ugruntowana, staramy się jak najlepiej wykorzystywać swoje doświadczenie i w taki sposób formułować ofertę – zarówno pod kątem designu, jak i cennika – by być marką pierwszego wyboru dla klientów w naszym segmencie cenowym. Przy wymagającym w dzisiejszych czasach otoczeniu biznesowym – niestabilnych kursach walut, rosnących cenach niektórych surowców i wynagrodzeniach – sporym wyzwaniem jest utrzymywanie marży brutto na satysfakcjonującym poziomie. Efekt naszych prac w tym zakresie – przy rosnącej sprzedaży i dyscyplinie kosztowej - przełożył się na osiągane marże – marża EBITDA za okres 1-3Q 2017 wzrosła o 0,8 p.proc. r/r, a marża netto o 2 p.proc. Wyzwania rynkowe, z którymi borykamy się od kilku kwartałów, pozostają nadal aktualne, natomiast nasza dobra sytuacja płynnościowa i możliwość elastycznego kształtowania kapitału obrotowego pozwalają nam nieco skuteczniej zarządzać wspominanymi ryzykami – mówi Aneta Raczek, Prezes Zarządu Ferro.

W 1-3Q 2017 sprzedaż zagraniczna odpowiadała za 61% przychodów Grupy. Największym rynkiem zagranicznym są Czechy, z 25-proc. udziałem w łącznej sprzedaży. Jest to rynek dojrzały, ze stabilnym udziałem w sprzedaży Grupy. Numerem dwa jest rynek rumuński, odpowiadający już za 18% przychodów, a numer trzy to Słowacja ze stabilnym, blisko 9-proc. udziałem w sprzedaży. W okresie 1-3Q 2017 sprzedaż w Rumunii oraz sprzedaż w segmencie „pozostałe”, gdzie lokowany jest m.in. rynek węgierski, bułgarski oraz serbski, osiągnęły 20% dynamikę r/r. Te kraje nadal są dla Grupy rynkami relatywnie młodymi, gdzie stopniowo buduje ona swoją pozycję, wzrostowi przychodów Grupy sprzyjają również obserwowane tam korzystne tendencje w budownictwie.

W 1-3Q 2017 miało miejsce umocnienie złotego w stosunku do walut funkcjonalnych na rynkach zagranicznych, co oznacza, że w tych właśnie walutach lokalnych przychody Grupy na poszczególnych rynkach zagranicznych wykazały nieco wyższą dynamikę.

– Nieustająco pracujemy nad dywersyfikacją geograficzną sprzedaży – nasze dwa główne kierunki ekspansji to kolejne kraje w Europie Południowo-Wschodniej, takie jak Bułgaria czy Serbia, oraz kraje bałtyckie. W tym roku utworzyliśmy tam struktury sprzedażowe i niedawno zaczęliśmy zaopatrywać lokalnych dystrybutorów. Docelowo na każdym rynku, gdzie jesteśmy obecni, chcielibyśmy osiągać zauważalną pozycję rynkową – optymalnie w pierwszej trójce – dodaje Aneta Raczek.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA