Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Grupa Ferro z bardzo dobrymi wynikami (podsumowanie 1-3Q 2017)

  • Autor: Redakcja Ryneklazienek.pl
  • 14 lis 2017 12:08
Grupa Ferro z bardzo dobrymi wynikami (podsumowanie 1-3Q 2017)
Aneta Raczek, Prezes Zarządu Ferro

Ferro kontynuuje dwucyfrowe tempo wzrostu wyników Grupy w 1-3Q 2017 i notuje wzrosty przychodów na wszystkich istotnych rynkach operacyjnych.

REKLAMA

Grupa Ferro osiągnęła w 1-3Q 2017 r. 279,1 mln zł skonsolidowanych przychodów, co oznacza wzrost o 12% w ujęciu rok do roku. EBITDA zwiększyła się w tym czasie o 18% r/r, do 42,6 mln zł, a zysk netto wzrósł o 34%, do 33,2 mln zł. W samym 3Q 2017 przychody Grupy przekroczyły 101 mln zł, co oznacza wzrost o 16% r/r. Ferro zakończyło kwartał EBITDA na poziomie 16,5 mln zł (+16% r/r) i zyskiem netto w wysokości 11,8 mln zł (+20% r/r).

– Zarówno trzeci, najważniejszy dla nas kwartał w roku (zwykle w miesiącach lipiec – wrzesień sprzedaż armatury jest najwyższa), jak i całe 9 miesięcy, możemy zaliczyć do udanych pod względem wyników finansowych. Chcąc wykorzystać ten okres intensywnie pracowaliśmy nad umacnianiem pozycji na wszystkich rynkach, na których jesteśmy obecni. W Polsce w omawianym okresie nasza sprzedaż wzrosła o 12% rok do roku, choć jest to rynek który – obok Czech - traktujemy jako dojrzały i stabilny. Jednak nawet w przypadku rynków, na których nasza pozycja jest już ugruntowana, staramy się jak najlepiej wykorzystywać swoje doświadczenie i w taki sposób formułować ofertę – zarówno pod kątem designu, jak i cennika – by być marką pierwszego wyboru dla klientów w naszym segmencie cenowym. Przy wymagającym w dzisiejszych czasach otoczeniu biznesowym – niestabilnych kursach walut, rosnących cenach niektórych surowców i wynagrodzeniach – sporym wyzwaniem jest utrzymywanie marży brutto na satysfakcjonującym poziomie. Efekt naszych prac w tym zakresie – przy rosnącej sprzedaży i dyscyplinie kosztowej - przełożył się na osiągane marże – marża EBITDA za okres 1-3Q 2017 wzrosła o 0,8 p.proc. r/r, a marża netto o 2 p.proc. Wyzwania rynkowe, z którymi borykamy się od kilku kwartałów, pozostają nadal aktualne, natomiast nasza dobra sytuacja płynnościowa i możliwość elastycznego kształtowania kapitału obrotowego pozwalają nam nieco skuteczniej zarządzać wspominanymi ryzykami – mówi Aneta Raczek, Prezes Zarządu Ferro.

W 1-3Q 2017 sprzedaż zagraniczna odpowiadała za 61% przychodów Grupy. Największym rynkiem zagranicznym są Czechy, z 25-proc. udziałem w łącznej sprzedaży. Jest to rynek dojrzały, ze stabilnym udziałem w sprzedaży Grupy. Numerem dwa jest rynek rumuński, odpowiadający już za 18% przychodów, a numer trzy to Słowacja ze stabilnym, blisko 9-proc. udziałem w sprzedaży. W okresie 1-3Q 2017 sprzedaż w Rumunii oraz sprzedaż w segmencie „pozostałe”, gdzie lokowany jest m.in. rynek węgierski, bułgarski oraz serbski, osiągnęły 20% dynamikę r/r. Te kraje nadal są dla Grupy rynkami relatywnie młodymi, gdzie stopniowo buduje ona swoją pozycję, wzrostowi przychodów Grupy sprzyjają również obserwowane tam korzystne tendencje w budownictwie.

W 1-3Q 2017 miało miejsce umocnienie złotego w stosunku do walut funkcjonalnych na rynkach zagranicznych, co oznacza, że w tych właśnie walutach lokalnych przychody Grupy na poszczególnych rynkach zagranicznych wykazały nieco wyższą dynamikę.

– Nieustająco pracujemy nad dywersyfikacją geograficzną sprzedaży – nasze dwa główne kierunki ekspansji to kolejne kraje w Europie Południowo-Wschodniej, takie jak Bułgaria czy Serbia, oraz kraje bałtyckie. W tym roku utworzyliśmy tam struktury sprzedażowe i niedawno zaczęliśmy zaopatrywać lokalnych dystrybutorów. Docelowo na każdym rynku, gdzie jesteśmy obecni, chcielibyśmy osiągać zauważalną pozycję rynkową – optymalnie w pierwszej trójce – dodaje Aneta Raczek.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA